Inlägg från: gemelli |Visa alla inlägg
  • gemelli

Vita hem del 5

sunmaid78 skrev 2007-08-29 12:05:30 följande:
    Ja här är jag. Kul o se hur alla ser ut
    Hihihi jag tycker du är sååå lik Anna-Lena Brundin
    En liten Vide i magen enligt ul
  • gemelli
    sunmaid78 skrev 2007-08-29 12:12:58 följande:
    jasså? Det var nå nytt haha, har även hört princilla presley och sanna nilsen..Jag tycker ju givetvis att jag inte är minsta lik nån annan
    Jaaaa det stämmer det me du är en blandninga av alla tre
  • gemelli
    numberone skrev 2007-08-29 12:43:42 följande:
    Oj nu skrämde jag bort alla
    Nähä mig skrämmde du inte, sötnos
  • gemelli
    Sylt skrev 2007-08-29 12:46:25 följande:
    Du är jättelik min frisör! Jättesöt!Jag har gått o trott att alla var blondiner (utom Jea o jag) *asg*
    Hihihi det lät det, låter vi som "blondiner" eller
  • gemelli
    Smultron och glass skrev 2007-08-29 15:21:38 följande:
    Ni som har målat tak med kvistar. Hur många gånger måste man lacka kvistarna med kvistlack? Jag har hört två olika bud från två färghandlare, de ena sa en gång och de andra sa två gånger. Sedan verkar det finnas ett vattenbaserat lack och ett annat som förmodligen luktar starkare (de i färghandeln visste inte själva...). Jag skulle bli sååå glad om jag slapp kvistlacka två omgångar, vi har rätt mycket tak och otroligt många kvistar, även om det innebär en billig fylla Jag är dock lite orolig för katterna, så man kanske måste lacka två ggr med det vattenbaserade. Någon som vet mer än färghandlarna?
    Vi har gjort det 2 ggr. Men du behöver ju bara ta där kvistarna är
  • gemelli
    Smultron och glass skrev 2007-08-29 15:32:44 följande:
    Haha, jo det är klart. Men det hade varit lättare om vi hade kunnat rolla lacken över hela taket istället för vi har så himla många kvistar. Men det blir liiite dyrt, och färghandlaren tvivlade på att det skulle bli så bra (jag frågade faktiskt!). Nåja, det är väl bara att börja måla...
    Hmmm jag hänger nog inte me...

Är det en vattenbaserad färglack du har eller en oljebaserad?

Kan ju iofs förstå att det är lättare att rolla ut över hela taket om det är många kvistar...
  • gemelli
    Karamellfabriken skrev 2007-08-29 21:27:19 följande:
    Salmiak,Oj då, får väl ta tillfället i akt och skyta lite då !Jag är väl over lag ganska så händig just. Tapetserar, lägger golv, kaklar, renoverar möbler, anlägger trädgården, kör släpvagn, kittar fönster, målar huset, byter markiser och persienner. Monterar, lagar och fixar.Ja, typ lite manliga saker gillar jag att ta mig för som en motpol till all spets och pyssel inomhus.
    ÄNTLIGEN en till som mig...

Jag är nog mer man än kvinna
  • gemelli

Adamama,

Du som är proffs på golv. vad gör man med ett vitlutat golv som blivit lite för smutsigt på vissa ställen. Finns det någon kanonrengöringen eller måste man slipa om dom?

• gemelli
    Adamama skrev 2007-08-30 10:13:58 följande:
    Ja, säkert! Ja, alltså luten är ju underst för att förhindra gulning. Därefter är det väl oftast någon ytbehandling - lack, såpa eller olja (de senare med elelr utan vitt i). Så frågan är väl vad det är för behandling på ditt golv?
    Shit pomfritt sa ju att du var ett proffs
    Det ända jag vet är att dom är vitlutade sen om det är något annat överst vet jag inte...

Hmm får ta och ringa o kolla upp det...
  • gemelli
    Enji skrev 2007-08-30 14:11:46 följande:
    Här ska ni få se lite nytt kök.. absolut inte klart.. men ändå  Bänkskivan äntligen på plats Lite överskåp och lite av fläkten
    Ojojojo vad fiiint....
Svar på tråden Vita hem del 5