Inlägg från: mimmi006 |Visa alla inlägg
  • mimmi006

Vita hem del 5

nej, det är inte lätt att hitta en sjöbod ens för under 2 mille antar jag...
    Tycker ni ska flytta hit, två grannar har ute sina hus nu och utgångsprisen är runt 2.

gemelli skrev 2007-09-08 16:30:44 följande:
    mimmi,Det där har vi oxå tänkt göra, men problemet är att dom husen vi vill ha här finns det ingen plånbok för Ska sprinnga och hämta länken...
  • mimmi006

Å herregud! KKKKKÖÖÖÖÖÖÖÖP! Om inte för er skull, för vår *hehe*, så vi får se mer! Var har du interiörbilderna ?

gemelli skrev 2007-09-08 16:33:47 följande:
    mimmi,Här är huset, lägenhet + lokal till min butik/salong á nästan 600 kvm 195.149.144.149/images/41/4161589141.jpg
  • mimmi006

På framsidan och nedanför altanen, mot garaget, så runt halva huset kan man säga.

Vårt hus är rött, vita knutar och har tegelrött tak... muren ska fungera som stödmur, vi måste ha det eftersom huset ligger högt i förhållande till gatan. Inget kul, men så är det!

• mimmi006

Putsmur i vitt då? Blir det för stelt till vårt hus, tror du?

gemelli skrev 2007-09-08 16:44:49 följande:
    Då tycker jag terrakottamuren, gillade inte dom andra så mkt!
  • mimmi006

Var tvungen att dra ur modemet, det kom världens åskoväder!

Gemelli- tack för länken, ska genast kika! Det är svårt att hitta bra inspirationsbilder, så det där var kanon.

korall- tack för ditt smakråd! Jag skulle nog ge runt 100 kr...

• mimmi006

LCroft- er mur är så fin! Men vi orkar nog inte göra en sån... (läs: Marcus kommer inte orka att göra en och jag förstår honom). Jag tror att det är under sista matchen man går ner...

• mimmi006

Jeajea- menar du att de ska ha 50 för att göra en ny? Det låter helt galet dyrt...
    Jag klarar inte av bya eller liknande, jag har tröttnat på det också. Och naturligtvis är det smidigast och billigast ... Har också funderat på storgatsten, men har aldrig sett en. Så ta en bild SNÄLLA! Är den murad med betong? Höjd?

• mimmi006

Jea- ursäkta att jag är så sen... har skjutsat Lisa till mormor! Hon älskar att sova över där!
    Jättejättefint... så ska vi också ha det. Nu har jag bestämt mig! Hur klarar sig murgrönan? Kan man testa med någon aggresivare variant av klematis också, tror du? Ena muren vetter mot norr, den andra mot väster (men med ett garage ca tre meter framför).

Svar på tråden Vita hem del 5