• Smajla

Vita hem del 5

Kajsa M skrev 2007-10-30 19:31:19 följande:
    Ja jag lär ju inte bli ihågkommen som hon som nötte sofflocket!
    Skrattande
  • Smajla
    Mori skrev 2007-10-30 20:09:31 följande:
    Tak Julia ska kika in där!Nu ringde en kille på lyran och anmälde sitt intesse för tjuolapparna jag hittat."aaaah fan asså ja tappade stålar o lördags när jag åkte taxi, tyyyyp 400 spänn asså" Nej, tyvärr grabben, det här rör sig om småpotatis och blev inte tappat i lördags....
    Skrattande
    Sylt skrev 2007-10-30 20:25:42 följande:
    Godkväll!Alla verkar jul-sugna . Har själv varit på Ikea idag, men orkade inte riktigt ta mig an julsakerna än Jag skall tapetsera i morgon, har gjort det innan men det var så länge sedan. Håller tummarna att det blir bra. Har iaf beställt hit mormor som barnvakt undertiden julia  --> Kanonfina bilar! Har du varit på poppilopp IRL? Det är min favvo-webbshop. De är så trevliga o har kanonservice.Inox --> Fiffigt med egen-fixad fattigmanssilver, har funderat på det sjäv Kajsa --> Här går det undan!!Smajla --> Krya på dig! Du tar kanonfina bilder, älskar djupet o kanonskärpan! Gem --> Håller tummarna att du inte behöver vänta för länge....Sen förstod jag att man inte behöver köpa D&T...
    Tack! Tyvärr kan jag inte ta åt mig äran helt och hållet, nån bild där var makens.
    Kajsa M skrev 2007-10-30 20:38:18 följande:
    Vet inte om mitt mål är att vara snabbast. Men det verkar vara många som tycker så. Hade kännts mer uppmuntrande med  "va-fint-det-blev-kommentarer" Förstår att en del inte tycker så, och det är ok!
    Kan förstå att du tar det så när jag ser att många skrivit att du varit snabb. Men jag törs garantera att vi samtliga inte menade så utan bara positivt, att du har en härlig energi! Ber om ursäkt för min kommentar att du var snabb, jag tyckte bara att du helt enkelt jobbat på bra! Jag blev grymt imponerad, både av den vita väggen i köket och i vardagsrummet, du har en naturlig fallenhet för vad som kommer bli snyggt!
  • Smajla
    mimmamum skrev 2007-10-30 20:38:28 följande:
    juliah, sååå fina bilar och bilder! Nu börjar swappållarna bli färdiga! De är som ni ser inte alls stora men om jag får säga det själv rätt söta!
    Åå, ska bli underbart att få min egen..
    malins79 skrev 2007-10-30 20:43:15 följande:
    Så glad!Visst är den fin?Ställde den bara på golvet. Ville inte gå in med den i sovrummet när Jacob sover där. Den stackaren(6mån) ska ju inte behöva vakna när hans tokiga mamma fotar för sina vitahemvänner.
    Underbar!
  • Smajla
    VeroniQa skrev 2007-10-30 20:54:54 följande:
    Måste bara visa vad min underbara sambo  kom hem med idag, hade nämnt att det är så tyst i nya huset, så när han kom hem efter kvällsjobb så hade han med sig den här *såå glad*  Så nu ska det lyssnas på "lugna favoriter" å bakas scones!Grymt ljud för att vara så liten...hihihi...tur att man har en "pryltokig" man Stora bilder såklart!
    Vad gulligt och vad snygg!
  • Smajla
    knyttis skrev 2007-10-30 21:09:59 följande:
    Kajsa - Vardagsrummet blev jätte fint i vitt! Jag tror nog att de så att de flästa blir förstummade övar allt du hinner göra och så fint under de 24timmarna på dygnet! Ta de som en varm komplimang!Mimma- Åh vad härlig lillpollen var! Längtar till vår leverans1Malins - Den var riktigt fin! Var de på coop maken köpt den? Vad gick den på? Vill ha en me! Juliah - Vad mysigt inlägg med bilarna och lillkillen! Så sött!Veroniqa - Stort grattis, stog och drägglade över en i lördags men får nog vänta...Smajla - Krya på dig! Jag är sjukling me!Nu ska jag kolla Desperate housewifes!
    tack och krya på dig också!
  • Smajla
    Kickan07 skrev 2007-10-30 21:32:05 följande:
    Gokväll!Nu närjag satt och läste igenom dagens inlägg och suckade över allt fint ni gör, så hör jag plötsligt ljud från köket. Går dit och blir så rädd. Det är möss under diskbänken! Löjligt kanske, men jag är verkligen sjukligt rädd för dessa små kräk. Maken är på väg hem från bygget och till dess lämnar jag inte datastolen..Så vad gör man åt det? Har ni några tips? Katt hade vi innan men maken tröttnade på att ha katthår överallt så den är utekatt nu. Snälla säg något som funkar!!! (Förlåt att det var OT)Smajla- Det lilla zinkhuset du har till vänster i din blogg är så fint, var har du köpt det?Kajsa- Det blev ju jättefint med vitt på den väggen med, väldigt lugnt och harmoniskt. Är det bruten vit du målar med? Märke? Färgkod? Sedan var ljusbrickan så stämningsfull. Tänkte göra likadant. Är det hjärtan på tråd runt ljusen?
    Å huu för möss! Har tyvärr inget bra tips för att bli av med dem..
    Zinkhuset har jag köpt på Grönbergs här nere i Göteborg, är av märket Walter & Co.
    mimmamum skrev 2007-10-31 07:20:08 följande:
    Godmorgon!Tusen Tack för pålleberömmet! Coop verkar vara en guldgruva i vissa fall! Målade klart Albins lilla bord och stolar igår, jag gjorde en M HOW också, en bilbana på bordsskivan!
    Å vad fint!
    Lisa1981 skrev 2007-10-31 08:38:19 följande:
    Oooo vilken underbar tårta.. Underbara bilder från ditt hem!
    Rori skrev 2007-10-31 09:07:52 följande:
    Godmorgon Så roligt att se fina bilder från morgonen!Själv visar jag en bild av vårt nymålade vardagsrumsbord, som även fått nya beslag *nöjd*...Sedan tänkte jag fråga om tips var man kan hitta fina antikvita vitrinskåp?
    Vad fint bordet blev! Möbelgrossen har sin sista utförsäljning i Göteborg  i november, kanske vore ett tips för dig och VSM? Vet iofs inte var du bor..
    Gullfina skrev 2007-10-31 09:43:11 följande:
    En annan Stina hemmapalandet.blogspot.com
    Å vad söta!
    gemelli skrev 2007-10-31 11:29:31 följande:
    Här kommer en bild på mitt stolfynd igår. Två små söta stolar för en hundring
    Å vad fina, riktigt snygga!
    nublu skrev 2007-10-31 11:35:17 följande:
    Ooooooocccchhhh där försvann min städmoral fullständigt. Julnumret av Vakre Hjem låg i postlådan! *jämmer*
    Oo, då måste jag kila ut för att se om jag också fått min idag!
  • Smajla
    Pärla1 skrev 2007-10-31 12:21:57 följande:
    Åh, vad jag har missat mkt i tråden de senaste dagarna  Har inte hunnit med...Nu är iaf matsalsrummet färdigt, så skönt! Lite piffing nu... I bloggen har jag lagt ut bilder på mitt skåp jag gjort iordning. Blev jättenöjd....
    Ååå vilket underbar skåp och såå vackert med kransarna!
Svar på tråden Vita hem del 5