Inlägg från: Skogsstjärnan |Visa alla inlägg
  • Skogsstjärnan

Vita hem del 5

mimmi006 skrev 2007-10-08 20:23:37 följande:
    En per varv ... jag kommer fastna i fåtöljen sen eller så blir den som den där soffan jag visade igår!Juliah-
    jag är inte irriterad på riktigt... jag tyckte att den var underbar!
    Jag vill göra en sån också, men vet inte vad jag ska ha den till. Hugo
    är lite för stor för den...
    Låter bra
  • Skogsstjärnan

Kajsa: vad fin

Såg ni på Första andra och tredje? Ett precis likadant baktråg som Ernst ropade in köpte ju jag i höstas. Lika ljust och fint, men mitt var lite större Längtar tills det får flytta in i vårt kök. Då ska det bli fruktfat

• Skogsstjärnan

OJ vad ni skrivit på EN ynka dag! Igår var ni på sidan 1125 och nu på 1164 Vet ni om det

Inte en chans att man ska hinna läsa allt kanske någon vill göra en kort resume?

Vill bara säga att jag HÅLLER MIN TAPWELL KRAN I HANDEN! Det var ju lite krångligare att beställa än vad jag hade tänkt, men nu är den här

Vi har varit och uträttat massa ärenden efter jobbet idag. Bl.a. beställt mitt drömköksbord och beställt lås och handtag etc. till alla dörrar. Handtagen blir gammaldags inspirerade och liknar "handtaget" på min älskade kökskran. Ni vet säkert hurdana jag menar. Och köksbordet är 1m brett och 1.80 m plus 50 cm, alltså 2.30 m långt. Och två kryss uppe på stolarna. Vita såkart

Imorgon ska jag på kurs och efter det in till stan och shoppa mera inredning Blir kul, för jag har typ 7-8 mil dit, så det är inte ofta man åker dit utan barn

• Skogsstjärnan

Hej på er!

Det är bara att konstatera att jag inte hinner med här längre. Inte ens i närheten

Får väl återkomma då jag blir pensionär Appropå det, idag började vi pensionsspara i fonder. Har tänkt på det länge, men det har inte blivit av. Pensionssparar ni???

Tänkte visa er en lampa som jag hade tänkt ha som vardagsrumslampa. Med el förstås. Men nu då jag har hem den blir jag tveksam... vad tycker ni? Och som ni vet så tål jag kritik

Den är större än vad den ser ut på bilden, typ 27 cm i diameter.
    www.familjeliv.se/krypin/skogsstjarnan/gallery/phpvtumhe.jpg

• Skogsstjärnan

Kajsa M skrev 2007-10-11 17:56:31 följande:

Ja jag pensionssparar, emn bara en ynklig hundring i månaden. Sen spar vi pengar i andra fonder.Jag tycker lmapan är jättefin. Påminner om min från indiska. Är det den bulliga formen du är osäker på?
    Ja, formen och om det överhuvudtaget blir snyggt då man ser hela glödlampan. Och jag vill ju ha brun sladd men vit "upphängningsgrej". Har mindre lampor som liknar, och där vill jag också ha vit kontakt men brun sladd.

Vi ska spara 50 ? i månaden var. Enligt beräkningarna skulle jag då få 1676 ?/månad ur pensionsfonden då jag blir 62 år. Plus den vanliga då. Guuud så avlägset detta känns!
  • Skogsstjärnan

Kul att ni gillar lampan. Jag lider av en stor sjukdom, BESLUTSÅNGEST!

Jag kan tycka en sak är jättefin och sedan ändrar jag mig. Och så ändrar jag mig igen och igen och igen

Lampan är från Indiska, inte Blossom.

• Skogsstjärnan

just ja,

grattis grattis grattis grattis grattis grattis
    grattis grattis

lcroft!!!!!!!!!!!!!

