• emmasa

Vita hem del 5

Ankmor skrev 2007-10-15 23:05:46 följande:
    men jag då? jag är ju också med på listan *snääääälla*
    Får jobba mig igenom listan en annan kväll. Nu väntar sängen, men jag har lagt till dig. Natti!
  • emmasa

Var på ultraljud i dag och min mage huserar en liten tjej Så perfekt...lillesyster och storebror.

Äntligen får jag köpa denna tapeten

• emmasa

Anton2005: Vilket fint tält. Ett sånt skulle nog gärna sonen ha han med. Han älskar att ha koja Skrattande

Sylt: de tapeterna är så söta de med.
    Lillasyster ska få ta över storebrorsrum och där finns redan en fondvägg i ljusblått. Denna tapeten ska sitta på en vägg som ska byggas för att skärma av rummet. blir ett tjejrum i ljusgrönt, ljusblått och lite rosa. Och så vitt förstås Skrattande Tänk att man kan vara så bestämd med en sån sak redan nu

• emmasa

Smajla och lasseliten: Tack Är i v 24 bara, men ser ut som om jag är i v 49...ha, ha...

Aprilia: Tror det blir den till sonen också. Resten av hans rum är vitt. Min pappa kommer och platsbygger ett litet krypin/säng under snetaket och bygger en halvvägg som ska tapetseras. Blir glas av mönstret på tapeten. Lite lagom 70-tal.

• emmasa

Här var man i gott sällskap idag Helst slut jag med och har inte sovit något. Vaknade av att jag hade huvudvärk och mådde illa. äter pencillin mot urinvägsinfektion och den gör mig hemskt slö och illamående. Men sonen vaknade med ett leende kl 05.15 i morse. Fattar ingenting, han brukar sova till sju.

JuliaH. Strutarna blev kanonfina, vet hur du kämpat med dem. Du är så flitig.

MichaelaW: tapeten är från Borås kollektion kids.se

Mimmamum: Underbara små bakelser. såna måste jag också ha

Idag blir det städdag i egen takt. Är ju ordinerad vila pga komplicerad graviditet så det går i snigelfart här hemma. Lite vika tvätt framför Oprah Winfrey står på listan. Och rensa ut ännu mera bebiskläder nu när jag vet att vi ska få en tjej. Är fortfarande sprudlande glad och lite förvånad över min egen reaktion.
    Men först lite vila

• emmasa

Åh vad ni skriver.

Känner igen det där med jobbandet även om vi är ganska tidigt hemma båda två. Mannen åker hemifrån 04 varje morgon och är hemma mellan 13-15. Fast då jättetrött och osocial. De 2.5 månaderna jag var in och jobbade mellan föräldarledighet och sjukskrivning lämnade jag dagis 07.30 och var hemma 16.30. Ganska så lagom måste jag säga.

• emmasa

äh, jag hinner inte med tempot längre
    Datortiden känns som ett minne blott med en ständigt sjuk son och pokerspelande make.

Men jag läste på sista sidan nåt om smothie recept. Måste bara tipsa om en god smothie jag gjorde förra veckan. Frysta hallon,  banan, mango och vaniljyogurth, sen hade jag i vit choklad från den omtalade vita chokladburken Julia tipsade om i bloggen förut. Det var riktigt smarrigt!

Jag har inte uppdaterat min adressbok på fl utifrån listan, hinner aldrig. Om det är någon som inte kommer in till mig och vill, så maila mig i inboxen.

Dags att slita sig från datorn och möta John Blund
    Natti!

• emmasa

Mimmamum: Vilken söt bakelse. Blev lite sugen jag med på att göra en.

Peak: Jag gillade kläderna och skulle kunna tänka mig en del av dem

Såg att det pratades lite barnvagnar här i går kväll, då var jag iväg och köpte en syskonvagn. Hade inte tänkt köpa en redan, men jag var tvungen när jag hittade denna. Måste visa bild för jag är så glad över den

Funkar både som enkelvagn sitt och ligg och som syskonvagn med liggdel och sitt eller två sittdelar som på denna bilden

Helt OT men visst tusan är den smart. Lättkörd och snygg. ser fram emot långa promenader med den. ska traska hela vägen genom skogen till Juliah mitt i snön i vinter

Svar på tråden Vita hem del 5