Inlägg från: Pärla1 |Visa alla inlägg
  • Pärla1

Kajsa: Har inte sett gardinerna, men du är ju en riktig "hejjare" på att sy, kan inte tänka mig att det ser konstigt ut!

Åh, här hemma är det så himla skönt, sambon är på 30-års fest och lillan sover. Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra??? Håller ju på med matsalsrummet, spacklat, måste slipa...känner mig inte så sugen på det just nu, funderar på att börja måla min skänk jag köpte istället, den står på papp i m-rummet så det är ju smidigt...

Sen är jag såååå himla sugen på att börja slå in julklappar!!!

Man är ju lite knäpp alltså, jag sa till sambon härom dagen...
    "Tänk när alla kommer hem till oss i jul och lägger klapparna under granen, då är det ju rött/grönt/blått" ja ni vet...

"Det kommer förstöra hela granen med deras fula inslagningspapper, jag vill ju bara ha vitt och naturfärgat"

Ni tror inte att sambon tycker man är knäpp i hela huvudet....Flört
  • Pärla1
    Hej hej hallå...

Jag struntade i att slipa väggarna i m-rummet...började måla skänken istället, så den är nu grundad 2 ggr, man hinner med mkt när sambon är på fest Flört

Mimmi: Vilken bra idé, då kommer bara mina klappar få ligga framme, hihi...

VSM:Ser inte riktigt på dina bilder hur golvet ser ut? Är det en plastmatta, kan man ju måla den, svart skulle vara snyggt och då kan du ju måla möbeln vit...
  • Pärla1
    Beatrize74 skrev 2007-10-13 22:58:45 följande:
    Åh, så snäll du ärGeneradSkrattande Skänken ska vara färdig imorgon! Sambon håller på med taket på altanen, men ibland är det min tur att få fixa även när lillan inte sover! Så imorgon ska här målas/slipas och iaf ett lager färg ska komma upp på väggarna! 
    Värsta Supermamman skrev 2007-10-13 22:59:35 följande:
    Det är en plastmatta, kan man verkligen måla en sån i ett badrum?
    Ja, det kan man. Det finns speciell färg, vet inte om den har nåt speciellt namn, har sett att många använder det i både kök och badrum. Min mamma som bor i en bostadsrätt kollade upp med värden och det var helt ok. Du tar ju inte bort mattan under ju, så den är ett skydd och sen är det någon vattentålig färg...kolla i färgaffären.
  • Pärla1
    Himmelbit: Åh, helt underbar!!! Billig också! tänk den i vittSkrattande

Nehe, tjejer! Dax att sussa för mig, om jag ska orka med allt imorgon! Lilla A vill gå upp vid 05 nuförtiden...hmmm...
  • Pärla1
    MildaMaränger skrev 2007-10-15 06:35:13 följande:
    hej alla underbara! Jag har bytt namn ( fd nyfiken rosa) och kände att pressen på mig att lyckas bli gravid igen blev för stor så jag vilade ett tag.har en liten hemlis också.... jag testade precis +!!!!! jag skakar och är så sjukt nervös...ett stark + blev det!!!har saknat er!
    Åhh, GRATTIS!!!!!Vad glad jag blir för din skull!!!!

Var inte här inne på hela dagen igår, lite abstines vid sängdaxSkrattande

Målade klart min skänk och har målat M-rummet en gång, så nu händer det grejer! Så skönt!! Lägger ut bilden på skänken sen när jag fått dit beslagen, vet inte om jag ska spraya dem vita, så jag måste få lite hjälp...
  • Pärla1
    Juliah: Hur gick det på dopet?? Du har säkert skrivit det men jag orkar inte leta upp det i tråden...Flört
  • Pärla1
    malins79 skrev 2007-10-15 08:11:14 följande:
    Pärla, vilken färg ska du måla i matsalsrummet?
    Det blir vittSkrattande

Det har blivit lite bubblor som måste fixas till och lite lister som ska målas....trist, men det är lika bra att göra det ordentligt...
  • Pärla1
    SÅ HÄR SÅG SKÄNKEN UT INNAN!
    NU SER DEN UT SÅ HÄR...

Tycker ni att jag ska spraya beslagen?
Svar på tråden Vita hem del 5