• NyfikenRosa

Vita hem del 5

Välkommen till tråd nummer 5, gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
  • Svar på tråden Vita hem del 5
  • Mori

polarcat: Så kan det ju också vara Men jag tor iallafall att det var en freudiansk felsgäning

Lasselite: Tjusigt, det är tydligen bara jag som inte kan fynda på loppis Hur får ni reda på alla loppisar, när de ska vara och så??

Tog hand om "blasten" på en annanas vi smällde i oss efter middagen

• lasseliten

Mori - mina fynd är från Erikshjälpen! Där kan man göra många fynd!

• Smajla
    lasseliten skrev 2007-08-18 22:05:24 följande:
    Hej! Tänkte visa mina senaste shoppingfynd! Skålen och servettringarna ska få sig en omgång med vit färg....och när vårt kök är klart ska jag bli den nya Leila...Juliah, akta dig
    snyggt!
    Mori skrev 2007-08-18 22:14:08 följande:
    polarcat: Så kan det ju också vara Men jag tor iallafall att det var en freudiansk felsgäningLasselite: Tjusigt, det är tydligen bara jag som inte kan fynda på loppis Hur får ni reda på alla loppisar, när de ska vara och så??Tog hand om "blasten" på en annanas vi smällde i oss efter middagen
    coolt!
  • Smajla
    LPW skrev 2007-08-18 13:44:33 följande:
    Lite OT, men ni brukar kunna komma med så bra idéer. Jag har hittat ett halsband som jag vill ha. "Problemet" är att det är gjort för att man skall skriva sina barns namn på det och jag som inte har några barn vet därför inte vad där skall stå- jag kan ju inte gärna be dem att skriva mina katters namn. Funderar på något ordspråk (kanske på latin) eller liknande men det måste vara kort- max tro ord. Någon som har något förslag?
    din mans namn?
  • knyttis

Lasseliten - Fanns klockan i vit färg? Den var riktigt snygg! Den volangiga kakformen gillade jag med!

• knyttis

Lasseliten- Var klockan från St Erikshjälpen med?

• lasseliten

Knyttis - japp, Erikshjälpen...betalade 25 spänn...billigt tycker jag   Och visst var kakformen söt!

• knyttis
    lasseliten skrev 2007-08-18 22:56:54 följande:
    Knyttis - japp, Erikshjälpen...betalade 25 spänn...billigt tycker jag   Och visst var kakformen söt!

Ja de var fynd de!

Juliah- Hur gick de på Ikea idag? De var väl idag ni skulle dit?

• Sunna

Åh nej! Hur gör man för att klistra in bilder?
    Jag har hittat en jättefin säng på IKEA som jag tänkte visa. Typiskt!

Sam. ♥ .Mammas lilla hjärta.
Svar på tråden Vita hem del 5