• bamsefan

Missfall eller bara blödning?

Hej.Tänkte fråga er.....
    Hade igårkväll vid kl 18 en blödning som kom ifrån ingenstans.Fyllde trosskyddet.Inga klumpar bara tunt o rött.Sen avtog det och ingat mer än någon tunn strimma på pappret nu när jag kissat.Hade ingen värk eller förvarning.Är i v6.
    Fick ett missfall i höstas i v7 men där var det ingen tvekan.Det fullkomligt forsade ur mig smått o stort.Och då visste jag med en gång.Men nu......har ringt ivfklinik och akuten men dom menar på att det finns inget att göra och att jag inte ska behöva åka in.
    Vad tror ni....missfall eller bara en hemsk blödning?

Tack på förhand/Orolig.

• Svar på tråden Missfall eller bara blödning?
  • blå polly

Hej hoppas så att det inte är missfall, men mitt första missfall var också utan all tvekan, men missfall nr två blödde först lite och sen dröjde det en dag drygt innan det fortsatte men den gången blev det aldrig så mycket blod som första gången. Håller alla tummar att det inte kommer mer. Men tyvärr finns det ju inget att göra hur gärna men än vill. Lycka till!

• smilla 1

med tanke på att det inte var några klumpar så håller jag nu alla mina tummar och tår för att det "bara var en helt ofarlig blödning"
    eftersom du är i v 6 så tycker man att det borde vara klumpar om det är mf på g....
    styrkekram!!!

• Tessidess

om blodet är klumpigt när man får mens. är det då ett missfall? Hur vet man?

• Me like You
    Tessidess skrev 2007-06-25 20:56:00 följande:
    om blodet är klumpigt när man får mens. är det då ett missfall? Hur vet man?
    de undrar jag me! har mens nu...massa stoora klumpar:S
    När är det vår tur?
  • Tessidess

förr hade jag det jämt, lite klumpigt. men massa stora klumpar kan väl inte vara missfall???
    Det borde inte vara så mkt som kommer ut av ett missfall så tidigt,.

• Tessidess

Finns det ngt man kan göra för att underlätta för ägget att fastna i livmodern?

Jag tror att jag ägget blir befruktat varje månad men att det sedan inte fäster i livmodersväggen. Min gyn sa att om det är så kan man inte göra ngt mer än IVF. Fast jag litar verkligen inte på det för jag har så dåliga erfarenheter av läkares bedömningar om huruvida man kan bota eller hjälpa kroppen när den behöver.

Någon som vet mer om det här?

• smilla 1

mensen kan vara klumpig (torkat blod) när man har mens utan att det är mf... men nu vet ju bamsefan att hon är grav i v6 och därför skrev jag så.... när jag fick mf så var det jätteklumpigt och väldigt slemmigt.... ursäkta äcklet...(slemklumpar). så det var helt olikt de klumpar som jag haft vid vanlig mens.

Bamsefan: hur går det ??? har du blött mer eller ringt gyn igen?? Håller fortfarande tummarna!!!

• bamsefan

Kanske:Hej.Det var lungt hela dagen igår men imorse kom en ny omgång.Bara en liten klump sen inget mer än på pappret igen.Så ikväll åker jag in akut.Vill veta.Har gjort ivf och satte in 2 pyren.Kan ju vara så att ett åkt ut och att ett blir kvar.Det är mitt sista hopp.Tack för frågan.

• Me like You
    Tessidess skrev 2007-06-26 10:32:10 följande:
    Finns det ngt man kan göra för att underlätta för ägget att fastna i livmodern?Jag tror att jag ägget blir befruktat varje månad men att det sedan inte fäster i livmodersväggen. Min gyn sa att om det är så kan man inte göra ngt mer än IVF. Fast jag litar verkligen inte på det för jag har så dåliga erfarenheter av läkares bedömningar om huruvida man kan bota eller hjälpa kroppen när den behöver. Någon som vet mer om det här?
    kan tipsa om något jag läste om igår som va bra mot slemhinnorna E-olja!
    de e ju slemhinnorna som har stor betydelse för att ägget fäster eller inte
    När är det vår tur?
  • Tessidess

Tack!
    E olja, heter det bara så? vart hittar jag det? Hälsokosten?

Svar på tråden Missfall eller bara blödning?