Inlägg från: gemelli |Visa alla inlägg
  • gemelli

Vita hem del 5

caffe latte skrev 2007-11-05 23:45:03 följande:
    En liten fråga om något helt annat: får jag ta vilken bild som helst från internet och kopiera in i min presentation eller måste jag fotografera själv och sätta in en egen bild?Skickar några värmande styrkekramar till alla som behöver det!
    Egentligen får du inte det
  • gemelli
    caffe latte skrev 2007-11-05 23:50:25 följande:
    Hmm, så om jag vill ha en bild på t ex. Jennifer Aniston så måste jag ta den själv... jag anar en viss svårighet ;)
    Hihihi

EGENTLIGEN är det olagligt, men till och med jag har tjuvat hjärtanet jag har i bild

"Alla" gör nog det
  • gemelli

Godmorgon

Idag är jag ARG Skrikandes Fasiken oxå har försökt få tag på min läkare sen i onsdags förra veckan, men inte lyckats komma fram. Min sjukskrivning gick ut på BF dag i torsdags...

Vad gör man när man inte får tag på sin läkare, vill ju inte förlora pengar för de dagarna :-
    (
    Men visst måste dom kunna skriva retroaktivt tillbaka, eller? 

• gemelli

men oj vad konstigt, hela mitt meddelande kom inte med Fundersam

Men idag är jag själv hemme. Sååå skönt får man säga så
    Har inte varit själv på evigheter känns det som.
    Så idag tänkte jag försöka pyssla lite här hemma. Tänkte försöka mig på vita pappersstjärnor.
    Såg en gran i Drömhem 6 trädgård som var sååå fiiin men vita pappersstjärnor i...
    Se om jag lyckas

• gemelli
    LinaoMatilda skrev 2007-11-06 09:25:38 följande:
    Ja man kan få läkarintyg retroaktivt, eftersom det är en förlägning och han/hon träffat dig innan.
    lillafruluva skrev 2007-11-06 09:26:04 följande:
    Ja de kan skriva bakåt i tiden med!
    Åååå vad skönt att höra...

Tack
  • gemelli
    Camilla R skrev 2007-11-06 09:31:20 följande:
    De verkar ha ändrat lite sedan jag var gravid, men DÅ blev man längst sjukskriven fram till BF, därefter fick jag börja ta av föräldradagarna, helstrist att vara föräldraledig i 16 dagar -utan att egentligen vara föräldraledig. Hoppas att det är ändrat nu så att du får vara sjukskriven fram till faktisk BF -de kan i alla fall förlänga tidigare sjukskrivning retroaktivt.
    Jaha, men beror det inte på att jag inte kan jobba nu. För det var ju därförjag var sjukskriven innan.
    Hmmm lät ju konstigt att behöva ta ut föräldradagar innan bebisen kommit...Fundersam

TÄNK om det skulle hända nått under förlossningen, så man inte kommer hem med något barn. Blir man då betalningsskyldig tillbaka till försäkringskassan, när man tagit ut föräldrardagar när man inte varit förälder?.
    Vilket snurrit system...
  • gemelli
    Kajsa M skrev 2007-11-06 09:40:37 följande:
    GemelliDet löser sig! Tänk om han visste vilken fin säng som väntade på honom! Då skulle han inte stanna kvar där i det trånga utrymmet!
    Hihihihi min man låg igår kväll och pratade med honom (Vide alltså) och sa precis det.
    Han berättade för honom om alla mysiga saker han kommer att få om han kommer ut.
    En mjuk lammullsfäll, och en mysig dunåkpåse. Sen att han skulle få ligga MELLAN både mamma och pappa i sängen och stäcka på sig...
    Men han verkarde inte nappa på det inatt heller
  • gemelli
    malins79 skrev 2007-11-06 10:09:00 följande:
    Idag är det en bra dag för lille Vide att föddas, flaggdag och allt!Vet inte hur det funkar med sjukskrivning
    Jaha flaggdag idag? Jaaaa dom måste han komma
  • gemelli
    MildaMaränger skrev 2007-11-06 11:21:37 följande:
    Gemelli... Tack för att du frågar! Jag mår kanonbra! (vilket gör mig orolig... tänk om....)
    Neeeej så ska du inte tänka, det kommer vända jag lovar
  • gemelli

Åååååå nej polisen är på jobbet nu efter ett värdetransportrån som var förra veckan utan för min butik.
    Shit jag har satt upp "falska" videokarmera klisterlappar" på fönstret bara för att skrämma iväg skitungar som slår sönder mina fönster annars.

