Inlägg från: Himmelbit |Visa alla inlägg
  • Himmelbit

Vita hem del 5

JeaJea skrev 2007-08-27 21:06:31 följande:
    Nu måste jag skriva på min takbjälke, men kan inte bestämma mig för vad det ska stå, Hjälp! Den är i sovrummet och det är det första man ser när man vaknar.Gärna kärleksfullt och helst på svenska. Var var det nu man hittade ordspråk?
    "Ett liv för mig är ett liv med dig"

Det är vackert tycker jag!!
  • Himmelbit
    mimmi006 skrev 2007-08-27 21:12:38 följande:
    Ja, men nu måste jag ha en övervåning. Det kanske blir för många budskap på för få kvadrat... jag är nog fegare än du så!
    Men när vi får våra respektive övervåningar så kan vi massproducera...

Just nu ligger det 142 kvm panel däruppe som ska kvistlackas x 2 och målas x 2 - kvällsunderhållningen är fixad för en bra tid framöver....
  • Himmelbit
    FruPuffen skrev 2007-08-27 21:21:39 följande:
    God kväll på er! Som ni märker, ingen bebis ännu... Känner inget tecken på att det skulle vara på G heller! Börjar undra om bm har räknat fel? I morgon är det bf+8 och det var ju då som värkarna startade med Albin. Hur var det nu, brukade inte andra barnet komma tidigare??!! Himmelbit: Älskar din kopierade skylt! Fint med den uppspända duken. Nu vill jag härma dig! Älskar Scriptina, har det överallt här hemma nu . Har inte läst så mycket i tråden idag... Däremot har jag ett nytt litet inlägg i min blogg där ni kan läsa lite avslöjande vanor som jag har . Kram på er!www.etthusivitt.blogspot.com
    Du kanske får en liknande förlossning som min svägerska som fick barn förra veckan. Hon gick över 10 dar (tror jag att det blev till slut) och var väääldigt trött på det...
    Men när det väl satte igång så gick det undan... Hon är inskriven ca 10 min i 22 - barnet är fött ca 10 min över.... En enda lång krystvärk på ca 1 minut och inget symöte efteråt!! Kanske värt att gå över om man får en sån förlossning
    Ska komma ihåg att beställa det till nästa barn....
  • Himmelbit
    mimmi006 skrev 2007-09-04 19:33:02 följande:
    Ja, det är delen som är närmast dörren. Nu blir det lite namedropping då:blandare- kökskran tapwell (hur kommer det se ut?) handfat+ kommod- Ido, snäckor som beslagWC- Ido mosaikbadkar- också Ido golv- plastmatta (hjälp!), svart- och vitrutig.duschblandare och badkarsblandare- Hafa mayfairSkåp- Letar, letar....belysning- inte riktigt klart, men det låter åt porslinssocklar och enkla, glödlampor i klarglas.
    Godkväll på er!

Mimmi - självklart suger jag åt mig badrumsinspirationen.
    Men vad är det för Tapwell kran?? (finns ju en massa olika)
  • Himmelbit
    mimmi006 skrev 2007-09-04 21:43:22 följande:
    Himmelbit- du det var en bra fråga! Jag är lite insnöad, men den här kranen ligger och KROMAR sig i garaget... *känner Robban Broberg vibbar*: www.familjeliv.se/krypin/mimmi006/galleri.php
    Åhhh, den var ju jättefin!!
    Du är klurig du

Sambon är inne på dubbla handfat men jag vill bara ha ett... Finns det någon fördel med att ha dubbla egentligen?! Bara ett till att städa...
    Vi är ingen storfamilj och jag tycker att det är helt ok att vänta alt. borsta tänderna "tillsammans"..
  • Himmelbit
    mimmi006 skrev 2007-09-04 21:54:24 följande:
    Himmelbit- tack! Men jag har ingen aning om den passar, jag håller masken så länge. Vi velade lite också mellan ett eller två handfat... men jag tycker det beror på hur stor yta man har i badrummet. Jag var inne på att ha ett mindre handfat närmare toaletten istället, men det passade inte in i stilen (idos minislim handfat).Märks det att jag gillar Ido eller?
    Den kommer säkert inte att passa.... Lika bra att du ger den till mig direkt..

Ja, LITE märks det att du gillar Ido.. Räcka ut tungan

Jag är ute och beställer broschyrer för fullt - ska se om Ido har ngn då..
  • Himmelbit
    malins79 skrev 2007-09-04 22:00:01 följande:
    Vi har dubbelhandfat och det har jag inte ångrat en sekund att vi valde.
    Berätta - vad är fördelarna (har tyvärr snöat in på nackdelarna...)
  • Himmelbit
    millface skrev 2007-09-17 19:24:01 följande:
    Hej allihopa!Förlåt att jag hoppar in som gubben i lådan men mitt j*vla internet har fortfarande inte kommit -TRÖGT!!!Nu har jag en ilakut inredningsfråga så SNÄLLA svara om ni kan please!Ni som har pärlspont på väggarna målade i vitt, vilken färgnyans av vitt har ni och vilken matthet?Tack snälla ni!/hoppas få internet på fredag
    Hej!

Vi målar vår panel enbart med vit grundfärg, för att det ska bli matt.
  • Himmelbit
    Salmiak6 skrev 2007-09-17 19:48:51 följande:
    Ja nu ska pysslandet lugna ner sig lite. Ska bara göra klart en kudde som ska matcha gardinen. Skulle ni orka se en kudde till?
    ABSOLUT!! Show it
  • Himmelbit
    Skogsstjärnan skrev 2007-09-17 20:12:17 följande:
    Nu la jag på begäran några bilder av huset i galleriet. Bara en stund www.familjeliv.se/krypin/skogsstjarnan/galler...Kameran har fått spunk. Tror sonen har trampat på den plus smutsat ner linsen... så det är jättedålig bildkvalitet. Skäms över att visa dem bland alla duktiga fotografer... men men.. så är det!
    Åhhh, vad fint!!
Svar på tråden Vita hem del 5