Inlägg från: Salmiak6 |Visa alla inlägg
  • Salmiak6

Vita hem del 5

hallå!
    Har SWAP-tråden tagits bort helt och hållet?
    Jag har fått en varning om den att det inte är tillåtet att utbyta byteshandel.

• Salmiak6

Ja det gav de som förslag också. Hur gör man?

Värsta Supermamman skrev 2007-09-19 13:48:59 följande:

Oj, tydligen! Vi får kanske göra en blogg om det istället?
  • Salmiak6

måste man ha PLUS för att starta en blog här?

• Salmiak6

JA TACK!!!!!
    Värsta Supermamman skrev 2007-09-19 14:09:06 följande:

Ska jag testa att göra en Salmiak?
  • Salmiak6

Juliah
    sylt
    Salmiak
    himmelbit
    Korall
    Smajla
    Mori
    Beatrize_74d
    Lasseliten
    mimmamum
    Birks och kalles mamma
    Värsta supermamman
    JeaJea
    Nyfiken Rosa
    MariaV
    Knyttis

• Salmiak6

Hej alla!
    Har suttit här och läst i över en timme för att läsa ikapp. *pustar ut*
    Och inte en sportsmössa att jag kommer ihåg allt jag ville kommentera. Stressen tär på minnet vill jag lova. Glömde till och med min dotters FÖRSTA utvecklingssamtal i skolan igår! Och jag som själv är lärare!!! *ojojoj*
    Väljer därför att inte kommentera alls så blir ingen favoriserad och ingen glömd. Men ger er alla som behöver en STOR KRAM!!!!

Har börjat mitt lite nya liv! Ska ta det lugnare! Har faktiskt lyckats i två dagar. Inga stora projekt på g, bara småsaker. Det klarar jag av. Ska inte pyssla mer, lägger ner den verkstaden för ett tag.

Tänkte däremot shoppa lite nytt för att få lite mer höstmys och kasta in sommaren i gareroben. Det ska bli lite nya gardiner, påslakan och kuddar i sovrummet och någon ny kudde till allrummet.

Tvättstugan har fått sig en ny gardin. Ska plåta senare.

• Salmiak6

Tack skogsstjärnan!

Men HJÄÄÄÄÄLP MIIIIIGGGGG NUUUUU, innan jag kastar ut en Ektorp-soffa i regnet!!!

Jag får baske mig inte på överdraget hur jag än försöker. Har redan spräckt en söm. Det är för litet helt klart! Har tvättat det i 60 grader. Rent är det men det finns inte en chans att få på det. Vad gör jag?

• Salmiak6

de tycker att jag ska komma in med det, men jag har ju inget kvitto kvar...

• Salmiak6

Hon sa i kundtjänst att jag nog måste ha kvitto. Men alltså, det finns inte en chans att få på det. Det är fööör litet. Så svårt ska det inte vara att få på det.
    Har bara 5 minuter till IKEA så jag ska åka dit redan nu.

Fortsättning följer...

• Salmiak6

Är tillbaka från IKEA.
    Kommer in med överdraget i en kasse, inget kvitto och inte ens alla delarna som hör till. Säger att det har krympt och inte går att få på. de ringer upp till vardagsrumsavdelningen och frågar om de hört fler som har haft samma problem. Inte! Men ändå, jag fick ett nytt, utan tjafs! Åhhh, va jag älskar IKEA ibland!

