Inlägg från: Salmiak6 |Visa alla inlägg
  • Salmiak6

Vita hem del 5

Nu efter att vi visat bilder på oss själva vill jag veta mera! Vad är du bäst på utöver heminredning?

• Salmiak6

Kul att höra. Glömde visst skriva själv. Spelar piano och sjunger. Det har jag själv inbillat mig att jag kan litegrann, men vad andra tycker är ju en annan femma. Mitt största intresse är ju annars golf. Men det är jag bara halvbra på.

Precis som mimmi så gillar jag också att umgås med killar/män. Va tusan säger man om det maskulina könet i 30-årsåldern? Män låter som gubbar...

• Salmiak6
    Mori skrev 2007-08-29 21:46:58 följande:
    Om du skulle kunna ta och lära upp min man lite Mig också... Jag har precis slitit sönder persiennen i vardagsrummet. Det gör mig galen att inte kunna dra upp den, och inte förstår jag mig på hur jag ska få loss skräpet heller...
    'gapskratt* F-låt!
  • Salmiak6

Nu har vi suttit hela kvällen och ritat på vår utbyggnad. Den blir liksom en fristående byggnad fast den sitter ihop med huset ändå. Hmmm...hur förklarar man?
    Det blir ca 40 kvadrat till och ska rymma ett sovrum och en pensionärskuvös.

Vi kommer sätta in hellånga fönster i hörnen och ett stort runt i sovrummet. Uterummet kommer bli mycket glaspartier.

Golven komemr bli golvtiljor. Heter det så? Alltså riktigt brädgolv, vitoljat.
    Väggarna i sovrummet ska kläs med hyvlad vitmålad spont. Inbyggda stora garderober, högt i tak.

Vad tror ni? Låter det bra?

• Salmiak6
    Mori skrev 2007-08-30 21:47:00 följande:
    Salmiak6: Oj, låter supermysigt alltihop, men kaminen i uterummet låter superbt ju!mimmi006: javisst! När ska jag komma? Jag har beställt superfina örgott från Nodrljus (Gripsholm örngott) med broderier och hålsöm, med en vacker vinge i kanten. Dom kommer vi sova så gott på! Dom var ännu finare i verkligheten!
    Ja det blir ju pricken över i, så att säga. Det ska ju gå att användas året om.
    Tänker mig stora härliga plädar och fårskinn, lyktor överallt ...
  • Salmiak6
    malins79 skrev 2007-08-30 21:50:48 följande:
    Salmiak; inte fel med sådana kompisar. Hoppas du lägger ut ritningen sen och fota lite i bloggen under tiden, alltid kul att följa.
    Självklart ska jag bombardera ermed bilder hela resan!
Svar på tråden Vita hem del 5