• bamsefan

Missfall eller bara blödning?

Hej.Tänkte fråga er.....
    Hade igårkväll vid kl 18 en blödning som kom ifrån ingenstans.Fyllde trosskyddet.Inga klumpar bara tunt o rött.Sen avtog det och ingat mer än någon tunn strimma på pappret nu när jag kissat.Hade ingen värk eller förvarning.Är i v6.
    Fick ett missfall i höstas i v7 men där var det ingen tvekan.Det fullkomligt forsade ur mig smått o stort.Och då visste jag med en gång.Men nu......har ringt ivfklinik och akuten men dom menar på att det finns inget att göra och att jag inte ska behöva åka in.
    Vad tror ni....missfall eller bara en hemsk blödning?

Tack på förhand/Orolig.

• Svar på tråden Missfall eller bara blödning?
  • Me like You

aa det heter så...i hälsokosten finns de säkert men ja hittade de på bodystore

När är det vår tur?
  • Tessidess

ok, TACK!!! ska jag greja då.

• bamsefan

Dumma jag ringde akuten.Och fick till svar att jag inte fick komma.För det finns inget att se.Men herregud man kan ju se om det finns en hinnsäck iallafall.Så nu tappa jag ork o lust att åka dit.Sa att det är psykiskt jobbigt men det hjäpte inte.....Vad ska man vända sig om inte akuten vill ta emot en...Räknar nu med att jag fått missfall för jag orkar inte leva i någon dröm värld.

• Tessidess
    bamsefan skrev 2007-06-26 16:58:11 följande:
    Dumma jag ringde akuten.Och fick till svar att jag inte fick komma.För det finns inget att se.Men herregud man kan ju se om det finns en hinnsäck iallafall.Så nu tappa jag ork o lust att åka dit.Sa att det är psykiskt jobbigt men det hjäpte inte.....Vad ska man vända sig om inte akuten vill ta emot en...Räknar nu med att jag fått missfall för jag orkar inte leva i någon dröm värld.
    Jag förstår hur du känner, att du är ledsen. Man vill ju blir tagen på allvar, respekterad. Har du ingen gyn du brukar gå hos? Som du kan ringa.

Din oro gör dig bara stressad och olycklig. Tänk om det inte är så då, spara lite på krafterna vännen.
  • Mikaela W

Bamsefan: Har skrivit i din GB. Var så för mig med, blödningen kom från ingenstans, slutade lika plötsligt som den kom. Som man hade hällt ur en kopp. Läs gärna min pres. Lycka till!!

• Sacha42

Ring till din kvinnoklinik i morgon bitti.

Håller tummarna för dig att det finns nåt kvar där!

carpe diem!
  • bamsefan

Har nu fått en tid för vul på fre på min ivfkl.Ska bli skönt att få ett avslut på detta.Och slippa vänta i 14 dagar till.Jag räknar med missfall så får vi se hur det går.

• smilla 1

herre jä...la va knäppa de ibland är på akuten... blir bara sååå irriterad.
    Men om du åker dit och sätter dej så kan de faktiskt inte vägra att ta emot dej... de kan heller inte vägra att göra ett vul om du som passient begär det! Det är deras jobb och skyldighet att göra detta så att du kan känna dej lugn, även om man inte kan se nåt.... när jag gjorde min andra ivf så var jag på vul v6 och såg ett hjärta slå..... så det där med se eller inte se är olika från kvinna till kvinna....

Tyvärr behöver man ibland (rätt ofta) vara frisk och stark för att orka vara sjuk/må dåligt! hoppas du orkar och har stöttning!

å´du ..... Du är gravid tills dess att motsatsen är bevisad!!!!!! glöm inte det!!!
    (håller i alla fall fortfarande mina tummar för dej)

• bamsefan

Kanske: Tack för sporren.Visst finns det en liten chans och den håller jag hårt i.Men samtidigt förbereder jag mig för det värsta.

• Lycka1012

Håller tummarna för dig Bamsefan! Hoppas hoppas hoppas att iaf ett pyre är kvar!!

När jag fick mf i v.6 blev det ingen stor blöödning, så det kan nog vara lite olika.

Tänker på dig!!

Svar på tråden Missfall eller bara blödning?