Inlägg från: Skogsstjärnan |Visa alla inlägg
  • Skogsstjärnan

Vita hem del 5

malachis mamma skrev 2007-08-22 19:33:40 följande:

En vit-tråd! jag har redan efterlyst en vit väggfärg men frågar här också!Min hall måste bli vit men inte vit-vit, om ni förstår utan bruten vit. (ej åt gult)har ni fina vita färgtips??Tack!
    Jag bor inte i Sverige, men om jag minns rärtt så har Flugger (heter det så?) MASSVIS med olika vita nyanser!

Vi har målat med en vit som egentligen är äggskalsvit, men bara med 3/4 av pigmentet, så den är inte alls gul. Jättefin blev den! Så det är mitt tips. Ta en kulör du gillar, men be att få mindre pigment om du inte vill ha så "starkt" brutet.
  • Skogsstjärnan

Hej på er!

Ska försöka hinna läsa ikapp! Måste bara vila och ta igen mig en stund! Efter flera kvällar då maken kommit hem 22-tiden (och inte 21 ) så kände jag att nu MÅSTE jag få egentid. Eller jobbtid egentligen. Har hur mycket skolarbete som helst jag borde göra, men dagarna räcker inte till. Är på jobb från 7.30 till 16.00 och har ändå 1000 samtal och saker ogjorda. Men men, försöker att inte stressa Nu tog maken sonen med sig en stund och åkte iväg. Skönt att få lugn och ro!

Ibland är det tungt att vara lärare, men visst är det kul också! Jag skulle nästan gråta av hur trött jag är idag om det inte vore för en elev. Utan att gå närmare in i detaljer så kan jag säga att jag har en elev som haft jobbigt i skolan tidigare. Idag träffade jag honom på tumanhand (jobbar ju som speciallärare) första gången och pratade med honom. Då sa han att han trivs mycket bättre nu och att lärarna verkligen SER honom nu. Han var hur härlig som helst och jobbade jätteduktigt! När jag satt på kaffe kommer han och knackar på och frågar när han får komma och jobba med mig igen för det var så roligt så han vill komma fler gånger. DÅ smälte mitt lärarhjärta Han går på sexan

• Skogsstjärnan
    Salmiak6 skrev 2007-08-23 18:16:53 följande:
    Spegeln är köpt på öppet köp. Den står bara lutad mot väggen här så jag kan känna av den lite.Åsikter?
    Tycker spegeln är fin. Har du något silverfat så kan du ställa fram det med något vitt ljus på. Skulle bli kanonfint!!!!
  • Skogsstjärnan

Jag såg inte ens att det var rosor!

• Skogsstjärnan

Smultron och glass: Tack! Sådär blir mina citat också

Salmiak: Du får INTE lämna den här tråden för någon Ullaredstråd! Lova mig det!!! Du HAR bra smak, så det så

• Skogsstjärnan

Pust!

Nu har jag läst ikapp, men kan nog inte kommentera allt. Ni skriver så himla mycket på en dag

Vill ändå skicka två speciella kramat till Gemelli och Knyttis. Till Gemelli för att du har det jobbigt och till Knyttis för svar på mitt inlägg

Ni andra får nöja er med en stooor gruppkram

Ikväll efter jobbet åkte jag och storhandlade till stan med min son. Skulle också ha 4 MEGA blöjlådorlådor plus en tripp-trappliknande stol från en affär. Stolen skulle jag ha till jobbet. Efter mycket stul med diverse saker och en 1½ åring som hela tiden ställer sig upp i kundvagnen så var tålamodet och nerverna nära att brista... men men. Nu är vi hemma och jag ska försöka äterhämta mig

Hoppas ni har en bra kväll och helg!

• Skogsstjärnan

men usch så jag skriver, Och jag som är lärare.... *skäms otroligt*

Ska gå och ta ur linserna för det är verkligen suddigt i mina trötta ögon nu

• Skogsstjärnan
    Mori skrev 2007-08-24 20:37:35 följande:
    Jag nöjder mig så
    gärna med gruppkramen. Å jag måste säga att det är skönt att höra att
    det finns fler som har 1,5 åringar som inte sitter snällt i vagnen när
    man handlar.... folk glor på oss som om vi aldrig uppfostrat dottern
    när vi handlar...
    Hihi Ja usch vilka dåliga föräldrar vi är som inte får en nyfiken 1½ åring att SITTA STILLA medan mamma storhandlar och allt krånglar Alla andras barn än våra sitter sääääääkert stilla, visst?
  • Skogsstjärnan

Birks och Kalles mamma skrev 2007-08-24 20:44:41 följande:

Läs hitorien i denna länk så förstår du hur enkelt du har det: cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll&item=1...
    Ha ha ha ha!!!!

Gud så roligt

Men tänk att folk faktiskt är villiga att betala så mycket för korten. Bra försäljningsknep tydligen
Svar på tråden Vita hem del 5