• emmasa

Nublu: Så bra svar, det ska jag använda nästa gång i min bygghandel. Man blir ju galen

Lasseliten: Blir så avis. Har också varit kär i det golvet sen det roomservice avsnittet. Ja hela det köket var underbart och sitter fast på näthinnan.

• emmasa

Kajsa M: Både ja och nej. Själva beställningen gick bra och ena väggordet var inga som helst problem. Men det andra lossnade inte från pappret som det skulle och jag stod med ett halvt väggord på väggen och ett halvt på pappret som inte lossnade. Fick pilla dit bokstäverna för hand och det blev ganska snett. Har bilder i min blogg.
    www.alfridashem.blogg.se

jen05: Fixat.

Jag och maken byter inte heller julklappar med varandra. Vi har inte råd. Massa barn att handla till plus sonens födelsedag och båda kusinerna och massa vänner. Dec är en henskt fattig månad i presentväg. Och i  Jan och Feb så firas det 6 födelsedagar i familjen. Inte kul. Får önska sig amssage eller nåt och hoppas att min egen mamma och pappa vill byta lite klappar med oss

• emmasa

Juliah: du är för gò. Hoppas du fick tag i en läkare.

Vi började morgonen här med älgbesök Två gigantiska älgar stirrade på mig och sonen när vi gick ner i köket. De stod på baksidan bara en meter i från fönstret och glodde på oss. Sonnen blev överlycklig över kossan som hälsade på och jag blev ganska vek. De är enormt stora ju. De traskade vidare och lämnade stora hål i gräsmattan och sen dess har sonen pratat om kossorna tills jag lämnade honom på dagis. Underbart att bo på landet

Nu ska jag hänga upp lite tavlor.

• emmasa

Ni med röda pottor. Vad glada över den färgen. Min sons potta fick han i present och den är i en skitful aprikosfärg. Inte konstigt att han gör snabba besök på den

Den där radion från siba ska jag nog önska mig tror jag. Den skulle passa bra i mitt kök. Fixar lite i köket fortfarande och är ännu inte klar. men jag trivs så bra i köket. Älskar mina nygamla köksmöbler som är ett hopplock från de lokala loppisarna. Ska bjuda på bilder sen när jag är färdig.

Det råkar inte vara någon här som är synsk. Har så ont i magen. Är hus och postvakt till grannarna som är i Californien och steker...hi,hi...idag när jag skulle hämta posten, de har lås på brevlådan, hittade jag inte nycklarna. de är helt borta och jag har letat överallt. De låg i min väska som stod på hallmöbeln så sonen är misstänk. Men jag hittar dom inte.

• emmasa
    knyttis skrev 2007-10-25 09:31:30 följande:
    Ja aprikos låter inte så skoj... Hoppas få se fina bilder från köket snart! Spännande!
    Knyttis: Flytta hit lät som en god idè tycker jag också Finns tre villor kvar i området där vi bor . Men jag säjer som Juliah. Priserna stiger med rasande fart. Tycker att jag och Juliah bor bäst som bor en bit utanför lilla staden, då kan man plocka det bästa ur kommunen.
  • emmasa

Hoppas inte alla har en datorfri helg denna helg så man blir ensam här

Hade inte tillgång till datorn i går kväll, den ockuperades av fotbollsspel, men oj vad jag fick saker gjorde. Idag ska jag ta mig en liten shoppingtur i lilla staden och kika utbudet. Bla köpa nya blommor, mina har dött nästan allihopa.

Har legat hela natten och funderat på hur jag ska inreda barnens rum sen när min pappa byggt klart deras sovalkover. Pappa kommer ner i dag och kikar och mäter och donar. Jag vet precis hur jag vill ha det med sängplatserna och hoppas att det fungerar. Tänkte att ni som har lite bilder i era krypin på era barns rum kanske kunde hojta till så man kan kika in och få inspiration?

Pärla1: vilken kanonfin liten bakelse

Juliah: Ha en underbart skön helg hos mammsen. Skickade ett mess till dig i går, nycklarna är återfunna...puh

Himmelbit: Jag hade nog inte köpt den vita tv:n. Skulle vara lite rädd för det du sa, att den känns lite omodern om ett tag. Lite 80-tal. Personligen älskar jag våran som har en tunn ram av svart pianolack. Tycker att det eller silver gör sig bäst på en tv.

• emmasa

Har lite nytt i bloggen. Fler bilder från vårat vardagsrum.

www.alfridashem.blogg.se

Nu ska jag dammsuga och sen sova i två timmar. Planerar in en liten tur till loppisen innan det är dags att hämta på dagis. Måste ju vila upp sig och få nya krafter så man orkar fynda

• emmasa

Mufflon: Tack, tack

Anna2barn: Fixar det med en gång.

Mimmamum: Gud vad arg jag skulle bli över kalikådockan. Verkligen fräckt. Grattis till sängen, inte ett dugg avis Generad Måste också köpa Tildas jul, den verkar jättemysig

Lillvilda. Grattis till husköpet.

Mildamaränger: Kan som vanligt inte kommentera i din blogg. Så jag skriver här. Jättefina papper, love them! Vart har du hittat dem? Har också börjat köpa julklappar och längtar tills man kan börja julpynta. Frossade lite jul i drömhem & trädgårds julupplaga i går.

• emmasa

KajsaM: Precis ett liknande sånt jag letar efter. Har aldrig sett det.Men det där hittar jag inte på deras hemsida. Vaet du möjligtvis måtten på det? pris?

Svar på tråden Vita hem del 5