• juliah

tjenixen, Hästens.

Lcroft, å fy så trist, hoppas du blir bra snart igen.

malins, jag ska typ börja spara pengar så att jag har när vi ska åka in till syster lyckligSkrattande

• juliah

Lynn *fniss*, sötis! TACK! Just nu behöver jag faktiskt ngn som slår näven i bordet litegrannSkrattande
    Inget sånt som gemelli pysslar med, att ge mi8g ÄNNU fler alternativ (hon ska nog få  igen snart...Flört)

På lördag avgörs det i vilket fall som helst, just nu känns svart golv, svart skiva resten vitt helt rätt (mitt allra första förslag)

• juliah
    karamellfabriken, jättefin lampa, lider med dig...du är absolut ingen bov, det kan hända vemsomhelst. Rena rama turen att jag inte åkt dit vissa stressiga stunder i bilen med två små.

busan, röstar på nr 1.

Lynn Ska försöka sammanfatta mig kort. Vi har bott här i snart tre år, ett år utan barn. Vi bor verkligen ute på landet men har ändå nära både till affärer och kommunikationer vilket var en förutsättning för mig som bott i sthlm:s innerstad. Något stort socialt nätverk har vi inte alls här. Emmasa här på fl är den jag umgås med och hon har en liten kille i samma ålder som min.
    Vi behöver inte planera några matinköp då det tar max fem min med bilen till en superbra Ica butik! Vi har två bilar, annars skulle jag nog känna mig aningen kvävd. Jag vill kunna åka närsom utan att behöva anpassa mig till bussar, tåg.

En hel del skjutsande lär det bli, både till dagis och kompisar. Fördelar, nackdelar, ja du vet ju. Inget boende är helt perfekt. Men känslan av en egen trädgård där man kan göra vad tusan man vill, skogen inpå knuten, lugnet och slippa ta hänsyn till grannar, DET är faktiskt väldigt skönt. Men allt har sin tid och man vet aldrig vad som händer...

Jag tycker att huset ni kikat på är jättefint, och du, det är inte värre än att man flyttar om man inte trivs!
  • juliah
    Karamellfabriken skrev 2007-08-15 18:29:50 följande:
    Tack, dina ord värmde!Åh, man vill ju vara duktig och göra rätt. Den känslan är starkare än den ekonomiska förlusten även om det kunde blivit många härliga inredningsprylar istället !Inte så mycket roligare blir det av att treåringen ska berätta om händelsen för alla han möter heller........ !
    Jag vet hur det är...jag kan bryta samman för mindre. Men som sagt, det var verkligen inte så farligt, jag har syndat värre. Så länge det inte handlar om små 30 vägar intill skolor osv så kan det hända den bäste! Ingen skada skedd, ja förutom att ALLA får reda på det då...kan inte låta bli att småle lite åt din treåring!

lillafruluva, nope, ingen aning, tror jag...men Emmasa har superkoll på den här stan! Är det nära v. 73 kanske? Då ska jag iallafall beskriva var och när du kan se taket på vårt husGlad
  • juliah

lillafruluva, Björsta heter det!

Vi har nästan svart klinkers i hall och farstukvist.

Välkommen tillbaka Smajla!

• juliah

lillafruluva, nu måste jag också spana på eniro Skrattande

• juliah

mimma, å det ska jag med göra! Jag har köpt tre men vill ha en stor!

lillafruluva, jag ska nog ta en sightseeing dit ngn dagSkrattande

• juliah

mimma *fniss*, jag som är otydlig, jag har köpt tre på båge redan men vill  ha en ÄNNU större. köper en och hoppas på att den ska växa till sig ordentligt!

• juliah

mimmi, otippat va?SkrattandeJag har också spanat länge och idag var det dags att slå till!

mamma föresten, tusen tack för dammsugartipset, den är en fröjd och min nya lilla älskling *fniss*

Svar på tråden Vita hem del 5