Inlägg från: Skogsstjärnan |Visa alla inlägg
  • Skogsstjärnan

Vita hem del 5

Går det att pröva lägga platsfolie där det är som svårast? Kanske man kan dra bort det då överdraget är på?

Det är ett tips jag fått om man ska ha på tyg på superlon...

• Skogsstjärnan

Så du får inte byta då? Eller skulle du få göra det om du hade kvittot?

Det är ju många med eketorp här, så snart får du säkert råd av fler!

• Skogsstjärnan
    juliah skrev 2007-09-20 17:58:35 följande:
    Jea, känner igen...Jag blir också väldigt ledsen när folk
    kommer hit och tycker till om vårt älskade hem. Ditten och datten borde
    göras. Vi gör så gott vi kan, älskar vårt hem och lägger ned mycket
    energi, tid och pengar. Sen att tex trädgården ser ut som en djungel,
    och jag INTE hinner eller vill koka saft och sylt av bär och frukter
    det är MIN ensak.Har ni föresten tänkt på hur det är med
    renovering osv. Jag är inte så intresserad av byggbiten utan sköter om
    pysslet runtokring härhemma. Ingen ger komplimanger någonsin ang. det.
    Men en uppsmälld gipsvägg kan man visst stå och beundra...
    Hihi. Då både maken och jag har varit trötta på allt runtomkring oss med bygg och allt, så har vi retat oss på att vi inte berömmar varandra för saker vi båda har gjort. Alltså, ibland tycker han att jag bara kommer till huset "för att se hur långt han hunnit" och "för att "leta efter fel", vilket inte alls är sant!!! Jag står där tyst och njuter av att inreda i mina tankar. Han har ibland uppfattat det som jag skrev innan. Han skulle då önska att jag skulle kommentera mera av det positiva jag ser, typ att WOW, en gipsskiva är uppe, vad KUL! Och inte bara stå och titta runt (som jag gör då jag njuter och inreder i tankarna alltså). Lite samma sak kan jag känna här hemma ibland. Jag skulle då vilja att HAN berömde mig mera för att typ ha städat så fint, gjort extra god mat, tvättat, skrubbat spisen, ugnen, tvättat fönstren osv. Alltså saker man gör VARJE DAG!

Visst kan han säga det NÅGONGÅNG, men han tycker att byggandet är en "once in å liftetime grej" och alltså mycket större, och "förtjänar mer beröm". Jag tycker visserligen också att byggandet är det största, men det vardagliga behöver ju också extra omtanke nu och då....

(Säger på förhand ursäkta för alla stavel. Orkar inte korrekturläsa )
  • Skogsstjärnan

Angående det här med kommentarer om hemmet osv. Min mamma och mormor har också varit ganska noga med att ha städat och rent. Allat kvinnfolk från mammas sida förresten! Men det är sällan hon kommenterar något om städningen här. Oftast är jag ju ganska pedantisk själv så det kanske inte finns så mycket att kommentera.

Svärmor är igen raka motsatsen! Hon bryr sig inte om det ser ut som stryk, iallafall inte hemma hos sig. Ibland kan hon kommentera hur ostädat andra har det, och det gör mig lite förbryllad... Hon säger dock aldrig att vi har det ostädat, snarare har jag fått kommentarer om att jag är FÖR pedant
    Hon är bra på mycket och jag är evigt taksam för att hon ställer upp som barnvakt, för sonen gillar henne. Men jag är också glad att min son går på dagis och att hon inte kommer hit och passar W på dagarna medan jag jobbar som hon gjorde i våras. Det är som ett BOMBNEDSLAG här hemma efter varje gång. Jag plockar ju lite hela tiden men inte hon....
    Skönt att få komma hem till ett hem i det skick man lämnade det...

• Skogsstjärnan
    juliah skrev 2007-09-20 18:49:47 följande:
    moimukulat, bra jobbat!Min man är av den flitiga sorten, sen att han inte är lika ordningssam som jag är en annan femmakaramell, tack söta. Säger som jea, det är sååå svårt att inte ta åt sig när det kommer till ens hem.jea, å så mysigt med stickkväll. Berätta hur det gick sen!skogis,
    du har verkligen en poäng. Man är så inne i "sitt" och vet hur mycket
    man sliter. Lätt att glömma bort ens parner som sliter minst lika
    mycket men på annat håll och med andra saker. Beröm ska vi ha
    allesammans
    Jepp

Sen ska vi kanske komma ihåg att om VI är mer pedanta utöver det "normala" så får vi faktiskt tåla att städa lite mer och att det får ta lite av vår "egentid". Eller hur? Eller tänker jag fel nu och är för mycket på herrarnas sida?
  • Skogsstjärnan
    Salmiak6 skrev 2007-09-20 20:02:06 följande:
    MichaelaWTack för dina ord! Tråkigt att höra att du
    mått så dåligt! Men skönt att höra att du mår bättre! Det är läskigt
    vad stress kan påverka oss negativt. Jag har ju själv sett detta på
    nära håll, min mamma blev utbränd för 4-5 år sedan. Hon gick rakt in i
    väggen. Personlighetsförändringar och mkt mediciner. Hon är fortfarande
    en helt annan människa än den mamman jag växte upp med. Allt på grund
    av jobbet. Dyrt pris att betala för den lönen. Idag bröt ett
    gräsligt halsont ut på mig. Har kännt att ngt varit på gång hela
    veckan, men det är ju först när man lugnar ner sig som det kommer. Men
    det är inte hela världen.SkogsstjärnaMkt älgolyckor nu!
    Min kompis´kompis ligger i koma efter en älgkrock för 2 veckor sedan.
    Han verkar inte vakna. Fruktansvärt tragiskt. Småbarnspappa och allt.
    Oj nej vad tragiskt Ja jag tackar högre makter för varje dag jag och maken får komma hem till varandra och vår son, utan olyckor! Har blivit jättrerädd för älgolyckor nu Tur att det gick vägen för oss häromkvällen. Vi var 2 sekunder ifrån att kanske mista allt
  • Skogsstjärnan
    LCroft skrev 2007-09-20 20:17:21 följande:
    Hon är avregistrerad! Nicket är svart....
    oj, jag ser det nu också Men hon skrev innan att hon hade det tungt. Hennes egentliga bf närmade sig. Stackaren
  • Skogsstjärnan

Kastar mig in i tråden en snabbis efter jobbet.

Gud så ledsen jag blir då Salmiak och NR avreggat sig.

Salmiak, min inbox är fortfarande öppen för dig! Och för NR och alla andra också om ni vill förstås

Många här som antingen har mått dåligt eller mår dåligt på grund av stress och krav, hemmaoch på jobbet. Men är det inte skönt att veta att man inte är ensam? Jag har också haft en tuff tid på grund av jobbet tidigare, men nu försöker jag tänka annorlunda och börjar lära mig att inte stressa ihjäl mig. En liten bit har jag kommit, men har mycket kvar att lära mig.

En riktigt skön helg till alla

• Skogsstjärnan

Nämen: VA? Hihi, vad GLAD jag blir. Nu missade jag nog något

Kul "Kajsa" att du kom tillbaka

• Skogsstjärnan

Och bara så du vet, din blogg har alltid varit i mina favoriter och den åkte raakt in i mina favoriter då jag kikade på den före jag ens visste att det var DIN NYA blogg Tyckte att bilderna var förvillande lika några jag sett tidigare men kom inte på vem som hade visat dem

Igen, jag är glad att du är här

Svar på tråden Vita hem del 5