Inlägg från: Sagalin |Visa alla inlägg
  • Sagalin

Vita hem del 5

Salmiak6 skrev 2007-08-30 21:37:45 följande:
    Nu har vi suttit hela kvällen och ritat på vår utbyggnad. Den blir liksom en fristående byggnad fast den sitter ihop med huset ändå. Hmmm...hur förklarar man?Det blir ca 40 kvadrat till och ska rymma ett sovrum och en pensionärskuvös.Vi kommer sätta in hellånga fönster i hörnen och ett stort runt i sovrummet. Uterummet kommer bli mycket glaspartier.Golven komemr bli golvtiljor. Heter det så? Alltså riktigt brädgolv, vitoljat.Väggarna i sovrummet ska kläs med hyvlad vitmålad spont. Inbyggda stora D
    Det låter fint!

Jag vattnade idag mina träd med vattenkannan
  • Sagalin
    Sylt skrev 2007-08-30 21:44:31 följande:
    *andas lättat ut* mimmi --> Strykbrädan har jag köpt för lääänge sedan och klätt om själv. Tavlan är fr........ systrarna greene i Danmark (men den affären finns även i m-ö) Får väl skaffa ett par tighta jeans (kan bara plocka fram mina gamla som sitter som korvskinn på gravidkilona) malin --> A-linjen passar en päronfigur som min
    Fast jag är med päronformad och jag tycker jag ser tokig ut.
    Jag får väl göra ett nytt försök.
  • Sagalin
    gemelli skrev 2007-08-30 21:45:42 följande:
    Kan man bara lägga sig ner och DÖ? Faaaaan vad livet känns jobbigt just nu. Idag när jag kommer till jobbet så säger min anställa tjej upp sig  8 veckor kvar till förlossningen Shit vad trött jag är på att ha det här företaget. Säljer snart skiten och flyttar...(ursäkta språket) men blir bara så less. Förlåt att jag kommer in och klagar lite
    Oj, vad jobbigt och trist.
    Hoppas du kan lösa det så du slipper oroa dig, varken bra för dig eller barnet i magen.
  • Sagalin

Salmiak; inte fel med sådana kompisar. Hoppas du lägger ut ritningen sen och fota lite i bloggen under tiden, alltid kul att följa.

• Sagalin
    Sylt skrev 2007-08-30 21:51:17 följande:
    malin --> men benen ser jättesmala ut när tunikan är vid gem --> Usch vad jobbigt. Min vikarie är gravid...
    Jag har ganska kraftiga vader så mina ben ser inte så smala ut, men jag ska som sagt var ut och shoppa lite jag med, fast det blir väl Saga och Jacob som får kläder istället för mig. Brukar bli så.
  • Sagalin

Näe, nu kallar sängen och min bok. Bäst att lägga sig innan Jacob vaknar han somnade vid 19 så det är väl snart dags för mat.

• Sagalin

Tjoho, jag har fått en egen bärbar dator så nu kanjag surfar i hela huset. Bra när Saga vill kolla på film men inte sitta själv i soffan
    Marcus håller på att installera den så jag lånar hans.

Salmiak, ser ut att bli bra, är ert hus i funkisstil?

Gemilli, hoppas det löser sig.

• Sagalin

Jag har köpt nya Drömhem och Trädgård så jag tror jag ska läsa den och käka lite chokladOskyldig
    Ska bara läsa ikapp här lite.

• Sagalin

Vi ska tapetsera vårt sovrum nästa helg.Glad
    Min syster ska komma hit och hjälpa mig. Men innan dess måste jag måla element och lister. Tyvärr har jag ingen färg hemma så jag måste åka iväg sen och köpa lite.
    Jag tror det blir en enkel tapet från Borosan, Boråstapeter. Troligtvis en med vit botten och en liten ljusbeigtrand i.
    Kostar inte så mycket, så gör det inget om barnen råka kräkas på dem. Det har hänt med detapeter vi har idag Hemlis

• Sagalin
    Salmiak6 skrev 2007-09-01 18:03:15 följande:
    Är det öppet köp på barn och man?
    vet inte,  men bytesrätt brukar det vara i de flesta fallRäcka ut tungan
Svar på tråden Vita hem del 5