• juliah

Vita hem del 5

Ok, nu måste jag skriva av mig så att jag kan släppa det hela.
    Jag ville dela med mig av nya bloggar som jag precis hittat. Blev alldeles exalterad och kände att det var sååå fint!
    Tjenixen, din kommentar sänkte mitt humör totalt och jag förstår inte varför du skriver på det sättet?
    Vi har olika smak härinne, det är ju konstaterat sen länge tillbaka. Alla välkomna ändå. Men personligen så väljer jag att inte kommentera alls, eller välja lite vänligare ord om jag ska kritisera.

Förmodligen så dras de flesta härinne till mer mjuka och romanstiska hem, där de bloggarna kanske inte passar in. Men JAG tyckte att de var underbara och blev uppriktigt sagt upprörd nu...
    Något jag inte brukar...känns verkligen skittrist!

• juliah

Alltså jag vill förtydliga mig, för min del spelar det ingen som helst roll om man tycker om avskalat,romantiskt eller vad det nu må vara. Att man inte tycker om Millys blogg tex, det är ju hur ok som helst!

Mitt problem är att jag blev alldelels matt i kroppen och kände att glädjen sögs ur mig. Inte meningen med den här tråden och jag har inte upplevt det så heller förr...

• juliah

Pärla, absolut inte, jag vände mig till Tjenixen med mitt inlägg.

• juliah

Skogsstjärnan, givetvis ska man få kommentera och tycka till. Håller med och vill verkligen säga det att jag har FULL förståelse för våra olika smaker. Jag är inredninsintresserad. Inte enbart av vitt, romantiskt och lantligt. Jag tycker att det finns många många olika tilltalande inredningsstilar.

Jag kände mig bara sänkt av kommentaren helt enkelt...
    Ville bara dela med mig av det jag hittat!

• juliah

tjenixen, ärligt talat....vet inte riktigt vad jag ska säga till dig. Försöker förstå ditt resonemang men gör det inte.

• juliah

Tjenixen, det finns olika sätt att utrycka sig på...ditt sätt gjorde mig sänkt punkt och slut.
    Pärla skrev ordet fängelse, i samma mening en "blinkande" gubbe. Lite skillnad visst?

Jag lägger ner det där nu, tråden ska ju sprudla av glädje, inredningsinspiration och gemenskap.

Hoppas alla får en underbar kväll, nu är min slut. Rackarns att jag ska vara så känslig ibland...

• juliah

Godmorgon!

Lite nytt i min blogg! http://juliasvitadrommar.blogspot.com/

Maria, förstår att du är trött. Nu när jag har bakexperten härSkrattande, vad tror du om att färga en frosting rosa med tex hallon?Går det?
    Den röda karamellfärgen var slut i båda mataffärerna och jag och Noell ska leka Leila nu på förmiddagen.

• juliah

Maria, ok, på med stövlar och plocka hallon. Jag är inte alls nöjd med slickepotten, den är för böjlig för min smak *kräsen*. Hade hellre velat leka Leila med en Kitchen aid...

• juliah

Å tack Maria! Hoppas att allt finns på lager imorgon när vi ska till Ikea, räknar inte med det. Brukar inte ha tur på Ikea.

• juliah

Goddag alla kära vitahemsvännerGlad!

Orkar inte läsa ikapp allt men ni har säkert pysslat på och gjort fint i vanlig ordningGlad

Nu har jag fått lite ny inredninsgenergi och ska ner på "stan" och dels inviga vår nya syskonvagn och försöka hitta myrten och kanske något annat fint till hösten.
    Till helgen får vi hit rörmokare med familj *fniss*, ibland är ju FL underbart, fick nys om att MariaV:s man är röris och på den vägen är det...

Ser att ni pratar om boken "Vit jul", den har jag och jag skulle kunna försöka scanna in lite bilder senare i höst för den som inte får tag i den på bibblan eller butik.

Bella B, Ikea har en del fina, en som fanns med som nyhet. Den vill jag abslout ha i vårt lilla gästhus.

Knyttis, hoppas han blir bra snart igen!

Svar på tråden Vita hem del 5