Vita hem del 5
lasseliten,
Jag har oxå precis ringt förlossningen , men jag är "bara" i vecka 31
har sjukt ont i magen och kan kanppt andas...
Men fick just veta att en magsjuka via nr 2 kan vara en start till förlossningen...
lasseliten,
Jag har oxå precis ringt förlossningen , men jag är "bara" i vecka 31
har sjukt ont i magen och kan kanppt andas...
Men fick just veta att en magsjuka via nr 2 kan vara en start till förlossningen...
juliah,
Jag har haft gryt mkt sammandrgningar de senaste veckorna så dom har inte blivit mer. Har försök att bara ligga så mkt som mjligt den senaste tiden.
Men igår kväll så fick jag sjukt ont i magen, har inte sovet en blund. Får panik kan inte andas. Men den här lilla parven ligger som ett spjut i magen alltså lodrätt och inte vågrätt såhan trycker upp mot lugnorna...
Förlossningen sa att jag skulle avvakta. Men bara jag tar några steg blir jag kallsvettig
Ja ja vad gör man inte för dom små liven. Avaktar till min man kommer hem!
Tack alla,
VSM, jaa mer än gärna. Vill ha honom kvar till vecka 34-35 i alla fall
Ojjj vad mkt bokstäver som inte kom med, men som sagt är inte på topp idag.
Ligger här och försöker läsa mig bort smärtan, tur att FL finns
Typiskt nog är han i Strängnäs och bygger idag... Menjag tror dom kommer hem tidigt idag i alla fall.
Men varför måste han vara där just idag. Han har ju varit hemma hela sommaren
Igår blev mitt första besök på förlossningen. Smärtan blev bara värre o värre.
Så när min kom hem, ringde han direkt förlossningen.
Men han (vi) fick prata med en mkt otrevlig BM tyvärr...
Så all min must bara rann ur mig, kändes som om jag bara ringde och gnällde.
Hade sååå ont att jag knappt kunde prata i telefon och frågade henne lite försynt om hon tyckte tt jag skulle komma in och till svars får jag
"Det får du bestämma själv, jag kan absolut inte veta vad det kan vara"
Jag blev helt förstörd av samtalet, så det känndes som om jag bara inbillade mig.
Så jag bestämmde mig för att inte åka in, vill inte få någon utskällning för att jag tar upp deras tid
Men efter några timmar stog jag inte ut!
Då ringde min man upp igen och fick den gången prata med värdens gulligaste BM i telefonen. Vilken lättnad!
Hon sa att vi skulle komma in direkt, vilket vi gjord oxå.
När vi kommer till SöS blir vi jättegulligt bemött. Dom börjar med att se om Bebisen mår bra, sätter på mig en CTG-kurva och det visar sig att han mår prima där inne. Men smärtorna är fortfarande kvar.
Efter ett litet urinprov visar det sig att jag har en kraftig urinväginfektion som gått upp i njurarna.
Efter en stund kommer det in en UNDERBAR läkare som klappar mig på huvudet och frågar varför jag inte kommit in tidigare, "du måste ju haft hemskt ont"
Vad säger man då?
Jaja alltid med ett gott slut i alla fall
Och tiden inne på förlossningen fick vi se 3 små liv komma till världen, i alla fall höra skriken på dom, sen när dom rullade vidare upp på BB. Åååå vad mysigt det var, men samtidigt lite skrämmande att se
Tack alla för er omtanke, blir helt varm i kroppen när jag läser om alla som undrar hur jag mår
Tack alla än en gång!
Idag har jag känt mig lite bättre, fick dunder medicin igår som började värka på en gång.
Så idag bar det av till Strängnäs för att titta på lite tomter och där var den DRÖMTOMTEN...
Tyvärr då alldeles för dyr för våran plånbok, men vi ska försöka få den och kolla upp om man kan stycka av den
Ååå Gud vad man funderar fram o tillbaka när det gäller boendet. Ska man bo kvar? Ska man köpa drömtomten med ett billigare hus på? Ska man köpa billigare tomt med drömhuset på?
Jaa allting bara snurrar nu...
Hur skulle ni tänka?
Drömhus?
Drömtomt?
Bo kvar för tryggheten?
Här är drömtomten för er som vill se
http://www.maklarhuset.se/ViewObjekt.aspx?objektid=302355&view=Images