• Smajla

Vita hem del 5

Himmelbit skrev 2007-10-31 20:07:45 följande:
    Godkväll i tråden!Håller på och pysslar och "plockar om" i vardagsrummet inför soffskiftet *nöjd*Idag har jag fått en massa inspiration - ser ni varför....
    Jättefint har du gjort det!
  • Smajla
    Eddan skrev 2007-10-31 21:26:18 följande:
    Jaha, då har man sett Roomservice gå! Ja, det köket/vardagsrummet var ju allt annat än vitt måste jag säga. Men Kalle och Julia verkar nöjda och det är väl huvudsaken. Bra reklam för mina hemtrakter tyckte jag de gjorde i alla fall. När de var uppe och klättrade såg man ju "min" by, Funäsdalen från ovan. Kul! Det var mycket "kändisar" med också men syrrans svärfar (som gjorde rörjobbet) blev tydligen bortklippt. Tråkigt!
    Har spelat in det så jag ska kika imorgon..
  • Smajla
    LPW skrev 2007-10-31 22:14:24 följande:
    Smajla! Ja, adventsljusstaken finns på deras sida. Det är nummer 4 ("Juleboda") under "populära produkter", fast jag har även "lånat" en bild till mitt galleri så du hittar den enklast där. Jag såg den för första gången för flera år sedan och har velat ha den sedan dess.
    Jättesnygg!
    mimmi006 skrev 2007-10-31 22:31:16 följande:
    Jag har ett par ljusstakar från Munka, ett par riktigt tunga pjäser
    Riktigt snyggt rum och underbart bord..
    Lisa1981 skrev 2007-11-01 07:53:39 följande:
    God morgonVAd ni grejar och får gjort mycket, jag tycker inte att det händer nåt här hemma Det kanske beror på att jag samtidigt som jag är mammaledig jobbar halvtid...???Idag ska jag till göteborg för att kunna åka till roligare affärer än vad vi har här.Ni som bor i närheten, finns det någon butik (som är enkel att hitta till) som jag måste besöka ????Ang. kakel i köket så har jag och sambon diskuterat och vi kommer nog inte fram till nån slutsats. Jag har dock övertalat honom till att titta lite på era köksbilder för att se vita kakel i kök så hjälp mig nu tjejer så jag ror hem detta, vilka av er har gammeldags kakel i köket vitt eller ljust...... Kan funka med grått också....hjälp!!!!!En sak jag har tänkt på är hur alla ni ser på detta med att "härma", man ser ju så mycket fint och vill ibland göra nåt liknande....är det helt uteslutet?? Om det va nån som fick nån idé av mina bilder så är det fritt fram
    Ta en kik i butikstråden, de butiker som är värda ett besök finns uppradade där!
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m26027515.html
    Gullfina skrev 2007-11-01 08:13:39 följande:
    Bröllopsdag... hemmapalandet.blogspot.com
    Grattis gumman
    Kajsa M skrev 2007-11-01 10:07:25 följande:
     Tänker inte bombardera er med fler stora bilder på mitt uttjatade vardagsrum nu, men två SMÅ kan jag väl få lägga in? Dagsljus i rummet och närbild på spegelramen.
    Blev verkligen kanonsnyggt! Myser du i det fina rummet?
    Karamellfabriken skrev 2007-11-01 10:52:35 följande:
    Nu ska jag chocka er mina kära vita vänner.Efter mycket velande har jag bestämt mig för en taklampa vid tillagningsdelen i köket.Maken vill ha halogenlampor för det riktbara ljusets skull. Jag hade snöat in på något mer gammaldags. Fint men tyvärr inte riktigt tillräckligt som allmänbelysning.Nu blir det den här. Vitt och högblankt. Bättre i verkligheten än på bild.Nå vad tycks ?www.mio.se/templates/MioProdukt.aspx&...
    Riktigt snygg och vit är den ju Skrattande
    lasseliten skrev 2007-11-01 11:47:58 följande:
    Så, de är inte klara än... Hästarna ska tapetseras på båda sidorna och sen ska det borras hål för band till upphängningen... Jag jobbar bäst under press
    å vad fina..
    lasseliten skrev 2007-11-01 11:49:57 följande:
    Usch, man får alltid en släng av prestationsångest när man ska ge bort saker man gjort själv...får inte ni det?
    jo! jag skäms ff för mina futtiga kort när jag ser era fina saker! Generad
    lillafruluva skrev 2007-11-01 12:08:43 följande:
    Vad fina grejer ni gör! Har börjat med lilla toaletten nu och här är resultatet så långt(en del grejer som golv, lister och rör som måste fixas):Före                                  Efter              
    vad snyggt!
