Inlägg från: Karamellfabriken |Visa alla inlägg
  • Karamellfabriken

Vita hem del 5

Salmiak,

Oj då, får väl ta tillfället i akt och skyta lite då !
    Jag är väl over lag ganska så händig just.
    Tapetserar, lägger golv, kaklar, renoverar möbler, anlägger trädgården, kör släpvagn, kittar fönster, målar huset, byter markiser och persienner. Monterar, lagar och fixar.
    Ja, typ lite manliga saker gillar jag att ta mig för som en motpol till all spets och pyssel inomhus.

• Karamellfabriken

Rosesarered

*Smickrad* men jag har mitt på det torra

• Karamellfabriken

Ha ha!
    Jag har nog också tänkt att jag är mer man än kvinna och blev faktiskt riktigt förvånad över höga poäng i ett "kvinnlighets-test" jag gjorde.
    Det måste ha varit användandet av kjol, smink och mitt långa hår som hjälpte upp resultatet rejält !

• Karamellfabriken

Hej, jag är vaken!
    Bara 5 grader här idag, förkylt och halsont .
    Jag är ändå jätteglad för våra dörrar som vi har beställt har kommit. Vi ska hämta dem i helgen.
    Hoppas verkligen att det blir så bra som jag tänkt. Vill bara kräkas på våra bruna fanérdörrar. Varenda rum kommer att få sig ett lyft med en vacker vit dörr istället.

• Karamellfabriken

Hanna,

Ja, det är verkligen härligt med en egen tvättstuga.
    Jag har precis fått ordning på vår. Inte stor men där finns plats för det absolut viktigaste iaf.
    Just nu är det så kul att tvätta att det inte finns så mycket som en smutsig strumpa i vårt hem. Synd bara att det inte är lika kul att stryka och vika in !

• Karamellfabriken

Godmorgon!

Vi hämtade våra nya, fina innerdörrar igår och höll på att skruva ända fram till halv fyra imorse.
    Det blev så fint!
    Tyvärr är det en som är lite konstig i lacken, jättesynd! Nu måste vi hyra släp, beställa på nytt och köra långt för att hämta dem.
    Hur hade ni gjort? Är det värt besväret?
    Dörren är matt vit och lacken är skadad så den är blank på stora partier. Syns jätteväl på kvällen med lampor tända. Det ser ut ungefär som om någon skulle ha tagit i dörren med flottiga fingrar.
    Det är som sagt en massa jobb för att byta den men den är inte fin såhär heller !
    (Den kostade 3000 kr).
    Hjälp! vill ju inte vara allt för petig men vi ska ju ändå titta på den i kanske 20 år eller nåt.

• Karamellfabriken

Hej alla vänner!

Vi har fått dörrarna på plats och tillhörande små porslinsskyltar med kursiv text som talar om t ex var "gästtoaletten" finns.
    Men jag fick en skylt över med texten "tvättstuga". Vi valde att ha ett runt fönster i den dörren och då blev den söta skylten lite för mycket.
    Så nu undrar jag om det är någon som kanske skulle behöva en liten, söt, oval porslinsskylt med vacker lite gammaldags text på?
    "One of a kind" eftersom den är specialbeställd!

• Karamellfabriken

Godmorgon alla!

Jag vet inte vad som har hänt med mig men jag har helt plötsligt blivit så enormt morgonpigg.
    Igår natt sov jag endast mellan 03.30 och 06.00.
    Igår var vi på fest till sent men jag vaknar redan vid halv sju, utvilad!
    Är det typ något ålderstecken eller så, att man behöver mindre sömn?

Svar på tråden Vita hem del 5