Shit tänkt om jag får skit för det här nuFörvånad

• gemelli
    Himmelbit skrev 2007-11-06 11:27:19 följande:
    Gemelli: Det var min soffadröm som "gick i kras" häromdagen (läste inte ditt inlägg själv men har en kompis som vet hur jag är och därmed kopierade in ditt inlägg i min gästbok).Om det inte är så att du har satt priserna på Fogias soffor så behöver du inte ha dåligt samvete för det Det löser sig säkert ändå, för jag har tävlat på deras hemsida och kommer med stooooor sannorlikhet att vinna en soffa hos dem... Drömma går ju..
    Jag skrev att jag trodde att priset låg där omkring. Har själv varit sugen på den, men alldeles för dyr för min plånbok

Men såg du den andra länken till lilla soffbutiken som jag länkade till? Jättefina till ett bättre pris?
  • gemelli
    Himmelbit skrev 2007-11-06 11:42:24 följande:
    Ja tack, det var det inlägget som kompisen la in i min gb - om Soffbutiken alltså. Men nu när jag kommer att vinna en soffa så behöver jag ju inte fundera på det.. Mmm, det är verkligen alldeles för mkt pengar för min plånbok också!
    Okej då e jag me

Jaa jag får jag hoppas polisen inte lämnar över saken till länsstyrelsen. Kanske ska ringa svärfar han brukar hjälpa till. Han är poliskommisarie

Bra att ha ibland
  • gemelli
    MildaMaränger skrev 2007-11-06 11:31:25 följande:
    Tråkigt det här som hände igår kväll och det känns som att det är utrensat nu. Jag hålle rmed smajla om att man kanske inte alltid får respons för sina inlägg vilket kan göra en besviken men jag känner även att det är ett vuxet forum och jag vill inte tvinga folk att kommentera mina inlägg. Samma sak som att jag vill inte känna mig tvingad att kommentera andras. Man har rätt att kommentera det man vill eller så låter man bli. Punkt slut. Eftersom jag är startare av den här tråden så föreslår jag att vi lägger ner det här nu. Kommer det att fortsätta så kommer jag att välja att stänga ner den. Läs TS så slipper vi kanske gå igenom det här igen. Och ni som känner att stämingen är rutten får gärna starta en egen tråd. Ibland känner jag för att bara strunta i den här tråden men jag vill inte maka på mitt feta arsle då jag faktiskt startat den. DET JAG VILL MED DENNA TRÅD ÄR ATT VI SKA HA MYSIGT OCH KUL TILLSAMMANS UTAN NÅGRA SOM HELST KRAV. JAG FÖRSTÅR ATT MAN KAN KÄNNA SIG LEDSEN ÖVER ATT INTE FÅ RESPONS MEN ISTÄLLET FÖR ATT VENTILERA DET MED HELA TRÅDEN KANSKE MAN KAN PRATA MED EN PERSON OM DET DÅ VI HAR GÅTT IGENOM SAMMA SAK OM OCH OM IGEN.SMAJLA OCH GULLFINA ÄR VÄLKOMNA TILLBAKA NÄR DE KÄNNER FÖR DET!tACK FÖR MIG// MM
    Ojjjj det där kändes som ett hot Förvånad
  • gemelli
    Himmelbit skrev 2007-11-06 11:46:39 följande:
    För att förtydliga mitt tidigare inlägg:Något heeelt annat:Den där hjärtljusstaken med elektriska ljus. Var kommer originalet ifrån och vad kostar den? Är det ngn som vet vad kopiorna brukar kosta också? Här är bild på ljusstaken för levande ljus, så att ni vet vilken jag menar.
    Åååå jag har sett henne på teve. Kommer så väl ihåg att hon ville ha patent på sina ljusstakar men det var nått krångeln med det....

Har det därbak, det kanske kommer
  • gemelli
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-06 11:54:07 följande:
    Orginalet kommer från Westergard och Kovac ( Stavas??) och kostar ca 900:- tror jag. ( Mimmamum och CamillaR har den)Coops kostar 199:- och ser ut så här:
    JAAAAA så var det ja
    MildaMaränger skrev 2007-11-06 11:53:07 följande:
    absolut inte! jag är bara trött på att det ska bli tjafs när jag känner att vi är här för att dela glädje
    Sköööönt

Tjafs blir det alltid i en hönsgård.... sånna är vi tjejer
  • gemelli

mimma,

Ja det har du rätt i Tänkte jag inte på.
    Men här hemma skulle den nog inte göra sig något fint i alla fall. Får slå till när vi köper ett hus någon gån om hundra år. Med mååååånga vanliga fönster
    Trodde aldrig att man skulle uppskatta vanliga fönster så mkt som jag skulle göra nu.
    När jag köpte den här lägenheten tycke jag att det var sååå mysigt med takfönster, men nu

Svar på tråden Vita hem del 5