Inlägg från: Skogsstjärnan |Visa alla inlägg
  • Skogsstjärnan

Vita hem del 5

LissAnna och Julia: Tack till er med. Det värmer!

Angående bloggarna så hoppas jag att ALLA fortsätter blogga och inspirera!!! Jag är en som aldrig kommenterar i bloggarna för jag prövade några gånger för länge sedan men kom inte på hur man skulle göra... *skäms* så nu blir det aldrig av! MEN jag GILLAR alla bloggar! Kom ihåg det alla ni som tvivlar på att någon uppskattar, läser eller vill se vad ni bloggar om. JAG vill!

• Skogsstjärnan

Hej!

Tack för alla kramar och tankar igår kväll! Det har varir en tung dag idag, så det är skönt med helg!

Ska försöka njuta av skåpen som sakta men säkert kommer på plats i huset. Kunde inte glädjas igår.

Såg att ni pratade knoppar och handtag till köksskåp. Vi har valt skålfårmade handtag till ALLA luckor och skåp. jag vet att man ofta har knoppar till luckor och handtag till lådor...

... men om ni får säga ärligt - ser det dumt ut att ha skålformade handtag till övreskåpen (luckorna) också????

Luckorna vi har liknar Ikeas Lidingö lite. Alltså vita spegelluckor.

Tacksam för åsikter!

Grattis juliah!

Och SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ fina bilder visade ni i era bloggar och här! Kan inte börja kommentera allt, men jag njöt av alla fina inspirerande bilder!!!! Så ni vet

• Skogsstjärnan

Gud så jag skäms. Jag är SÅ slarvig då jag skriver!!!

Jag kan nog stava ifall ni inte tror det

• Skogsstjärnan
    Salmiak6 skrev 2007-09-14 15:31:22 följande:
    Usch vilket trist väder. Det räcker att jag sitter här vid datorn och
    tittar ut så inbillar jag mig att koftan blir blöt!Tänkte
    på era tokiga graviditetsdrömmar. Hade själv en väldigt knepig dröm som
    återkom under min första graviditet. Det var så att jag var tvungen att
    föda ut bebisen i mitten av graviditeten för att kolla könet. och när
    bebisen var ute så skulle den ploppas tillbaka in igen. Men bekymret
    var att det ju var ett ägg. Och det var så himla svårt att trycka
    tillbaka utan att det skulle spricka... Snacka om pucko!
    Ha ha

Hur går det på jobbet?
  • Skogsstjärnan

Salmiak: Jo det går. Får bita mig i tungan och stå på mig så jag inte är för snäll och tar på mig för mycket jobb. Går helt ok på den fronten. I mitt jobb som speciallärare finns det ju egentligen ingen gräns för hur mycket man kan göra och hur mycket man kan individualisera osv...

Lasseliten: tack
    Angående bild, så nej. Men tänkte du på köket? Handtagen eller luckorna???

• Skogsstjärnan
    Karamellfabriken skrev 2007-09-14 15:41:49 följande:
    Skogsstjärnan,Förlåt, nu ska jag vara sådär tråkigt ärlig. Hoppas att du inte blir besviken.Men
    jag hade aldrig satt skålformade handtag på något annat än lådor (om
    det är sådana jag tror att det är). Tycker inte att de gör sig alls på
    skåp.
    Tråkigt ärlig är något jag uppskattar
  • Skogsstjärnan

Gud så kul Juliah! Hade du sagt vad du ville ha i presenter eller visste din make om vad han skulle köpa??? Jag menar, om min make skulle komma på att han skulle köpa gummistövlar till mig så skulle det bli stora svarta nokia-stövlar (alltså riktiga bondstövlar). Visst har jag ett par sådana också, men det är ju inte de jag väljer om det regnar en morgon då jag ska till skolan. Då tar jag mina vita med blommor på

Härlig make du har

• Skogsstjärnan
    juliah skrev 2007-09-14 19:30:51 följande:
    Jag hade väl mumlat om en radio och lite Lexington prylar. Men annars inget mer...Min
    man ser till utseendet rätt..hmm, hur ska jag förklara det hela, rätt
    "hård" ut men det döljer sig en riktigt mjukis där under ytan som
    tycker om att köpa mysiga tofflor, handukar och mattor till sin fru.
    Mycket uppskattatDet hade räckt med EN av sakerna, gott och väl...
    Just ja, radion hade du ju funderat på! Hurdan blev det?

Ikväll var vi till huset och kollade hur skåpmonteringen går. Just nu håller han på med tvättstugan. Kommer att ha en infälld strykbräda vid fönstret mot baksidan. Kul att kunna följa med vad som händer på gården då sonen blir äldre och man vågar lämna honom ensam ute men ändå ha koll. Då kan man stå där och stryka, vilket jag annars hatar
  • Skogsstjärnan

lcroft: Du kan få mina som jag har använt då jag målat två somrar... Lagom coola med vit och gul färg på

Svar på tråden Vita hem del 5