Inlägg från: Pärla1 |Visa alla inlägg
  • Pärla1

Vita hem del 5

Opps, märkte nu att mitt plus- medlemskap gått ut, måste fixas...

Rori: Så skoj det låter!

Denna dag går i stillhetens tecken här hemma, vi är alla lite sega och degiga, ska se om jag tar ett varv med rollern i matsalsrummet...

• Pärla1
    Anton2005 skrev 2007-10-28 15:48:05 följande:
    Hejsan, Hoppas att ni har haft en trevlig helg!Själv har jag varit i Sundsvall och kikat in här lite då och då via mobilen. Gud va skönt det är att vara hemma igen, ordspråket borta bra men hemma bäst stämmer verkligen. Har ju saknat mina killar sååå mycket och Anton va nästan lite blyg för mig när jag kom hem.Hade tänkt shoppa massa inrening men ist blev det mest saker till Anton och det är ju kul det oxå. Kanske hinner lägga ut lite bilder på bloggen sen.Nu är killarna ute och krattar löv så jag ska få tid och packa upp och kanske läsa ifatt här .Här kommer iaf en bild på min lilla älskling som jag saknat JÄTTE mycket
    Vilken härlig höstbild!!
  • Pärla1

Åh, vad jag har missat mkt i tråden de senaste dagarna Ledsen Har inte hunnit med...
    Nu är iaf matsalsrummet färdigt, så skönt! Lite piffing nu...Skrattande I bloggen har jag lagt ut bilder på mitt skåp jag gjort iordning. Blev jättenöjd....

• Pärla1
    Kajsa M skrev 2007-10-31 11:52:04 följande:
    Jaså?Den sista julstrumpan skulle jag vilja försöka kopiera. Har lite vitt tyg och spetsar. Kanske ska göra ett försök?
    Jag försökte göra en liknande förra året, men tyget var för "löst" såden såg bara konstig ut, man ska nog använda ett lite hårdare material.
  • Pärla1
    Smajla skrev 2007-10-31 12:23:41 följande:
    Ååå vilket underbar skåp och såå vackert med kransarna!
    LinaoMatilda skrev 2007-10-31 12:24:09 följande:
    Jättevackert skåp!
    Skrattande
    Kajsa M skrev 2007-10-31 12:27:26 följande:
    Liten test...
    Den blev ju kanon! Vad har du för tyg? Jag använde lakan förra året...
  • Pärla1
    Kajsa M skrev 2007-10-31 12:30:07 följande:
    Jag har ett kraftig bomullstyg , lite åt denimhållet.Tack!
    oki, ska kanske försöka mig på en sådan igen då. Själv har jag gjort små strumppor med spets, som ska upp i granen...
  • Pärla1

Ang. plagiat och så tycker jag det är lite risken man får ta när man lägger ut i sina bloggar, jag själv blir bara smickrad om man kan inspirera någon annan och jag har ju fått massa ideér av att kika på allas otroligt fina bloggar. Men jag skriver alltid "jag blev inspirerad av...eller nåt i den stilen. Hoppas ingen tagit illa upp om jag "snott" någons idé.
    Men som Mimma skrev att brädor har man för hemmabruk, eftersom det är ju verkligen Skarp! Likadant som Mimmas pållar....

hmmm...det är inte lätt det där.

• Pärla1
    Kajsa: Stjärnan blev ju jättefin!!

Känner mig lite "putt" att jag inte hänger med i tråden som innan,Alicia tar verkligen all tid nu ;) Men jag får väl fortfarande var med?!

Nu har jag gjort iordning i matsalsrummet, blev nöjd. Fattas ett par gardiner fortfarande, men de tog såååååå lång tid att göra, så jag går och drar mig lite....Slänger nog in bilder i bloggen ikväll...

Idag kommer några vänner på besök, vi ska gå och fika. Mata lite ankor och bara ta det lugnt, sambon och jag satt vid frukostbordet och kom fram till att vi inte har varit på stan tillsammans på flera månader, alltid nåt att göra här hemma. Man blir så uppe i allt att man glömmer bort att umgås...
  • Pärla1
    knyttis skrev 2007-11-03 13:38:03 följande:
    Pärla- Klart du är välkommen fast du inte hinner så mkt just nu, är i samma läge som du. Hinner inte alls med här som tidigare. Att kombinera jobb, hem och barn + lite fritid är så mkt svårare än vad jag trodde de skulle bli. Jag är imponerad av alla här inne som verkar ha så mkt energi och hinner med så mycke hela tiden... mimmi, mimma, juliah, bea m.fl Juliah
    Jag känner att jag hinner med och pyssla och fixa här hemma, för det är en stor prio för mig. Men med själva grovstädningen och sånt har jag blivit lite slarvigare med.Innan var jag en riktig pedant, men att ta hand om ett hus på 165 kvm och 70 kvm källare tar tid, så folk får stå ut med små dammänglar bakom toa nuförtiden Flört

Ska gå och fota i matsalsrummet nu...
  • Pärla1

Nu finns det äntligen bilder på matsalsrummet i bloggen...

Skriv gärna vad ni tycker...gärna lite ideér om ni har det på lager Flört

• Pärla1
    Bea: Jättefina vimplar!! E så sugen på att göra sådana, men just nu hinner jag inte med det...

Mimmi: Tack! Skåpet lämnade förra ägaren kvar i källaren, det är en del av den gamla köksinredningen. Såååå fintrummet blir, vill ha liggande panel i vårt sovrum, men det är på övervåningen, så det lär ju ske om en sisådär 5-10 år Flört

Dax att hälsa på svärföräldrarna nu...
  • Pärla1

Tack för alla era kommentarer av mitt matsalsrumSkrattande

Gemelli: Jättefin krans...Och vilket hus!! Att folk bor så där, e det inte bara på filmFlört
    Och kakelugn i badrummet, ja tack!!

Lasse: Åh, ditt kök är verkligen underbart! OCH VAR HAR DU KÖPT LAMPAN?

Bea: Tycker 3:an,bröt av fint!

Milda maränger: Så gott det lät, älskar pepparkakskola! Tråkigt att du mår så illa, hoppas det snart går över!

• Pärla1
    Vad ni skriver....Tar nog en liten paus från FL ett tag.
    Händer för mkt på hemmaplan just nu. En gammal vän till mig tog livet av sig i LördagsGråter och min bror mår dåligt. Känner mig helt känslomässigt tom och har absolut ingen inspiration till nåt.  Vill helst bara sova och vakna upp utan problem. Känns som om de aldrig tar slut.
Svar på tråden Vita hem del 5