• NyfikenRosa

Vita hem del 5

Välkommen till tråd nummer 5, gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
  • Svar på tråden Vita hem del 5
  • LCroft

Tack VSM och knyttis

Snacka om att ha dålig karaktär, hade tänkt att idag blir det inge godis och chips, plockade fram lite torkade frukter istället, Ida blev ju glad, kan ju inte säga att jag blev överlycklig direkt Så nu sitter jag här med cips och 2 olika dipp, som om det inte hade räckt med 1? Kunde inte bestämma mig Oskyldig

• NyfikenRosa
    LCroft skrev 2007-08-18 18:20:39 följande:
    Bea: Så skönt när inskolning gått bra, det värker så i ens mammahjärta ifall barnen är ledsna mimmamum: Så snyggt!Här kommer nu bild på lite av dagens shopping Ett kuddfodral från Riviera Maison, HD:s glasklocka som jag länge suktat efter. Lite tygservetter från Lexington, tallrik från Gant, likaså en gräddsnäcka och liten sockerskål. Sen blev det lite ljus och sånt till
    ge hit gant grejjerna!!
    ~♥ Mamma Till Världens Vackraste Ängel ♥~
  • LCroft
    NyfikenRosa skrev 2007-08-18 18:52:17 följande:
    ge hit gant grejjerna!!
    Du får komma hit och hämta och så kan jag fixa en hammock åt dig på samma gång FlörtSkrattande
  • umbro

Åh sååå fina saker ni visar, idag var jag till vår loppis som öppnade i dag. Fyndade en jätte fin tens ljus stake som är som en ros med blad ( ska ta kort sen) och en annan rund keramik ljus stake. Och ett tens fat att ha blockljus på. Så är jag en lycklig vinnare på tradera till två jätte fina tens ljus stakar finns bild på dom i min bildgalleria.

På måndag ska vi hämta vårt fynd vi hittat på blocket en loft säng i silver från Ikea, skönt när man kan fynda.

På loppisen hade de ett linneskåp för 800 tror jag, jag funderar på att köpa den för att måla den vit.Hoppas att den finns kvar.

I dag så har vi tittat på motorcyklar, de hade sitt årliga lopp Mälaren runt, barnen älskar motorcyklar särskilt min son som är 3 år.

Må så gott

• Sagalin

Jag har målat tre gånger idag på den hemska röda väggen. Men färgen ser inte likadan ut som jag har runt omkring. Hopppas det räcker att måla en gång till och att jag inte behöver måla om hela rummet.
    Varför skulle karlsloken var tvungen att måla rött på några skåpsluckor i vårt arbetrum? *grrrh*

Men den blir iallafall finare med vitt!

• Jen nifer

hallå, kikar in hos er.

Tänkte höra med er om ni vet.
    Vi har köpt hus och i vardagsrummet är de ett jätte fin gammalträgolv
    (sånt där "plank"trägolv med lite springor imellan)

Vi vill iaf antingen vitbetsa eller vitmåla golvet, vad tror ni?
    Nån som gjort de? *Är de svårt o blir de snyggt tror ni =)?

Nu är våran prinsessa här
  • Sylt
    Jen nifer skrev 2007-08-18 20:21:37 följande:
    hallå, kikar in hos er.Tänkte höra med er om ni vet.Vi har köpt hus och i vardagsrummet är de ett jätte fin gammalträgolv(sånt där "plank"trägolv med lite springor imellan)Vi vill iaf antingen vitbetsa eller vitmåla golvet, vad tror ni?Nån som gjort de? *Är de svårt o blir de snyggt tror ni =)?
    Vi har både mattlackat, vitoljat och helt vitmålat. Det är fint vilket som, just nu är nog favvisen helt vitt....
    LCroft skrev 2007-08-18 18:51:34 följande:
    Tack VSM och knyttis Snacka om att ha dålig karaktär, hade tänkt att idag blir det inge godis och chips, plockade fram lite torkade frukter istället, Ida blev ju glad, kan ju inte säga att jag blev överlycklig direkt Så nu sitter jag här med cips och 2 olika dipp, som om det inte hade räckt med 1? Kunde inte bestämma mig
    Vet hur det är, har precis tryckt i mig en påse chokladbjörnar *burp*
  • korall

tack för berömmet ni som tyckte om mitt pojkrum

skogstjärna rektangulärt kakel låter jättefint, vitt såklart, men vad ska ni ha för färg på golvet?

Lcroft oj vad mkt fint du shoppat vill oxå ha glaskupan från hd!!

mimmamum- snyggt du gjort1 jag älskar också skriptina typsnittet, var hittar du etiketter att skriva på?

Svar på tråden Vita hem del 5