• NyfikenRosa

Vita hem del 5

Välkommen till tråd nummer 5, gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
  • Svar på tråden Vita hem del 5
  • LCroft

Nu har jag fått en del av mitt shoppingsug stillat

Barn, kritor och vita möbler. Jag är en elak mamma, har alltid varit, vid oss ritar vi vid köksbordet, ingen annanstans. Vi har alla pennor, papper och pysselsaker i en låda. Så Ida hon ritar när mamma sitter med och ritar och Rebecca som är tillräckligt stor kan ju plocka fram själv, men vid köksbordet sitter man Skrattande

• Beatrize74
    LCroft skrev 2007-08-18 17:57:44 följande:
    Nu har jag fått en del av mitt shoppingsug stillat Barn, kritor och vita möbler. Jag är en elak mamma, har alltid varit, vid oss ritar vi vid köksbordet, ingen annanstans. Vi har alla pennor, papper och pysselsaker i en låda. Så Ida hon ritar när mamma sitter med och ritar och Rebecca som är tillräckligt stor kan ju plocka fram själv, men vid köksbordet sitter man
    Vad har du shoppat tro? *nyfis*
    (Inskolningen har gått toppen. Isabelle vände sig mot sin far efter bara tio minuter och sade "Heeejdå pappa". Hon tycker det är jättekonstigt att han är där och far runt som en skottspole där inne. Hugo har varit lite mer "pappig", trots att han redan är van att vara där.
  • Beatrize74

Barnen är iväg med maken och handlar takpapp och annat till taket.

Jag har precis slitit klart med de sista detaljerna på ovanvåningen. Maken och jag har burit så vi fått en decimeter längre armar. (Och barnens ögon är väl fyrkantiga då vi satte dem framför teven under de två timmar som vi bara slet med att få i ordning allt där uppe. Mycket spring i trappan blev det ju och det passar ju inte med två småkottar och trappgrindar och gud vet vad. Nåja...tur det inte är varje dag.

Allt som ska upp på vinden har vi märkt upp och släpat dit upp.
    Allt som ska ut från förrådet har vi lyft ut dit.
    Allt som ska IN från förrådet och UPP på vinden är också inburet. Och uppmärkt. Och placerat. Och markerat.

Och så har vi en stor "skänka bort" hög i hallen, bredvid en "Ta till våra jobb" hög och en "Återvinningsstationshög" som är ungefär en kubik stor. SKÖNT att bli av med den.

Det tråkiga med att röja är att det ofta blir så rackarns rörigt i något ANNAT rum och nu är det hallen som är så oinbjudande så man svimmar. Återvinningscentralen är förstås inte öppen förrän på måndag klockan 13.00. Det är bara att blunda när man går förbi ju!

Känner mig så präktig då jag även släpat ut alla madrasser som finns på ovanvåningen och piskat, tvättat och strukit. Överkastet tumlar runt i tvättmaskinen nu. Härligt!

Och ändå har jag krafter kvar. Strange! Jag får sådana kickar av att röja så det är inte klokt. Är ni likadana?

• mimmamum

Hallå, här var det lugnt idag! Jag är så glad, hittade två glasburkar på loppis idag precis som jag önskade. Nu står de på hyllan med texterna stearinljus och värmeljus! Det blev Scriptina såklart, tycker den är så fin mot det vita!

• Beatrize74
    mimmamum skrev 2007-08-18 18:14:11 följande:
    Hallå, här var det lugnt idag! Jag är så glad, hittade två glasburkar på loppis idag precis som jag önskade. Nu står de på hyllan med texterna stearinljus och värmeljus! Det blev Scriptina såklart, tycker den är så fin mot det vita!
    Åhhh...så vill jag också göra. *rippar fräckt*

Kanonfint! Och du...inte ska du överge det romantiska inte? Älskar de detaljerna hos dig.
  • LCroft

Bea: Så skönt när inskolning gått bra, det värker så i ens mammahjärta ifall barnen är ledsna

mimmamum: Så snyggt!

Här kommer nu bild på lite av dagens shopping

Ett kuddfodral från Riviera Maison, HD:s glasklocka som jag länge suktat efter. Lite tygservetter från Lexington, tallrik från Gant, likaså en gräddsnäcka och liten sockerskål. Sen blev det lite ljus och sånt till

• mimmamum

Tack Bea, idéer är till för att delas Skrattande! Jag tror det är nyttigt med lite nytt, känner att jag vill ha lite mer avskalat, mer vita fria ytor som ger möjlighet till fria tankar!

Vilka söta barn du har, det är bara att tacka och ta emot!

• LCroft

Bea: Man blir ju alldeles matt av att redan läsa om hur ni sprungit av och an idag, duktigt jobbat! Skrattande

Svar på tråden Vita hem del 5