Inlägg från: mimmi006 |Visa alla inlägg
  • mimmi006

Vita hem del 5

Birks och Kalles mamma- jag gjorde en mall själv i kartong, inte så avancerat. Ganska bra bokstav också, men L var lättare...

numberone- det är gratis upp till "GB. Jag tror jag minns nu:
    gå in på www.diino.com och registrera dig på gratiskonto (googla om adressen är fel).
    Ladda ner deras program.
    Gå in i programmet och ladda ner den bild som du vill ha som rubrik.
    Välj webåtkomst.
    Gå ut på nätet på diino och tanka ner den.
    Skriv in htlm koden på din blogg, jag kan hjälpa dig igen när du kommit så långt!

• mimmi006

Då vill vi se bilder sen ! Spännande!
    Fotograf Karlander skrev 2007-08-26 20:50:19 följande:

Tittar in och säger Hejsan Hej.....*L*Vi ska snart flytta till ett Litet Rött hus med Vita knutar som blivit renoverat Just nu så är alla väggar vita och i stora rummet som ska bli mys rum med kamin i ena delen o i andra delen sovrum är golvet vit målat...*tok längtar* tills vi ska flytta in...sovrummet kommer vara helt vitt *nice*...Köket blir i vitt....mysrummet blir vitt med blått...tv rummet rött med vitt... Pojkarnas rum blir oxå mycket vitt....*kram på er *
  • mimmi006

Snickerifärg till möbler, ju blankare desto tåligare. Jag tycker att Jotun och Beckers är bra.

Rosesarered skrev 2007-08-26 20:48:08 följande:
    Är det någon speciell färg jag ska leta om jag vill måla vitt? Eller ska jag bara köpa vit färg?Matt, blank? Märke?
  • mimmi006

Nej... gud vad glad jag blir!

MariaV skrev 2007-08-26 21:00:53 följande:
    mimmi, har du sett att våra bloggar är tipsade i Lantliv i stans blogg
  • mimmi006

Det syns inte om du har en täckande färg. Var bara noga med att slipa av ytan så färgen fäster på fanéren. Nordqvist känner jag inte till...

Rosesarered skrev 2007-08-26 21:04:43 följande:
    Jag bor typ 15steg från Nordqvist färg. Någon som provat och kan rekomendera någon av deras vita färger?Idiot fråga men använder man samma i detta fall, vita färg på alla träslag. Har nämligen en hallmöbel i furu jag vill få vit och sen en tv bänk i fanér jag tänkt få vit.Ni som målar vitt, är det mesta ni köper i furu i botten eller vad är det för träslag som används mest?Jag antar iofs att träslaget inte spelar någon roll om man ändå målar allt vitt, då syns väl ändå inte träslaget? Eller är jag helt fel ute?
  • mimmi006

Jättefina möbler! Jag blir avis... får man fråga vad du gav för dem?

Rosesarered skrev 2007-08-26 21:36:53 följande:
    Har nu lagt upp dagens fynd i mitt bildgalleri. Det är en egentligen en lavoar men ska användas som en hallmöbel. Funderar på att låta den vara som den är och inte måla den vit. Tycker den är charmig.Det andra är ett bord i mässing, ska byta benen.Vad tycks?
  • mimmi006

Jättebra pris! Vänta med att måla om du är tveksam, du kan väl ha mycket vitt omkring om du vill ha ljust?

• mimmi006

LCroft- jag känner ju igen de där plattorna från www.cchoganas.se som vi har handlat ifrån. Jag hade plattor från samma serie "Forest" i min förra lägenhet, bra pris och lugna och fina. Harmony är fräscht blankt. Summa summarum: jag tror att det kommer att bli jättesnyggt och tidlöst!

Ni kanske redan har fått rapporterat att det finns en ny nätbutik! Lite än så länge, men jag hoppas att det blir mer! storegardencountryliving.e-butiken.se/

• mimmi006

Skogsstjärnan- jag älskar vitt, blått och ljusrosa i rabatterna. En riktig klassiker, alltså!

• mimmi006

Jag har kollat in dem på Ifö, men de finns inte med glob... men det finns även på byggfabriken och Nacka byggnadsvård.

Karamellfabriken skrev 2007-08-27 18:43:31 följande:
    Hej alla!Är det någon som vet var jag kan hitta en fin taklampa som ser gammeldags ut?Gärna med porslinssockel och någon sorts glob i glas? Den ska sitta i köket vid tillagningsdelen.
Svar på tråden Vita hem del 5