Inlägg från: Skogsstjärnan |Visa alla inlägg
  • Skogsstjärnan

Vita hem del 5

Hej på er!

Nu är jag hemma igen. Har varit vid bygget och städat så jag är alldeles slut så det till och med värker i höfterna. Fick problem med både fogarna och ischias när jag var gravid, och fastän sonen är 20 månader så är det inte bra. Direkt jag gör lite mer,så får jag ont.

Men men. Det går väl om efter vila! Det är annars så kul att vara där nu då det börjar se mer och mer färdigt ut. Längtar tills vvskillen kommer och gör så vi får vatten in i huset så jag kan börja torka ur skåpen, tvätta fönstren osv. Jag är SÅ himla nöjd över panelskivan som vi satte i tvättstugan och groventrén. Blev precis den stilen jag var ute efter och det är så himla mysigt Gillar den mer och mer för varje gång jag kommer dit, och då ska ni veta att jag var störtkär i den redan då den var omålad

• Skogsstjärnan
    Rackarungarna skrev 2007-09-30 17:12:04 följande:
    Linnegardiner, är dom täkande men att man kan se igenom dom?
    Det beror väl på. Det finns väl tunnare och grövre...

Mina ser man inte igenom, men de släpper nog genom ljuset!
  • Skogsstjärnan

Kajsa M skrev 2007-09-30 17:18:47 följande:

Åhhhh va kul det låter!!!!!Vill också ha panelskivan. Tog ni v-spont eller pärlspont?
    Ha ha, ingen aning! Vilken är skillnaden?
  • Skogsstjärnan
    Beatrize74 skrev 2007-09-30 17:54:02 följande:
    Svarar "ja" på alla tre...hyllorna blir toppen, bänkarna har jag själv tittat på.
    Men vilken av bänkarna? Blir den för låg den första?

Gillar den egentligen mer, för om man väljer den andra så måste man ju ha något innanför dörrarna. Och jag vet inte vad... Blir lätt så plottrigt. I och för sig har jag ingen stans att ha fotoalbum, så kanske man borde satsa på den ändå... och sätta något tyg framför???

Men blir den inte för hög i sin tur???

Hihi, aldrig är det lagom! Det är väl för att vi just nu har en bänk som är mittemellan de från ikea, så jag är så van med den höjden
  • Skogsstjärnan

Vad har ni förresten i era vardagsrum?

Och har ni fönsterbräden???

Jag har varit inne på att bara ha en tvbänk av något slag, soffan, fotöljerna och soffbordet.

Inga hyllor. Och några krukor med snygga krukväxter på golvet kanske..

Vad behöver man ha i ett vardagsrum??? Är det bara jag som inte vill ha så mycket "småkrafs" och grejor...

• Skogsstjärnan
    Rackarungarna skrev 2007-09-30 18:08:30 följande:
    Var ställer du dvdskivorna och finglasen?
    Just nu ha vi vitrinskåp i vardgasrummet, men det åker ut. Finglasen kommer i vitrinskåp i köket. Med frostade dörrar och belysning.

Och skratta inte nu, men....

Vi äger ingen dvdspelare Och CD-skivor har jag inte köpt på år och dag Och då vi köper en dvd, vilket vi nog ska, så får de skivorna nog rum i lådorna på liatorpen. Och då de är fulla så kan jag väl ta en gammal trälåda med text på eller nåt...

• Skogsstjärnan

Bra åsikter ni har! Mera för- och nackdelar!!!

• Skogsstjärnan

Har ni någon bra lösning till kontoret då? Maken vill ha två arbetsplatser utmed en hel vägg. Han funderar på att ta samma typ av skiva som vi har i köket. Och kanske fästa med stadiga konsoler.

Tycker att jag sett snurrstolar i trä på ikea. Vet ni vilka jag menar? Kan man måla de vita tror ni?

Längs med väggen mittemot arbetsplatserna ska vi antagligen ha skåp utmed hela väggen. Helst med dörrar. Tror ni www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/00116595 blir bra? Och kan man få dörrar på den?

Svar på tråden Vita hem del 5