• Skogsstjärnan

(det går inte så bra att skriva fina grattis inlägg med en son i famnen som gallskriker och vill att jag ska rita....) återkommer

• Skogsstjärnan

mimmamum: Försökte leta, men jag hittar inte. I en ikea kökskatalog jag har står det bara väghylla med glaslådor... och det hjälper ju inte så mycket

Bea: Vad fräckt av din rektor! Kul med vinprovning! Ovana jag blir full av att bara skriva ordet. Nästan Länge sedan jag druckit vin. Midsommar tror jag

• Skogsstjärnan
    Smajla skrev 2007-10-11 19:21:39 följande:
    Jättefin lampa och jepp, vi pensionssparar båda 2.
    Tack! Som sagt, kul att ni gillar den och övertygar mig var på vippen att köpa två, men fegade ur och köpte en. Blir det dumt att ha två likadana lampor? En i vardagsrummet och en i allrummet uppe? Där kommer två mindre lampor i samma stil att vara i fönstren. Och även i hallen nere. Det är alltså likadana fönster i hallen uppe och nere. Ni vet ju, jag och den förbannade symmetrin utifrån

Men de stora som jag visade ikväll blir ju IN i rummet nog. *skriver flummigt märker jag*
  • Skogsstjärnan
    mimmamum skrev 2007-10-11 19:36:40 följande:
    Skogstjärnan, är det senaste katalogen?
    Det är en katalog som kom med Allt i hemmet eller någon annan tidning. Minns inte vilken. Ikeakök 2008 heter den.
  • Skogsstjärnan

Den KANSKE heter Förhöja. Det heter i allafall trälådorna ser jag nu.

• Skogsstjärnan
    Gullfina skrev 2007-10-11 19:31:20 följande:
    Vitt som snö hemmapalandet.blogspot.com
    OJ oj oj så fin gärdesgård!!! Vi ska också göra en .-) Har ni gjort den med gransly eller har ni "fusk"bundit den?
  • Skogsstjärnan

Värsta Supermamman skrev 2007-10-11 20:00:14 följande:

Shit vad ni skriver, allt är precis som vanligt! Här hemma sover kidsen
    och jag ägnar mig åt att läsa ikapp och tänka på det sista godiset som
    jag inte ska mumsa i mig idag. har fortfarnade ont i min axel. Jobbar trots det och var hos förtagshälsovården igår, ska få nån kortisonspruta  för att det ska läka..Lcoft:Grattis!. På ditt bord vill jag ställa en silverbricka med nån liten blomma och levande ljus i nån form.Fotografen:
    Grattis till soffköpet! Kuddar är ju hur enkelt som helst att byta ut.
    Än så länge har vi haft rosa och bruna i vår vita soffa. Snart blir det
    röda.Bea: Hoppas att du får en mysig kväll.Skogis: Lampan är superfin!Linaoch matilda: Wow, vilken skillnad.
    Tack!
    Tråkigt med den onda axeln Jag vet hur det är, hade själv jätteprpblem tidigare. Bara nu och då nuförtiden. Bytte kudde och efter det blev det bra! Nu har jag en dunderbra som inte ändrat alls fastän den är kanske 6 år gammal.Vet du varför du har ont?
  • Skogsstjärnan

Värsta Supermamman skrev 2007-10-11 20:06:07 följande:

Man kan välja glas/björk eller bara glas.
    Jag ser det nu Hihi
  • Skogsstjärnan

Värsta Supermamman skrev 2007-10-11 20:09:10 följande:

Jag belastade den fel
    på jobbet (tvättade en avliden) och fick en muskelinflammation som inte
    har gått över på nästan 6 veckor. Det blir bättre men förvärras när jag
    börjar jobba, nu har jag bestämt mig för att jobba fram tills att jag
    kan få sprutan och sen ta det så lungt det bara går tills axeln blir
    bra. Kuddar är superviktigt! Jag kan inte leva utan min tempurkudde.
    Tråkigt Men ta hand om den även nu före sprutan!!! Minns inte namnet på min kudde, men det är en fyllning innuti som är lika skön som man fantiserar att molnen är Den är indelad i fyra delar. En avlång diagonal under nacken och tre lodräta mitt på som ska följa med huvudets rörelser. UUUURSKÖN (och dyr).
  • Skogsstjärnan

Anton2005: jättefint hem

VSM: Ingen fara

Svar på tråden Vita hem del 5