Inlägg från: Skogsstjärnan |Visa alla inlägg
  • Skogsstjärnan

Vita hem del 5

Kajsa M skrev 2007-09-21 21:19:19 följande:

nubluNej Mio Mandel var finare förut. Nu är den tydligen nikotingul. Hoppas du står ut till operationen!Ja det var ju snyggt också såklart, men 70 euro blir ju mkt på några kvadrat. Hur många kvadrat ska ni ha?
    Orkar inte tänka nu. men kolla galleriet på bilderna. nBara vid bänkarna i köket, och ovanför tvättställen i groventrén och tvättstugan. Men det blir ju ändå en hel del...
  • Skogsstjärnan

Återkommer imorgon!

Maken kallar på mig!

Hoppas ni kan hjälpa mig!

(och jag bor i Finland, så fasat kakel från coop (tack för tipset i min gb Anna) så hjälper inte mig).

• Skogsstjärnan

mimmamum: Ser framemot bild!!!

Nu har vi bestämt kakel till köket:
    www.kaakelikeskus.net/kuvapankki/kuvat/3/KAKE_HARMONIA_ARAY%20BLANCO%20BR%20PLAIN_20x20_35700250_VALKOINEN_SMPW.jpg
    Håll tummarna att jag inte ändrar mig och blir besviken.

Hittade också ett "riktigt" fasat kakel, men valde ändå att inte ta det. Det kändes som att jag skulle kopiera alla andra. Det är ju så poppis att ha det nu, så jag valde att inte ha Tror ni dethär kaklet blir bra i ett lantkök ändå????

• Skogsstjärnan
    vårsol skrev 2007-09-22 19:55:03 följande:
    Skogsstjärnan - kaklet ser fint ut. Vad ska ni har fog?
    Tack! Vi ska ha vit, vad annars Tror du det blir bra?
  • Skogsstjärnan

vårsol skrev 2007-09-22 20:12:41 följande:

hihi, jag vågade inte säga nått om den som var på bilden IFALL ni skulle ha just den tyckte den var rätt så... ehum... ful Med vit fog blir fint tror jag! Även ljusgrå om man vill att plattorna ska träda fram lite.
    Hihi, ja jag fattade nog att du menade fogen...

Knyttis, Micahela och Kajsa:
    TACK! Jag hoppas ni menar det också, och inte bara säger Det är skönt att höra att man inte är heeeelt ute och seglar Jo, Michaela, det liknar ju de riktiga fasade plattorna, men jag kände att jag inte ville vara en härmapa och ta det - för alla andra gör ju det Så därför tog jag detta. Det kommer ju också att vara på en liiiten yta i tvättstugan, och det rummet angränsar till duschen där det är större rektangulära plattor. Tyckte då att det kanske passar bäst med dessa som ligger i rad ovanpå varandra och inte omlott.

Micahela:
    Vänta och se vad du tycker. Men jag förstår ditt dilemma. Gammal tjock glänsande färg är inte kul Men om du slipar bra och målar lite shabby då? Då får du ju en gammal look som blir bättre!!!

Knyttis: Mycket bättre sådär!

Ses imorgon. Nu ska jag lämna fl för ikväll!
  • Skogsstjärnan

Hej på er!

Nu har jag dammsugit, torkat golv och tvättat wc för att avreagera mig...

Maken fick 140 euro i böter för fortkörning! Blä Men bra att han fick så hoppas jag att han lär sig. Men nu banne mig ska han inte klaga på att något jag vill ha är dyrt heller...

Nåja, jag fick ju det städat

• Skogsstjärnan

Kajsa: Jättefina saker du har bloggat om!

Mimmamum: Gör du så fina tårtor är du välkommen hem till mig 31 januari Kika in till JFL om du vill ha inspiration! Hon är jätteduktig på tårtor!

Gemelli: Kul att du är tillbaka

Sunmaid: Jag beklagar det tråkiga

• Skogsstjärnan
    malins79 skrev 2007-09-24 18:39:05 följande:
    Meeeen, det skulle väl varit din man som skulle städat!Sådana böter är så himla onödiga. Man kunde haft betdydligt roligare för 140 Eur
    Precis...

Men men... Jag kommer att använda det mot honom som utpressning istället nu då jag vill ha något
  • Skogsstjärnan

vårsol: Hihi. Ja om man fick tänka så

Såg på ett program för någon kväll sedan där folk med väldiga kreditbekymmer fick hjälp. Där tvingade programledaren människorna att kasta lika mycket pengar som de betalade i ränta varje månad. Pengarna gick liksom upp i rök precis som vilken annan månad som helst, men nu blev det lite tydligare för dessa människor. De blev ganska ställda. Tänk om jag skulle köpa något bara för migför de pengarna och säga: Jag valde det och han valde böter

• Skogsstjärnan

Godkväll på er!

Kikar bara in en liten sväng. Hinner inte läsa ikapp så mycket som jag vill

Har mycket på jobbet för tillfället med alla individuella planer, möten och annat som ligger på. Men skönt att komma hem till familjen och koppla bort skolvärlden! Ikväll var vi vid huset och tittade på då maken satte panelskiva i groventrén. Tvättstugan är klar och målad och jag är så nöjd

Sonen och jag passade på att ta en tur i skogen som vi har precis i husknuten. Oj vad jag uppskattar det!!! Tyvärr är det en hel del älgflugor också, så nu inbillar jag mig att de krälar överallt i håret... Blä!

Hoppas alla har det bra!!!!

Hur mår du Nyfiken rosa??? Är du kvar här???

Svar på tråden Vita hem del 5