Inlägg från: Karamellfabriken |Visa alla inlägg
  • Karamellfabriken

Vita hem del 5

Skogssjärnan,

Svårt det där med gardiner.....Mamma beställde de rödrandiga till köket. Mönstret är jättefint men kvalitén var tyvärr ganska "sladdrig". Kan inte rekommendera dem tyvärr.

• Karamellfabriken

Någon som vet var man kan hitta en fin trasmatta av god kvalité.
    Gärna vit/röd-randig eller ev marinblå/vit-randig?

• Karamellfabriken

Pärla,

Den var jättefin! Blir den mycket skrynklig när man tvättar den? Måste den strykas?
    Den ser mer vinröd ut på Ikeas sida, är den klarröd?

• Karamellfabriken

mimmi,

Så söt soffa!
    Om färgen sitter fast bra hade jag inte skrapat den. Bara kört fint snickerispackel i ojämnheterna (färgsläppet), slipat och målat.
    Det brukar bli jättebra.

• Karamellfabriken

Hej vänner!

Nu måste ni trösta mig för jag känner mig heldeppig. Det kan tyckas världsligt, men jag håller på att bli VIThårig.
    Det började för ett tag sedan och nu helt plötsligt rycker jag kritvita hårstrån varje dag.
    Jag är ändå "bara" 32 år, usch vad jag känner mig gammal nu. Jag har riktigt långt, tjockt mörkbrunt hår så förändringen kommer att bli påtaglig. Det känns som om jag håller på att förvandlas till någon annan.
    Snälla, ge mig ett tröstande ord !

• Karamellfabriken

juliah,

Tack snälla för dina uppmuntrande ord !
    Jag tycker precis som du, att det kan vara riktigt klädsamt med kråksparkar kring ögonen och grått vid tinningarna.
    Min pappa hade kritvitt hår vid 35 och han är så fin.
    Men nu blev jag tagen på sängen, inte ska väl JAG bli vithårig, liksom.
    Dessutom hoppas vi på ett barn till och jag har svårt att se att bebismage och grått hår går ihop.
    Visst, färga kan man ju. Men det känns inte som jag. Vill bara vara som jag är ju .....

• Karamellfabriken

juliah,

Tack igen!
    Vilken tur att det finns så kloka människor att tillgå en onsdagsmorgon när man "ballat ur".
    Det löser sig väl, det ska väl synas att man varit med ett tag ! (Fast ibland känns det som att det är treårstrotsen ensam som orsakat det hela).

Nåväl, idag ska det fixas i trädgården.
    Höstanemoner och tulpanlökar ska planteras. I em ska svärfar ta hand om sonen och jag ska få en stund för mig själv. Röja i garaget eller gå till simhallen, det är frågan! Kanske hinner båda.

• Karamellfabriken

emmasa,

Usch, vad jobbigt ni har det nu.
    Vet inte vad man ska säga. Förstår att ni pendlar mellan hopp och förtvivlan. Ta väl hand om varandra.
    Vad spännande med UL. Att få se pyret för första gången är verkligen speciellt.
    Håller tummarna för att allt ska se bra ut!

• Karamellfabriken

Rori

Alldeles, alldeles UNDERBAR!

Svar på tråden Vita hem del 5