Inlägg från: Snö80 |Visa alla inlägg
  • Snö80

klimathotet!

Nej, inte särskilt orolig, bara att titta ut genom fönstret, inte särskilt varmt, en vanlig kall förbannad sommar...

• Snö80

Klimatet förändras ständigt, naturliga förändringar som skett i alla tider, vi har haft varma perioder liksom vi har haft perioder då det varit istid, bara att se tillbaka i historieböckerna. Vi pratade mkt om klimatet när jag läste geografi vid universitet och jag tror det främst beror på naturliga förändringar. Jag tänker inte gå och oroa mig för klimatet, ska man tro på allt som står i tidningarna så kan man lika gärna gå och hänga sig i dag för enligt dem är världen dömd till undergång...

• Snö80

Bara för att Al Gore kommer ut med en klimatfilm, en för övrigt ganska intressant film och klimatet är den stora frågan som diskuteras överallt så behöver man inte svälja allt med hull och hår... Varför ska vi gå runt och vara rädda för ngt som man inte ens vet om det existerar? Det har gått alldeles för kort tid för att vi ska kunna säga att jorden är på väg mot sin undergång pga klimathotet. Fråga samma fråga om tio år, då kanske jag ändrat mig men nu står jag fast vid mitt nej.

Och angående skräpmatskulturen. Klart du blir fet om du käkar på McDonalds varje dag som i "Supersize me" men av en hamburgare en gång i månaden, nej skulle jag vilja påstå.

Svar på tråden klimathotet!