• LCroft

Vita hem del 5

Godmorgon! Skrattade lite för mig själv om ert prat om bakgrunden, jag loggade in och blev så förskräckt över bakgrunden att jag har aldrig varit så snabb att hitta en funktion tidigare, swisch sa det och så var bakgrunden vit och jag kunde andas igen

Idag blir det hockey här vid oss, jag var taktisk och ringde och väckte mamma kl 9 och frågade om hon kan komma hit med Ida som sover just då så jag inte behöver väcka henne, mamma var så yrvaken att hon lovade på direkten Nico som har match och nu är det första året som han spelar helt och hållet med 1-2 år äldre pojkar så mamma måste och vakta så lilla klenisen inte blir manglad mot sargen, kanske ta brödkaveln med mig

• LCroft

Måste in här och rensa huvudet på mig, kom på mig själv att sitta i soffan och titta på Tero Pitkämäki Fundersam Behöver nog mer inredning och mindre sport i mitt liv Mannen sa sist jag var i ishallen att jag inte får komma dit mer när jag satt och funderade på att prata med ishalls chefen om han inte skulle kunna tänka sig att måla bänkarna, nu är det ful lackad furu som dessutom är i dåligt skick. Vad är det för fel på ljus, ljus grå t.ex

• LCroft

juliah: Vad är det för superduper fog ni har? Jag vill ha vita fogar i badrummet och extra smutsavvisande låter ju inte dumt

Massa fint ni visat här igen, jag har läst men får godkänna att jag har inte haft motivation att kommentera, jag är så less på att bo i byggdamm så min motivation och inspiration har flygit iväg. Tittar på allt ni visar och söker desperat efter att få tillbaka en gnutta energi åtminstone

• LCroft

gemelli:

Nu bor jag ju som bekant inte i Sverige och definitivt inte i en storstad. Men jag har också en son född -95 som spelar hockey. Eftersom vi bor i en liten stad så har säsongsavgifterna inte varit helt hutlösa som de är i större städer men det är dyrt. Nu har vi ju på det sättet tur att mannen som själv spelat hockey och tränat har börjat träna Nicos juniorer (han spelar med -94:a födda pojkar nu) så vi behöver inte betala nåt för honom, vilket är skönt. Men om jag säger lite så som mannen skulle säga: Se efter om det finns nån klubb i er närhet som är billigare och som eventuellt dessutom har bättre kvalite på träningar och sånt. Vissa klubbar vill bara gärna vara dyra för att det ska låta bra istället för att verkligen satsa på barnen/ungdomarna. Kolla upp vilka tränarna är, vad har de för bakgrund (gamla spelare, tränat tidigare), är de villiga att satsa själva, utbilda sig vidare inom juniorfotboll? Man kan få mer för mindre pengar om man kollar upp lite och har lite tur. Surt att betala en förmögenhet i säsongavgifter!

• LCroft

VSM: Oj jösses! Stackaren så ont han måste ha haft, du får ge honom en massa hälsningar från "vita hem damerna"

• LCroft

Godmorgon!

newht: Wow vilken skillnad! Superfint

Smajla: Fina blombilder du visar.

Overaller, jag har satsat på Reimatec åt alla barnen, de är otroligt bra, speciellt om man är lite lat som jag och inte alltid orkar dra på regnkläder när det är vått och slaskigt. Jag brukar inte spara på kläder men efter att Ida var född så började jag faktiskt spara på Rebeccas gamla vinterkläder för det syns inte att de har blivit använda ens Tar ju några år innan Ida är uppe i den storleken iofs. Men tycker det låter dyrt? 1800 kr, kostar de faktiskt så mycket? Visst har jag bra minne?

• LCroft

juliah:

Rebecca väckte mig, hon var nervös för de har fotografering i skolan idag Och då skulle ju håret lagas i 13 olika frisyrer innan hon sen bestämde sig för den första frisyren, lika med kläderna, man kan ju inte annat än skratta Renoveringen går framåt. Imorgon ska det väl kladdas fuktspärr överallt om jag förstått det rätt. Så i helgen börjar de eventuellt kakla. Kommer du ihåg vad fogmassan heter som ni hade i tvättstugan?

Underbart vacker dopklänning! Den som våra barn är döpta i har min mormor sytt till mig av samma tyg som mammas brudklänning, så alla vi syskon och mina barn är döpta i den. När Nico döptes hade vi ett stort dop hemma hos mamma och pappa, vi bodde i Sverige då men döpte honom här hemma. Flickorna har vi haft små dop med, hemma! Så enkelt och praktiskt

• LCroft

Smultron o glass: Hon är 8 år Fasar för när hon blir äldre, om man redan nu måste byta kläder 10 gånger om dagen hur ska det då bli när hon är 15? Räcka ut tungan Helst hade hon velat ha lite smink också för några av kompisarna har tydligen börjat med det men jag hann bara dra efter andan när hon själv sa att hon är nog säkert för liten för det Och det var jag ju inte sen att hålla med om, lovade henne att hon visst får sminka sig när hon blir äldre om typ 10 år men inte nu

• LCroft

numberone: Lycka till!

JeaJea: Nej absolut inte tråkig och underbara blommor och kransar som du visar. Kan du inte visa nångång hur du gör endera en bukett eller en krans från början till slut så att även jag som är apdålig på sånt kanske skulle klara av det?

Svar på tråden Vita hem del 5