Inlägg från: Sagalin |Visa alla inlägg
  • Sagalin

Vita hem del 5

emmasa; kul att veta i förväg vad det är för kön, lite lättare med planering av klädinköp och namnförslag. Det är mycket svårare att komma iväg och köpa kläder till barnen när man har två.

Jag tror faktiskt man som tjej vill ha en dotter, lika mycket som en kille vill ha en son.
    Nu har vi en av varje sort men hade vi haft två pojkar eller två flickor hade ingen av oss varit ledsen för det.Glad

• Sagalin
    gemelli skrev 2007-10-18 09:39:27 följande:
    Jag har målat en, men dock inte haft någon bild på den här. Jag målade en och gav bort den som en dopgåva. Blev mkt uppskattat
    Jag hade för mig att det var nån här, den var ljusblå eller minns jag fel?

Vad målade du med för färg? Tror du det går spraymåla?
  • Sagalin

Gemelli, jag tror faktiskt du visat bild på den. Stod på ett bord och så hade du skrivit namnet på och datum?!

• Sagalin
    gemelli skrev 2007-10-18 09:44:45 följande:
    Målade den med svamp för att den skulle se lite gammal ut. Den blev faktsikt ljusgul, men vit text på den lilla tjejens dopdags datum.Lite lustigt men det blev den mest uppskattade av presenterna på hela dopet, alla tyckte den var sååå fin!Kostade väl 100 kr som max att göra
    Vad det lackfärg?

Näe nu ska jag och Jacob på småbarnsmusik.
    Skriv inte föööör mycket nu
  • Sagalin
    Bandykillar skrev 2007-10-18 17:11:50 följande:
    Jobbar era män jämt också, jag blir snart tokig på min. Åker hemifrån kl 6 och kommer hem tidigast 17. Jobbar ni mkt också, jag jobbar 75% annrs skulle vi aldrig fixa det här hemma
    Min går till jobbet ca 06.30 kommer hem en runda (högst 1 timme) runt 17.30 går tillbaka till jobbet och kommer hem tidigast 22.00 men sista tiden har det varit 23.30
  • Sagalin
    Kajsa M skrev 2007-10-18 17:19:33 följande:
    OJ! Och varför gnäller jag?
    Det trista med att vara gift med en egenföretagare är att han får ju inte betalt för att "jobba över"
  • Sagalin
    Kajsa M skrev 2007-10-18 17:20:02 följande:
    Dessa gav mig många gråa hår igår kväll...
    Dom var ju jättefina. Hade jag lyckats sy så fina hade jag varit stolt.
  • Sagalin

Det finns väl några här som bor i Örebrotrakten?!
    Vi ska till Örebro den 24-25 november till vår styrelseordf på middag. Vi ska bo på hotell. *lyx* Jag tror det blir något runt Stortorget.

Vilka affärer "måste" jag besöka?
    Det vore bra om det låg på promenadavstånd.

På söndagen ska vi äta lunch på något som heter Naturens hus.

• Sagalin
    lasseliten skrev 2007-10-18 17:45:19 följande:
    Malins - jag bor nära Örebro...men har faktiskt inte koll ...fråga mig om affärer i Sthlm istället, där har jag mkt bättre koll.... Har ju inte bott här så länge *ursäktar mig*
    Okej, nån annan kanske kan hjälpa mig.

Jag har bara varit i Örebro 1 gång tidigare och det var när jag hälsa på Marcus när han läste där i 1 år. han åkte hem varje helg så det blev bara ett besök. Jag läste då i växjö så det passade oss att vi åkte hem för träffas. Men det är 9 år sedan
  • Sagalin
    Kajsa M skrev 2007-10-18 17:49:47 följande:
    Kolla i tråden med alla affärer!
    Att jag inte tänkte på det skyller på amningshjärna Generad
Svar på tråden Vita hem del 5