Inlägg från: mimmi006 |Visa alla inlägg
  • mimmi006

Vita hem del 5

Det går jag igång på ! Hur har du tänkt dig att det ska bli? Har du sett något fint?

gemelli skrev 2007-08-25 23:16:38 följande:
    mimmi,Nää så upphetsande är det inte Vi ska bara byta ut komoden, toalettskåpet och toaletten. Sätta panel i taket, sen nya lampor
  • mimmi006

Var ska ni ta vägen då?

gemelli skrev 2007-08-25 23:20:48 följande:
    Hihihi vi börjar ju bli lite stressade. Vi är totalt mer bombade av mail ifrån folk som vill köpa våran lägenheten.Tror att det är uppe i 30 stycken som vill komma och titta på den och fyra som redan lagt utpriset bara genon att sett bilder jag tagit och skickatVill ju ha allt klart innan vi visar lägenheten
  • mimmi006

Vi har ett jättebra tält som ni kan få låna ! Och sen har ni minst en natt på BB också, så ni är safe... Jag tycker fortfarande inte att tomten var hutlös dyr med tanke på läget och storleken. Undrar hur mycket det kostar att stycka av en tomt? Man kan inte fråga husleverantörer om de är intresserade av att köpa den och bygga på, smart om det är den som ni vill ha... då kan de bygga två hus där samtidigt!

gemelli skrev 2007-08-25 23:29:21 följande:
    mimmi,Tänkte att vi köper sjötomten och sätter upp ett tält
  • mimmi006

Men det låter ju rimligt iallafall... Ni har bra kontakter, verkar det som och då kanske ni kan bygga drömhuset relativt billigt.

gemelli skrev 2007-08-25 23:40:17 följande:
    mimmi,Jaaaa kanon med tältet, det nappar jag direkt på Nää skämtosidor så har vi ev. en byggfirma som vill köpa tomten. Min man jobbar ju åt sin mosters man just nu. Han köper just nu upp tomter i Strängnäs kommun som han sedan bygger hus på.Vi ska nu luska i veckan om det går att stika av den. Det är lantmäteriet som gör sånt.Har för några år sen fått ett pris på en tomt då skulle det kosta 10 000 kr att få en ny ritnig och en ny tomtbetäckning...Men det kanske är dyrare nu, vet ej!!!
  • mimmi006

Vad synd ! Man kan inte stycka av på andra hållet, så båda får strandtomt?

gemelli skrev 2007-08-25 23:44:54 följande:
    mimmi,Jaaa men Micke som han heter köper inte den övre delen av tomten för 1 mille, tyvärr! Och den undre delen vid strandlinjen vill ju vi ha
  • mimmi006

Jobbet är jobbit, om man säger så! Det är grymt intensivt den här terminen, men det kommer att bli en bra klass. Jag har turen att ha Marcus hemma som sköter allt! Lyxigt att komma hem då och slippa lämningar/ hämtningar från dagis...

gemelli skrev 2007-08-25 23:50:24 följande:
    mimmi,Från de ena till det andra. Hur är det att börja jobba igen?
  • mimmi006

Till november och sen hoppas jag att han kan gå ner till 80%, vi borde ha dagar kvar...

gemelli skrev 2007-08-25 23:53:59 följande:
    mimmi,Hur länge ska M vara hemma och vara pappaledig?
  • mimmi006

Rosesarered- jag tycker att det är jättesnyggt att blanda indiskt och vitt. Ett av mina favoritreportage i Allt i hemmet visade just ett sånt hem från danmark, kvinnan i hemmet hade en klädbutik... men jag skulle nog försöka måla en del av de indiska möblerna vita. Välkommen hit förresten !

• mimmi006

Jag kan se om jag kan ta några... just a sec!

Rosesarered skrev 2007-08-26 10:38:56 följande:
    Tack för välkomnandet!Kaktus76> Va kul med någon som har samma "problem" som jag. Har du bilder på ditt hem så man kan få lite inspiration? Jag tycker inte om helvita nya möbler utan ska det vara vitt ska det vara lite slitet och gammalt. Kan försöka ta lite bilder senare på hemmet.mimmi006> Okej, undra om man kan hitta bilder på nätet från repotaget.
  • mimmi006

Jag hittar inte fotona ... ska se om jag kan ta om dem, kameran är på laddning! Säger till!

Rosesarered skrev 2007-08-26 10:38:56 följande:
    Tack för välkomnandet!Kaktus76> Va kul med någon som har samma "problem" som jag. Har du bilder på ditt hem så man kan få lite inspiration? Jag tycker inte om helvita nya möbler utan ska det vara vitt ska det vara lite slitet och gammalt. Kan försöka ta lite bilder senare på hemmet.mimmi006> Okej, undra om man kan hitta bilder på nätet från repotaget.
Svar på tråden Vita hem del 5