Inlägg från: mimmi006 |Visa alla inlägg
  • mimmi006

Vita hem del 5

gemelli- den ser fin ut ! Vi har planterat allt själva och sått gräs, det kan man spara pengar på. Grannen däremot har säkert lagt ner närmare 500 000 på sin tomt, men han gillar när det är perfekt och har myyyycket sten och mur. Varför kan ni inte bygga Karlson hus? De har ju massor av modeller och ritar efter era önskemål...

• mimmi006

Liggande för en liten ruffigare stil ev. marin.
    Stående för romantsik, men avskalad stil. Fint båda, jag skulle också ha svårt att välja. Jag tror nog att ert rum skulle passa bäst med liggande...

Salmiak6 skrev 2007-08-15 21:54:33 följande:
    Funderar på det här med panel. Gemelli har liggande och Juliah har stående. Kan inte bestämma mig för vilket som blir snyggast.Liggande breddar och stånde höjer taket. Vad skulle ni tagit? Vi har ju vanlig takhöjd 2.40. Kanske är bättre med stående då? (menar inte att ni ska rösta för eller emot juliah eller gemelli utan vilket som skulle passa mitt vardsgrum bäst.) Se nu är jag där igen! Kan inte sluta! Hur blev det nu med min paus? Äsch, på ett sätt är det en paus att sitta vid datorn istället för att flänga runt och fixa med alla projekt.
  • mimmi006

Det är bara att vänta tills du känner dig säker... inget man tar ner så lätt sen! Hugo kommer att ha liggande panel i sitt blivande rum, har bara stökiga bilder i bloggen. Får nog ta ny bild någon dag, där är den inte ens vitmålad: mimmi-magnolia.blogspot.com/2007/07/pojkrum-del-3-vxer-fram.html

Salmiak6 skrev 2007-08-15 22:09:13 följande:
    Tack för din åsikt! Ja jag känner mig lost!Hade bara sett gemellis och tyckte det var så fint, men sen var det ngn som påminde mig om att juliah också har. Trots att jag kollat in hennes allrum så många ggr så har jag inte tänkt på panelen.
  • mimmi006

Joo... du då?

Salmiak6 skrev 2007-08-15 22:10:35 följande:
    mimmi ska du inte sova nu! Jobb imroogn väl?
  • mimmi006

Sylt- vi slutade med vagnen lite före H kom. Lisa åker bräda om vi går längre, annars får hon gå. Lite hård där... men iofs tycker jag att vår bräda funkar bra, annars vette 17.

• mimmi006

Jag trodde att du fick va kvar *sorry*

Salmiak6 skrev 2007-08-15 22:27:10 följande:
    mimmiJättefint blir det i Hugos rum!Nej jag har inget jobb än... GemelliDu har nopg helt rätt! Det var din bild jag fastnade för från början!
  • mimmi006

Godmorgon! Det har varit ett väldigt sjå att läsa ikapp och jag måste erkänna att en del av det var inte så rolig läsning.

Jag tycker att det är viktigt att man känner sig fri att skriva om man inte tycker att saker är snygga.

Däremot tycker jag inte att det är nödvändigt att vara kränkande eller nedlåtande i såna inlägg, vi har olika smak och tack gode gud för det!

Tänk vad trist det skulle vara annars...

Jag uppskattar olika stil, jag blir imponerad av personer som lägger ner mycket tid och själ i sina hem. Allt tycker jag inte är snyggt eller vill ha hemma, men alltid lär man sig nåt!

Tänkte inte lägga mig i diskussionen, men jag kunde inte låta bli *fniss*...

• mimmi006

Roligt att nån mer är vaken . Vilken skillnad det kommer att bli från rött till vitt!

malins79 skrev 2007-08-18 07:48:04 följande:
    God morgon, här var det lite tomt, äter alla frukost med sina familjer.Jag är själv med barnen för Marcus jobbar (som vanligt) Han trodde han skulle vara hemma till lunch. Jag som ska måla lite idag, jag ska måla över en hemsk röd färg med lite vitt. Men jag tror inte jag ska börja måla när jag är själv hemma. Jag vill inte ha Saga som hjälpreda. Men jag kan ju leta reda på en rollerhylsa och ett målartråg så jag kan börja direkt när han kommer hem.
  • mimmi006

Jag känner igen det där! Min Marcus brukar inte ha så mycket åsikter när det gäller färg (färgblind ), men alla andra har det. Vi har ju vitt överallt och hela tiden får man höra indirekt att det är trist. I sovrummet är det kaffe med mjölk, men jag ångrar att vi inte tog det vitt där också !
    Det är ju jag som har rätt...

malins79 skrev 2007-08-18 07:55:12 följande:
    Jo, M ville göra nått "häftigt" för två år sedan och dum som jag var lät jag honom att måla lite rött på nån skåpdörr, den väggen består nämligen barar av skåp.Jag ångrar också att han fick bestämma att vi skulle ha Mio Sand i vårt stora rum, jag ville ha vitt men han gick inte med på det. Han la ner jättemånga timmar på att måla vårt storarum så jag har inte vågat säga att jag vill ha vitt där inne med.
Svar på tråden Vita hem del 5