Inlägg från: Det ljuva livet |Visa alla inlägg
  • Det ljuva livet

Vita hem del 5

Himmelbit: jag är lite kär i den just nu ..

Snälla, hjälp mig med mitt badrumsgolv!! *desperat*

• Det ljuva livet
    Beatrize74 skrev 2007-10-13 22:30:10 följande:
    Jag är lite kluven. Jag älskar bokhyllan. Jag älskar själva skåpet. Men ihop?Det ungefär som att para ihop vackra hästar med gulliga kattungar....helheten blir liksom "skum", men det kan vara att jag inte vant mig vid modellen än.
    Bea: Vad är det du inte gillar? Är det att hyllan är smalare än själva skänken? Det är det jag tycker är fint.. Men jag har inte sett den på riktigt och är inte hundra på att förälskelsen håller i sig... .
  • Det ljuva livet

Bea: Sort tack för din komentar i bloggen. Du har alltid så fatastiskt bra ideér!!

Kajsa: Åh, en sån maskin hade jag velat ha. *hoppas på att min maskin går sönder snart*

Adamama:  Hur har första veckan själv med kidsen gått?

Här är vår tomma väg, (tyvärr var den enda bilden på den suddig). Jag är sugen på ett skåp eller skänk och på att ta bort bokhyllorna som ändå är för djupa för att fungera bra. Eller kanske en lång hylla på konsoller..
    Blir otroligt tacksam för hjälp och tips om vad jag ska ha..

• Det ljuva livet
    Beatrize74 skrev 2007-10-13 22:48:54 följande:
    Nej alltså, det är nog för att jag kikat på hylldelen som HEL hylla, till böcker ståendes i hallen, och att jag kikat på underdelen om mediabänk till vardagsrummet...och så ihop så känns det liksom inte riktigt rätt. Du har säkert sett "Fem myror är fler än fyra elefanter". I ett av inslagen så pratar Brasse om tårta. Han gör en tårta med kola = GOTT enligt honom själv och KORV = också GOTT enligt honom. Han ser inte att det kan bli annat än gott med att bland allt gott som finns. Men...en korvtårta behöver ju inte direkt vara något av det mumsigaste man sätter i sig. Eller?Förstår du hur jag menar? Hur jag liksom blir förvirrad över blandningen?Kan jämföra med Medelpads "Skvader" också. sv.wikipedia.org/wiki/Skvader
    Bea: ah, då förstår jag. Jag har först nu fått upp ögonen för Liatorp (eller ja insett att jag har ett behova av nya möbler) så jag får inga sånna känslor. Ett alternativ som är betydligt dyrare och geografiskt krångligare är den här: http://www.ilva.se/pictures/5/9/5972708L.jpg
  • Det ljuva livet
    Pärla1 skrev 2007-10-13 22:55:55 följande:
    VSM:Ser inte riktigt på dina bilder hur golvet ser ut? Är det en plastmatta, kan man ju måla den, svart skulle vara snyggt och då kan du ju måla möbeln vit...
    Det är en plastmatta, kan man verkligen måla en sån i ett badrum?
  • Det ljuva livet

Bea: Tanken jag hade från början (när vi precis köpt vårt hus men ännu inte flyttat in, när jag fantasiinredde) var att ha  stora svartvita bilder på barnen på den väggen. *japp vi tänker lika * Häftig idé med dioderna, ska prata med maken.. Det blir ju onekligen billigare än ett nytt skåp.

Pärla: Åh, tack ska genast kolla upp det!

• Det ljuva livet

Sylt den var ju ännu finare på din bild 'farligt farligt* Kronlistten ser ut att passa grymt bra med Rosiebordet. Varför vill du ha dörrar på? Den är jättefin precis som den är!

Svar på tråden Vita hem del 5