• Salmiak6

Precis! De behåller ju mig som kund efter detta. (kanske de hade gjort ändå men...)

mimmi006 skrev 2007-09-20 19:39:51 följande:
    Jag är för slö för att läsa i kapp, förlåt mig! Jag försöker hoppa in ändå om det är OK!?Salmiak- Ikea är ju bara bäst när det gäller reklamation. Inget gnäll, bara byta! Det borde andra ta efter.
  • Salmiak6

Och det bästa av allt är ju att jag nu har extra dynklädslar att byta med!

mimmi006 skrev 2007-09-20 19:49:55 följande:
    Salmiak- Kanske ! Men man definitivt glad och vill köpa mer...
  • Salmiak6

MichaelaW

Tack för dina ord! Tråkigt att höra att du mått så dåligt! Men skönt att höra att du mår bättre! Det är läskigt vad stress kan påverka oss negativt. Jag har ju själv sett detta på nära håll, min mamma blev utbränd för 4-5 år sedan. Hon gick rakt in i väggen. Personlighetsförändringar och mkt mediciner. Hon är fortfarande en helt annan människa än den mamman jag växte upp med. Allt på grund av jobbet. Dyrt pris att betala för den lönen.

Idag bröt ett gräsligt halsont ut på mig. Har kännt att ngt varit på gång hela veckan, men det är ju först när man lugnar ner sig som det kommer. Men det är inte hela världen.

Skogsstjärna
    Mkt älgolyckor nu! Min kompis´kompis ligger i koma efter en älgkrock för 2 veckor sedan. Han verkar inte vakna. Fruktansvärt tragiskt. Småbarnspappa och allt.

• Salmiak6

KÖP! Vilket pris! Ska också till hemtex imorgon och köpa ett till min 2-åring! Tack för tipset!

MichaelaW skrev 2007-09-20 20:09:46 följande:
    Hej på er allesamman!Jag skulle behöva lite råd... Dom har 50-70% rabatt på allt i butiken på Hemtéx idag och imorgon såg jag idag när jag var på stan. Jag vet inte om dom har det på alla Hemtéx butiker i Sverige, i sånna fall får ni passa på att shoppa. Jag har länge sett påslakarn en pläd och handdukar jag skulle vilja köpa så imorgon ska jag åka och skoppa från bla. Hemtéx. Jag har funderat länge på att köpa ett vanligt täcke till min son han har bara ett litet "barntäcke" och nu när han har en växasäng så känns det som att det skulle bli mycket mysigare med ett större täcka att krypa ner under. Dom har ju jätte fina täcken på Hemtéx och jag hittade ett jätte fint duntäcke med anddun i som var det blå vit randigt och det gjorde ju så klart att jag vart jätte förälskad i det. MEN... Är det kanske lite överkurs att köpa ett duntäcke till en två åring? Jag är ju världens frusnaste mamma så jag är duktig på att klä på Elias mycket kläder och oroar mig för att han fryser. Jag hade aldrig köpt täcket om det var till ordinarie pris som var 700, nu var det 70% på täcket, tycker ni jag ska köpa det eller är det onödigt till en två åring? Ska jag köpa ett vanligt syntettäcke från Ikea istället? Vad tycker ni?
  • Salmiak6

VAd menar du?

LCroft skrev 2007-09-20 20:14:04 följande:
    Vad har jag missat här nu? Vart tog NR vägen?????
  • Salmiak6

MalinS79
    Är du från gnosjö? Jag vet inte vad han heter, det är min kompis kompis som jag skrev. Vilken årgång är du? Du kanske känner min kompis som är från gnosjö?

Enji
    Oj, ja just det! De brukar börja i slutet av september.

• Salmiak6

Åh! Pucko! Det kunde jag ju kanske räknat ut om jag varit lite vaken! *gapskratt*
    Nej då känner du nog inte Cissi, hon är äldre och flyttade därifrån för många år sen.

Men usch va det är hemskt med såna olyckor! Mår dåligt när jag tänker på hans fru och barn även om jag inte känner dem.

malins79 skrev 2007-09-20 20:57:57 följande:
    Japp jag är från gnosjö, eller rättare sagt jag bor ju i Gnosjö nu men är från Anderstorp.Jag är född -79 därav mitt nick
  • Salmiak6

malins79

Ja och till råga på allt fick hennes (Pers frus) pappa en hjärtinfarkt och fick åka ilfart till linköping samma dag.

Svar på tråden Vita hem del 5