• LCroft

Vita hem del 5

mimmi006 skrev 2007-10-06 19:27:27 följande:
    Här är min LCroft! Reagerade inte ens på att du skulle ha varit oartig !Kajsa- vad kul! Någon shopping?
    Så snygg! Velade mellan den vita och svarta men beslöt mig för den svarta till sist
  • LCroft
    INOX skrev 2007-10-06 22:24:00 följande:
    Hej hejKika in om ni vill se barnsängen i gästrummet. Den är jättefin!wherethewhitethingsare.blogspot.com/Kram/ L
    Så fint!
    Värsta Supermamman skrev 2007-10-06 22:40:00 följande:
    *galet trött* Har bilder från sonens party i bloggen! Efter 3½ h med 10 nioåringar är jag full av respekt och förundran för er lärare i tråden. All heder till er!!!
    Hjälp! Sonen har inte haft kompiskalas nu på nåt år och äldre dottern fyller på sommaren och har hittills haft tur med vädret vilket mamma i huset tackar för Men ändå är man totalt slut när det är klart.
    Smajla skrev 2007-10-06 22:44:24 följande:
    Nu drar jag mig tjejer, tack för ikväll!
    Så mycket fint du visat idag Och nu blev jag ju inte alls sugen på vitchocklad
  • LCroft

juliah: Fy vad ledsen och arg jag blev när jag läste det du skrivit! Fast jag många gånger tycker att polisen här i stan åtminstone är lite si och så har jag aldrig hört om nåt liknande! Som knyttis sa här syr de in alla som varit i bilen! Beas förslag om att kontakta nån tidning var ju bra!

Jag lider av huvudvärk som inte vill gå om, har inga värktabletter kvar och det värker så i huvudet att jag inte vågar köra bil, surt sa räven om rönnbären! Och mannen jobbar givetvis, ibland är det mindre roligt att vara ensam hemma med barnen...

• LCroft

Skogis: Tack Så mycket du fick shoppat, kul

Rori: Såg din lampa och tänkte att det där är ju likadan som jag har! Men såg sen att du hade köpt den på HH, behöver jag säga att jag köpte den på Zinna? Fundersam Fin är den iaf Skrattande

HH-kangas finns förresten bara i Kokkola!

Adamama: Så söt pallen är!

Nåt mer? Mitt  huvud är inte som det ska än men lite bättre iaf, kom mig iväg en stund till mammas också här på kvällskvisten, var så nyfiken på deras kök som de håller på och gör om. Fick sushi och glass (vilken kombination) och gott var det Räcka ut tungan

• LCroft

Morr, hade skrivit massor och så bara försvann det!

vårsol: Vi bor 3 mil söderut från Kokkola i en liten stad som heter Jakobstad.

Kan inte skriva nån lista, är ännu i lyckorus över att ha fått mitt hem och liv tillbaka. Pröva på att bo i 6 veckor utan badrum, varmtvatten, tvättmaskin och resten av huset i totalt kaos med 3 ungar. Sen när man får tillbaka alla de saker som man annars tar för givet så bara älskar man livet och sitt hem Kan återkomma när jag är nere på jorden igen

Bea så härligt det låter

Nu tog mitt minne slut!

• LCroft

mimmi: Om jag ber snällt får jag då lov att komma in på din sida också? Skrattande 

• LCroft
    Bea: Å så jag förstår dig! Det kunde ha varit jag som i ilskan rivit ner allt från släpan, män har inte alltid "känselspröt" på rätt ställe, tyvärr! De menar det nog inte så farligt men öppnar munnen innan de tänkt klart. Och då exploderar ju bomben, speciellt då åtminstone jag har en tendens av att redan ha uppspelat scenen i huvudet av hur han i då ditt fall ska komma hem, skina som en sol och krama om en och barnen och självklart ta med barnen en stund så man själv får pusta ut. Och så blir allt så fel, kanske han hade haft en sämre dag på jobbet och det blev du som fick den kommentaren han egentligen kanske hade velat ge åt någon annan?

Man är inte mer än mänsklig och ibland så kokar man över, det är inte farligt så länge man kan prata och skratta åt eländet sen. Men många gånger är nog vi kvinnor på ett sätt mera känsliga, vill inte säga överkänsliga för alla har rätt till sina känslor. Men du gjorde ju det rätta, skrev ner allt som hänt och hur du känner dig och får bolla lite känslor och tankor både med dig själv och oss här  

Kram på dig!
  • LCroft
    Beatrize74 skrev 2007-10-08 17:40:17 följande:
    TACK LCroft......sitter här och småbölar av det du skriver. Fånigt, men skööönt! Alltså, du har ju helt rätt. Bara så skönt att läsa att du veeeet hur det kan vara.
    Vet du ibland tycker jag att min man är världens största tölp, men en liten stund senare så finns det ingen bättre än han. Som idag han sa att han skulle iväg på stan och se om han hämtar nån jacka till sig, jaha tänkte jag småsurt så jag ska stanna hemma då, precis som om inte jag behövde nån ny jacka? Men nej, självklart ska jag ha samma gammla jacka eller hur? Vet du vad han kom hem med? Den ljusrosa kappan i ylle och kasmir (stavning?) som jag hade en gång visat honom i fönstret vid en affär. Det blev också en födelsedagspresent till mig. Så jag hade aningen dåligt samvete för allt jag muttrat om honom här hemma för mig självGenerad Som tur hörde han ju inte den här gången. Och jag fyller faktiskt först på torsdag, men han hade inte kunnat låta bli att köpa den när det var sista som fanns. Så de har sina ljusa stunder när man minst anar det Skrattande
  • LCroft
    juliah skrev 2007-10-08 19:55:31 följande:
    juliasvitadrommar.blogspot.com/För er som vill se vad jag virkat!
    *sitter alldeles mållös fortfarande* 2 veckor och första gången du virkar????? Hur mycket korv ska jag muta dig med för att få en likadan? Skrattande Eller egentligen får du vad du vill, ja fast spegeln och min ljusrosa nya kappa som jag är lite mallig över håller jag rätt hårt i
Svar på tråden Vita hem del 5