• Catchie80

klimathotet!

Är du rädd för klimathotet?

Anser du att världen nuvarande väder är pga miljöförstöringen?

Är du rädd för dina barns skull och i sin tur deras barn?

Är du rädd för vad som kan hända om detta fortsätter?

För jag är rädd nu. För min son och hans uppväxt,framtida barn osv. Det känns nästan som at vara med i en amerikansk film om miljökatastrofer, som man för ett par år sedan skrattade åt som överdrivet, men som i dagens läge inte känns alltför långt bort....

• Svar på tråden klimathotet!
  • Numminen

Instämmer med Kah. Bara för att man är leds på att läsa om det och bara för att tidningarna överdriver så betyder det inte att de som faktiskt forskat kring saken har fel.

Jag är orolig.

• Fidelis ad urnam

nix pix, inte ett dugg oroad.

Tycker det är ganska komiskt när de på nyheterna säger att detta är värsta värmen, kylan, regnet eller vad det nu är på si och så lång tid. Ja men så bra, då betyder det att det har varit så här varmt, kallt, regnigt osv för si och så länge sedan.

Om det däremot inträffade MASSA väderfenomen som man ALDRIG tidigare har skådat och det skedde ofta, DÅ kanske jag skulle bli orolig. Men nu, nej.

Home is anywhere you are..... Reta er på den ni
  • Numminen

Fidelis ad urnam : Ja DÅ är det så dags att börja oroa sig. Läs rapporten som länkas till ovan.

• KAH

TS

Javisst, det jag menar är att jag tror att anledning till att folk svarar nej på dina frågor är att de är trötta på klimatrapportering. Då är det lätt att säga att nej, här på Skogatan i Värmland är det inte särskilt varmt i år. För det verkar för jobbigt att tänka på den GLOBALA klimatförändringen.
    Det blir lite Marie-Antoinette myten över det hela "om dem inte har bröd kan dem inte bakelser istället?". Kom tillbaka till verkligheten istället.

• angelica88

Visst att bilar och andra utsläppskällor kanske bidrar, men vad bidrog till värmen när isen smälte då?

• Snö80

Klimatet förändras ständigt, naturliga förändringar som skett i alla tider, vi har haft varma perioder liksom vi har haft perioder då det varit istid, bara att se tillbaka i historieböckerna. Vi pratade mkt om klimatet när jag läste geografi vid universitet och jag tror det främst beror på naturliga förändringar. Jag tänker inte gå och oroa mig för klimatet, ska man tro på allt som står i tidningarna så kan man lika gärna gå och hänga sig i dag för enligt dem är världen dömd till undergång...

• Moderaten

"Växthuseffekten" är rena guldgruvan för forskarna, skicka in en ansökan du med.

Fyll i att du ska forska om klimatets påverkan på mördarsniglarna så får du pengar.. det är inne nu.

Bara det står klimathot eller växthuseffekt så klirrar det till i kassan, och kommer du fram till slutsatser som håller med övriga forskarvärlden så är du inne.

Kommer du fram till nåt annat så är du out för evigt, bannlyst.

• KAH

Så ni som svarar nej tror på fullaste allvar att FN:s rapport och hela klimatforskningen bara är ett enda PR-jippo för att sysselsätta och säkra inkomsten för biologer? Yeah right, och skräpmatskulturen har inget med övervikt att göra för det fanns ju tjocka människor innan McD. Vilka slutsatser man skulle kunna komma fram till med ett sådant resonemang...

• Moderaten

Man ska inte tro på allt oavsett vems stämpel som står på rapporten, du menar att det är helt säkert så för att det är fn:s rapport?

Du kanske inte vet att meningsmotståndare inte får nåt utrymme i den och att dom selekterar bort saker utan forskarnas tillåtelse?
    Att dom har med namn på forskare som inte ställer sig bakom rapporten och har tvingats att hota med stämning innan deras namn har tagits bort?

• Snö80

Bara för att Al Gore kommer ut med en klimatfilm, en för övrigt ganska intressant film och klimatet är den stora frågan som diskuteras överallt så behöver man inte svälja allt med hull och hår... Varför ska vi gå runt och vara rädda för ngt som man inte ens vet om det existerar? Det har gått alldeles för kort tid för att vi ska kunna säga att jorden är på väg mot sin undergång pga klimathotet. Fråga samma fråga om tio år, då kanske jag ändrat mig men nu står jag fast vid mitt nej.

Och angående skräpmatskulturen. Klart du blir fet om du käkar på McDonalds varje dag som i "Supersize me" men av en hamburgare en gång i månaden, nej skulle jag vilja påstå.

Svar på tråden klimathotet!