Inlägg från: Salmiak6 |Visa alla inlägg
  • Salmiak6

Vita hem del 5

mimmi006 skrev 2007-08-30 21:50:33 följande:
    Stackars dig! Kunde hon inte ha väntat lite, blir less på att folk är så ego.. som idag. Passar på att gnälla också.Jag hade inte haft rast och var tvungen att gå ut och vakta på min lunchrast. Jag VET att det fanns flera som hade det lugnt och kunde ta rast sedan, men säger de nåt... icke!!! Jag har alltså jobbat 7.30-17.00 idag utan rast pga av möten hela eftermiddagen. Jag vaktade minsann järnet åt andra när jag jobbade som resurs och var flexibel.Fy för alla egon!
    F-n vilka tjuriga lärare det finns! Själv är jag inte ens uppskriven på rastvaktsschemat än, jag jobbar ju bara 50 % och alla konferenser och sånt ska in i alla fall så jag har ingen tid över. På vår skola räknas det på ett väldigt speciellt sätt med minutrar hit ocvh dit för olika uppdrag under dagen. Har du halvklass räknas 40 minuter bara som 20. Det du!!! Kan det vara fackligt okej?
  • Salmiak6
    mimmi006 skrev 2007-08-30 21:52:53 följande:
    Salmiak- undrar över lite saker, nu när jag har tänkt... ska ni ha hela fönster i sovrummet? Ska ni ha golvvärme och gjuten platta på mark?Mori- du får nog gå till en frisör och klippa dig, om du ska jobba på skönhetssalongen !
    vi håller just på att diskutera det. Vi har ju golvvärme i hela huset för övrigt så det känns ju mest naturligt att ha det även i utbyggnaden.
    fönstren är ännu på funderíngsstadiet.  Vill att det ska se sjysst ut utifrån, samtidigt som det ska vara enkelt att mörklägga.
  • Salmiak6

Har suttit framför brasan ikväll och myst. Nu är det verkligen höst!
    Har varit och köpt vinterkängor till barnen idag. Också ett höst-tecken.

Me&I-party på tisdag. Ngn som köpt ur höstkollektionen?

• Salmiak6
    gemelli skrev 2007-08-30 22:00:28 följande:
    Jo 2 veckor men hon har sagt att hon kan stanna i 1 månad. Men det gör hon bara för att inte ska missa sin A-kassa. Jävla skitungen!!!
    Åhh om jag ändå bodde i stockholm. Då skulle jag hoppat in och hjälp dig!
  • Salmiak6
    mimmi006 skrev 2007-08-30 22:04:41 följande:
    salmiak- facket har inget att säga till om längre, är jag rädd. Men enligt gamla avtal har man rätt till pauser och en timmes lunchrast om man jobbar 8 timmar. Det jag saknar är solidaritet, OT jag vet, men det klaggas så mycket i lärarrummet på hur barn beter sig. Men hur är det med oss vuxna? Är vi så schyssta mot varandra?gemelli- jag säger gladeligen upp mig och kommer.
    Precis!
    Raster vet jag inte ens vad det är. Är det när man sitter  i personalrummet och slänger i sig en kopp te samtidgt som man öppnas sin post, svarar i telefon och diskuterar elever, scheman, utflykter, idrottsdagar, lyreco-beställningar och löss?
  • Salmiak6

mimmi

Jag har också tagit rast idag! jätteskönt att slippa stressa en stund!

Tack alla ni som tyckt till om utbyggnaden. Det känns jättekul! Och JA, ni kommer få hjälpa mig en massa! Fönstersättning till att börja med och vi ska rita upp utbyggnaden ordentligt så ska ni få tycka till om planlösningen.

Svar på tråden Vita hem del 5