• Smajla

Vita hem del 5

juliah skrev 2007-10-21 17:34:52 följande:
    Jag har virkat en boll!
    men jöss juliah, jag som hade tänkt försöka mig på virkningen efter jul men nu törs jag inte.. du är ju makalöst duktig! underbart söt!
    Anton2005 skrev 2007-10-21 18:11:49 följande:
    Fy nu har jag lite dåligt samvete. Beklagade mig ju tidigare idag över hur jobbigt allt va och sonen som inte ville sova middag. Sen hämtade mormor honom så jag har städat, bytt gardiner, tvättat och fixat.Nu somnade lillen i bilen på vägen hem, mormor bor bara ca 5 min härifrån så han va så jätte trött. När ju helgen slut och man ska jobba hela veckan igen, då får jag lite dåligt samvete att jag lämnat bort honom :(Så nu då trodde jag att jag skulle kunna slappa i soffan iaf men då ringer sambon och säger att han bjudit hem sina föräldrar på mat. Jaha ja jag får väl ställa mig vid spisen (tro nu inte att jag  gör allt här hemma så fort han ber om det för vi har nog det mest jämlika förhållande som man kan ha, men just nu har han jobbat väldigt mycket)Det jobbiga med både mig och min sambo är att vi aldrig kan koppla av någon av oss. Vi har alltid folk här, jämt, spelar ingen roll hur mycket vi har att göra så är det folk hemma hos oss. Är ni andra oxå så el?
    om min man hade bjudit hem nån utan att höra med mig först så jag inte vad jag hade sagt.. oväntat besök är det värsta jag vet, hur trevlig personen än må vara så måste jag vara beredd på det och jag vill bli tillfrågad om jag har lust! men annars så har vi inte folk hos oss så jätteofta utan vi har rätt mysiga lugna kvällar för oss själva. vi behöver det då det varit mycket om och kring oss på sistone.
    Daggdroppen skrev 2007-10-21 19:09:07 följande:
    Ja jag målade dem innan. Först grundade och sedan två lager till. Tror jag. Här skymtar de:
    å vad fina!
    knyttis skrev 2007-10-21 19:11:19 följande:
    Här är min nya vattensprutkanna till blommorna, Ib Larsen. Den är riktigt härlig, blir tusen små vattenmolekylär när man skjuter av
    den har jag också men har inte börjat använda den än faktiskt, tycker den är såå fin!
  • Smajla
    knyttis skrev 2007-10-21 19:40:37 följande:
    Bea - Tack!  Zandvoort i Sickla men de har inte nätförsäljning vad jag vet. Annars finns en mer utsmyckad variant med blommönster på Syster Lycklig!Smajla - Vad roligt att du har samma! Varför har du inte använt den? Trollens mamma - tillagd
    har bara provsprutat den, fick den i present och tyckte den var så fin att jag ställde undan den. men du har rätt, klart den ska användas!
  • Smajla
    Värsta Supermamman skrev 2007-10-21 19:53:15 följande:
    Himmelbit: Skönast är heltklart: www.ikea.com/PIAimages/22331_PE107212_S4.JPGOkar tyvärr inte läsa ikapp mer!Nytt i bloggen som föklarar varför ni inte kommer att se röken av mig den närmsta veckan..Kramar!
    Ha en skön paus, förstår dig definitivt! Jag har ju också haft pauser och det är bara nyttigt!
    mimmamum skrev 2007-10-21 19:55:14 följande:
    Nytt inlägg! Ljusmys! Välkomna!
    Å vad mysigt!
    Sylt skrev 2007-10-21 21:12:19 följande:
    stooort dopkort....
    å vad fint!
    Himmelbit skrev 2007-10-21 21:19:45 följande:
    Håll i dig nu Bea!!Jag sitter och skäms under tiden som du kommer på hur jag ska möblera detta rum....Soffan och två fåtöljer är sålda (de med överdrag) - SKÖNT!!
    Men vad snyggt!
    Värsta Supermamman skrev 2007-10-21 21:20:21 följande:
    Himmelbit: Japp, det är jag! ( Fast ibland när sönerna sover och huset är tyst kan jag få en formsvacka och glömma bort hur livligt vi har det) Jag blir alltid så jäkla snygg när jag väntar barn, går ner massor i vikt och känner mig som en kalaspingla. Det är nog det jag saknar..*mumsar Smajla-godis*
    Skrattande Smajla-godis??
  • Smajla
    Värsta Supermamman skrev 2007-10-21 21:24:57 följande:
    Smajla: Keso, apelsin och kanel. Gott!
    Ah, hihi, då fattar jag, ja, visst är det gott! Men just nu är jag så sugen på choklad så jag håller på att krevera. Och av någon underlig anledning vill inte maken gå iväg och köpa åt mig heller.. Flört
  • Smajla
    Himmelbit - jag tycker verkligen ni har det jättesnyggt men kan hålla med om att det är lite för många sittmöbler. Dock är jag lite för trött för att sätta på hjärnan just nu men du verkar få bra förslag från de andra.
  • Smajla
    Himmelbit skrev 2007-10-21 21:35:57 följande:
    Där är köket:
    oo vilket vackert kök..
    Värsta Supermamman skrev 2007-10-21 21:36:24 följande:
    Smajla: Jag försökte äta keson för att sluta tänka på Ben &jerrys glassen i frysen men det funkar så där.
    haha, ge hit glassen! Skrattande
  • Smajla
    Värsta Supermamman skrev 2007-10-21 22:08:24 följande:
    Smajla: Den är snart slut. Jobbigt god.
    nä, attans, och ica som stängde för några minuter sen.. får nöja mig med clementiner och keso då!
  • Smajla
    juliah skrev 2007-10-22 07:18:19 följande:
    Är grymt krasslig fortfarande men gör ett litet barnvagnsinlägg.Är inte för fem öre intresserad av vagnar men har en Kronan och en Urban Jungel.Urban Jungel är guds gåva till mamman punkt slut  Jag är galet nöjd så den faller min röst på NR!
    juliah, jag tror du har smittat mig.. Flört mår verkligen pyton idag..
    mimmamum skrev 2007-10-22 07:25:12 följande:
    Godmorgon!Usch vad mörkt det är ut, blir lite deprimerad. Nej nu får det bli december så julpyntet kan lysa upp min tillvaro! Ni missade väl inte min lilla 19 kronors ljusslinga från IKEA? Visar en bild då jag tycker vi behöver ÄNNU fler!
    underbar ljusslinga, måste iväg dit och kika lite när jag mår bättre igen.
    mimmamum skrev 2007-10-22 07:34:02 följande:
    Fler bilder...Får jag bjuda på en muffins? Sydde en igår av filt efter beskrivning från Tildas jul! Tygbakelseprojektet är påbörjat!
    å, vad underbar!!
Svar på tråden Vita hem del 5