Inlägg från: Himmelbit |Visa alla inlägg
  • Himmelbit

Vita hem del 5

vårsol skrev 2007-09-23 21:12:40 följande:
    Jag har hittat massor nu!Jag tror även jag ska slå in tvålar i tidningspapper, sätta dit en bild och knyta om med sånt där papperssnöre. Blir det bra tror ni? Och visst ska det vara nån lite lyxigare tvål, inte barnängens storpack?
    Du är härmed inbjuden på julfika....
    Smajla skrev 2007-09-23 21:16:05 följande:
    kika in i min blogg pillpyssel.blogspot.com så får du se hur jag gjort med mina.
    Åhh, vad mycket fint du gjort! Du är jätteduktig!
  • Himmelbit

Är det någon som har ett bra tips på vad man kan ställa framför kakelugnen för att inte sonen ska bränna sig?
    Det finns ju "staket-liknande" saker men hur snyggt är det?!

Ni uppfinningsrika Vita hemmare har säkert något snyggt och estetiskt framför era brasor/kaminer/kakelugnar!

Alla tips emottages tacksamt!

• Himmelbit
    Kajsa M skrev 2007-09-23 22:38:09 följande:
    vi har aldrig haft ngt skydd. Men så har lillan brännskadat sig rejält en gång också...Men sedan dess så har kaminen fått vara i fred.
    Tipset är alltså "bränt barn skyr elden".....
  • Himmelbit

Är det någon här som har tidningen "Bygga nytt & Renovera"?
    Såg reklam för den i "Drömhem & Trädgård" och blev nyfiken på huset på framsidan.
    Ngn som vet vad det är för hus?

• Himmelbit
    lottah81 skrev 2007-09-24 23:14:07 följande:
    Hej jag har den tidning och huset på framsidan är en Grosshandlarvilla från Karlsonhus. Hur fin som heslt.
    Tack! Ska genast in och kika på deras hemsida. Tyckte att det var så fint med terassen!
    mimmamum skrev 2007-09-25 07:27:25 följande:
    Godmorgon!Himmelbit, jag köpte också tidningen, blev riktigt besviken faktiskt, det var ju bara som en huskatalog, väigt tråkig! Men husen var ju fina!Den vita chokladen låter så smaskig!
    Värsta Supermamman skrev 2007-09-25 07:53:26 följande:
    Godmorgon! Är fl segt för er med? Jag blir tokig på det!! Jag gillade inte heller den tidningen nått värst Himmelbit. Och husen var sjukt dyra *fast det kanske det är med hus* Idag blir det simskolan och läkaren.
    Tack för infon - då lägger vi de "tidningspengarna" på en annan inredningstidning istället
  • Himmelbit
    vårsol skrev 2007-09-25 07:54:05 följande:
    Godmorgon!Igår pysslade jag en ängel och två hjärtan, får jag tid över att fota så ska jag visa er sen.Vilken av inredningstidningarna ska jag köpa om jag ska köpa en den här veckan? Vill ha ett "säkert kort" jag blir allt för ofta besviken. (Vakre hem finns inte att få tag i.)Vad tycker ni om tidningar som contry living?
    Jag gillar Drömhem och Trädgård, men nya numret kommer först nästa vecka (25:e).
    Annars gillar jag också Lantliv.

Vår Pressbyrå har Vakre Hjem men man får be dem lägga undan tidningen pga att de säljer dem så fort. Men jag startade en prenumeration på Vakre Hjem, för att slippa bevaka hela tiden. Jättesmidigt!
  • Himmelbit
    Camilla R skrev 2007-09-25 07:54:22 följande:
    Åh, nu vill jag också åka dit. Vill köpa och fixa en massa därhemma, men sambon är inte alls lika entusiastisk -hur gör ni andra för att få med karlarna på tåget??
    Jag får absolut inte med min sambo på nya idéer och inköp. Så jag köper och fixar själv!
  • Himmelbit
    malins79 skrev 2007-09-25 08:17:47 följande:
    Det är ju den 25e idag...
    *ha ha ha* Ja, det är det ju!!.... *helt förvirrad* FundersamSkrattande
    (Kändes långt till lön men det var det ju inte )
  • Himmelbit
    Kajsa M skrev 2007-09-25 08:24:14 följande:
    Sitter nu på jobbet och har inte arbetstid. Så då kan jag ju skriva lite här.Är det ngn som vet adressen till Lasselitens blog?
    www.vittochbrett.blogspot.com/
  • Himmelbit
    Camilla R skrev 2007-09-25 08:42:54 följande:
    Fast "problemet" är ju att min sambo (just nu) har bestämda åsikter och vill ha trä och då gärna mörkt, han är "orolig" för att det skall bli för ljust annars.. hur det nu kan bli det??
    Min sambo är mer typen: "Men vi har ju gardiner redan...". "Nu när vi har nya gardiner så får de väl hänga ngt år eller..". "Har vi inte redan krukor överallt...".

Hmmm, han har liksom inte fattat "grejen"... Men jag är glad för att han inte har ngt inredningsintresse så att jag behöver hävda min smak

Nej, för ljust kan det nog inte bli..
Svar på tråden Vita hem del 5