    LCroft skrev 2007-11-01 11:58:36 följande:
    Eftersom hallar är på tal så ska jag låta er grubbla på vår hall Den är verkligen ett problem område! Liten, får inte in nåt skåp, alltid överfull med kläder. Jag plockar bort dagligen jackor etc och för upp på vinden för att nån ska komma på att jamen just de där kläderna ska jag ha och så hämtar de ner dem igen. Så om nån vänlig själ kommer på någon bra lösning åt mig så får ni mig jätteglad! Som ni ser överfullt är bara förnamnet! Och det där är enda hela väggen som finns där. Fönster kommer direkt på vänster sida och dörr in till köket på högersida. Om ni tänker er att jag stått och fotat vid ytterdörren så förstår ni att det är verkligen ett problemområde!Den här gjorde mannen för att man åtminstone ska få gömt bort alla skor, tack och lov! Sen är det ganska praktiskt att kunna sitta och klä på Ida där. Ser nu på samma gång att mannens träningsväska syns på bild och nån fotboll... Välkommen till min vardag
    vilken underbar bänk!
  • Smajla
    Karamellfabriken skrev 2007-11-01 12:40:24 följande:
    Smajla,Usch då, är du sjuk fortfarande!Krya på dig.Roligt att du gillade lampan. Känner mig säker nu. Kör och köper den bums så kanske jag hinner få den på plats också innan maken kommer hem ikväll.
    tack vännen!
    musli skrev 2007-11-01 12:50:20 följande:
    Jag har vunnit lite auktioner på tradera, kolla mina fynd!!!Är sååå glad! Längtar tills jag får hem dem!
    Å vad mycket höstläsning, härligt!
    MildaMaränger skrev 2007-11-01 12:56:17 följande:
    har shoppat... mer i bloggen om ni vill sewww.mildamaranger.blogspot.com
    Supersnygg!
  • Smajla
    Beatrize74 skrev 2007-11-01 13:16:34 följande:
    Ewis balja och fina mossbollar
    Underbar balja och finfina mossbollar!
    lasseliten skrev 2007-11-01 13:26:58 följande:
    Min mamma ringde precis. Hon bjuder på saffransbröd i eftermiddag! Jag ääälskar lussekatter... Årets första. Vi är tidiga i vår familj, men varför vänta?!
    Å vad gott..
  • Smajla
    mimmamum skrev 2007-11-01 15:22:35 följande:
    Ska snart läsa vad ni skrivit men måste visa vad jag köpt idag först! *nöjd*En tidningsförvaring från Bruka Design att förvara Vakre Hjem i så inga små barnfingrar kan riva i dem!Underbara juldekorationer i form av hjärtan av fattigmanssilver, riktigt tunga och härliga! Blir dekoration på ljusfat till jul! Jo förresten, kilisängen har tydligen varit hit och vänt igår! Jaja, den skulle komma tillbaka imorgon igen! Nu ska jag läsa!
    Den där som är så snygg.. Vackra juldekorationer också, har liknande dina!
  • Smajla
    Månsi skrev 2007-11-01 15:51:34 följande:
    behöver lite hjälp, var inne på någons blogg förut i morse å hitta en länk till en affär som sålde , ja jag kallar dom för station klockor sånna som sitter ut från väggen ..men nu hittar jag inte den vet någon ??
    vet tyvärr inte.. men vet att på www.vildaanglar.se har!
    LinaoMatilda skrev 2007-11-01 16:01:17 följande:
    Hej. Tänkte tipsa de finländska människor som finns här om nya numret av Koti ja Keittiö, mycket fint där.Nu har jag har jag hängt upp mina lampor i sovrummet, mysigt blev det. Ska läsa ikapp lite nu...
    får vi se bild på hur det blev?
  • Smajla
    LinaoMatilda skrev 2007-11-01 16:15:50 följande:
    Vet inte om jag vågar. Ni har alla så fint här. Sovrummet är inte riktigt klart än, det har gröna väggar
    Klart du vågar! Vi lovar att blunda för de gröna väggarna Flört
  • Smajla
    LinaoMatilda skrev 2007-11-01 16:22:50 följande:
    Ok, jag lägger in små bilder så ni inte svimmar Här är alltså vårt sovrum, med nya lampor.  
    De blev ju jättefina där! Och den gröna färgen var inte dum den heller, vi har grönt i arbetsrummet ungefär samma nyans tror jag som din. Vill inte heller ha den grön men vi bor i hyresrätt och tapeten är endast 2 år gammal så vill vi ha ny färg får vi ju bekosta det själva.. Och dit har vi inte kommit ännu, har varit mycket nog som det varit hittilldags.
    Beatrize74 skrev 2007-11-01 16:29:36 följande:
    Här är den då...swapstrumpan, har lite olika "pynt" på sig. Fick skynda mig att sy på knapparna på dessa tre efter att namnsdagsfirandet avslutats. Var nästan så jag inte hann ta kort innan mörkret kommit krypandes inpå knuten, men har jag lovat så har jag.
    Men å - har du gjort den! Jag trodde du hade köpt den! Underbar, är det alltså din swappresent?
Svar på tråden Vita hem del 5