Inlägg från: mimmi006 |Visa alla inlägg
  • mimmi006

Vita hem del 5

Gemelli- Jag tycker absolut stilkrock ! Tycker att huset var jättefint, älskar skånelängor, men planlösningen var lite muggig. Inredningen var underbar i "nyfunkisstilen", det kommer att bli så bra.

Kan vara så att jag är partisk, för vårt hus är en fusion av olika stilar. Men det gäller ju att skapa sin egen stil, eller hur?

Vi ville nog ha ett typ 20-talshus, men de nyfabricerade husen med det utseendet var inte bra planerade... mörka med små rum. Och funkishusen passade inte oss exteriört och var lite ofunktionella, men vi gillar ljus och luftighet. Stilkrock var ordet!

• mimmi006

*dregel, dregel*... inte visa så där fina hus, blir tokig!

gemelli skrev 2007-08-19 20:22:40 följande:
    Men om jag visar det här huset då, då kanske ni fårstår mig mer....www.naturastenhus.seFör det är så här det kommer och bli ungefär, men med gemellis stil
  • mimmi006

Vad har du för bloggsida? Blogspot?
    Tåfslan å Vifslans mamma skrev 2007-08-19 20:41:45 följande:

Kikar in i tråden...inget nytt i era läckra bloggar??Förreaten förstår jag mig inte på hur ni får ens till en blogg...har försökt i flera timmar, men näe....får inte ens in en normalstor bild...men nu nöjer jag mig med att kika i andras!
  • mimmi006

Men det var i den situationen vi hamnade i... nu har vi gjort väldigt mycket själva och har superbra kontakter, men vi har inte byggt för ungefär det som medelpriset är på villor i vår kommun. Och då bor ju inte vi i stockholmsområdet...

gemelli skrev 2007-08-19 20:46:15 följande:
    Vi är så trötta på alla budgivningar som man aldrig har en changs i. Så när vi börjat räkna på det, blir det inte så mkt dyrare för oss att bygga. Genom att vi har sååå bra kontakter. Men problemet för oss är ju oxå att hitta en tomt att bygga på. Men vi har några stycken som kanske kanske, Sen är det alltid lättare med tomt än färdiga hus som man ändå vill göra om.Som jag tror i längden bli dyrare, i alla fall dom husen som vi vill ha och om man bor där vi bor
  • mimmi006

Underbart ! Det måste väl vara en still det också och visst är det svårare att kunna blanda och få det snyggt?

nublu skrev 2007-08-19 20:49:30 följande:
    Hmm, inser just att jag suttit och kackat i min egen kaffekopp här när det gäller stilkrockar. Har ett arkitektritat femtiotalshus med öppen planlösning inredd i lantlig minimalism med drag av amerikansk kuststil... Så jag tar tillbaka det där om stilkrockar tror jag.
  • mimmi006

matilda- det är lite svårt att säga, utan att veta vad ni vill ha för stil och hur köket ser ut... har du någon bild?

ming- det är nog en bra idé att lacka det. Beror på vilken färg ni har målat med innan!

• mimmi006

Det finns lite olika sätt: karbonpapper, klipp ut och rita runt eller gör som jag:
    håll texten upp och ner och skriv baklänges. Försök fokusera på formen, inte på bokstäverna. Ett förfalskningstips !

Septemberpyret skrev 2007-08-19 21:58:50 följande:
    Jag blev inspirerad av "kalligrafi-brädorna" jag sett här någonstans på tråden och tänkte försöka mig på att göra en själv... Men har ingen bra lösning på hur jag ska föra över den text och typsnitt som jag vill ha till själva brädan. Någon annan som testat detta...?
  • mimmi006

Just det! Glömde att du ska hålla för en del i taget... gammalt förfalskningsknep det där ! Men du ska absolut inte tänka på att du skriver bokstäver utan bara fokusera på formen!

Septemberpyret skrev 2007-08-19 22:03:19 följande:
    Upp-och-ner och bak-och-fram! Hade aldrig kommit på det själv!
  • mimmi006

Ursäkta ladies, orkar inte läsa ikapp allt... så jag bara hoppar in!
    Jea- vad är det för en soffa?

Svar på tråden Vita hem del 5