• KAH

klimathotet!

Intressant att så många kan svara nej på fråga nummer två, då sätter man allstå ingen större tilltro till FN:s klimatrapport publicerad i februari 2007?

Inga rekord som har blivit slagna? Jaså, så England hade inte sin blötaste sommar i år någonsin (sedan man började mäta detta år 1766? Skickar med en liten länk:

www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp&a=674276

Jag kan också tycka att det är tröttsamt med all klimatrapportering i media, absolut, men att hävda att det inte finns något klimathot pga miljöexpolatering och -förstöring det finner jag högst ignorant och okunnigt.

• KAH

TS

Javisst, det jag menar är att jag tror att anledning till att folk svarar nej på dina frågor är att de är trötta på klimatrapportering. Då är det lätt att säga att nej, här på Skogatan i Värmland är det inte särskilt varmt i år. För det verkar för jobbigt att tänka på den GLOBALA klimatförändringen.
    Det blir lite Marie-Antoinette myten över det hela "om dem inte har bröd kan dem inte bakelser istället?". Kom tillbaka till verkligheten istället.

• KAH

Så ni som svarar nej tror på fullaste allvar att FN:s rapport och hela klimatforskningen bara är ett enda PR-jippo för att sysselsätta och säkra inkomsten för biologer? Yeah right, och skräpmatskulturen har inget med övervikt att göra för det fanns ju tjocka människor innan McD. Vilka slutsatser man skulle kunna komma fram till med ett sådant resonemang...

Svar på tråden klimathotet!