• bamsefan

Missfall eller bara blödning?

Hej.Tänkte fråga er.....
    Hade igårkväll vid kl 18 en blödning som kom ifrån ingenstans.Fyllde trosskyddet.Inga klumpar bara tunt o rött.Sen avtog det och ingat mer än någon tunn strimma på pappret nu när jag kissat.Hade ingen värk eller förvarning.Är i v6.
    Fick ett missfall i höstas i v7 men där var det ingen tvekan.Det fullkomligt forsade ur mig smått o stort.Och då visste jag med en gång.Men nu......har ringt ivfklinik och akuten men dom menar på att det finns inget att göra och att jag inte ska behöva åka in.
    Vad tror ni....missfall eller bara en hemsk blödning?

Tack på förhand/Orolig.

• Svar på tråden Missfall eller bara blödning?
  • bamsefan

Har inte haft någon mer blödning sen i tisdags.Lite tjock rosa slem på pappret på sin höjd.Men tycker att alla mina symptom är borta.Ska bli så skönt att få komma på vul imorgon så man kan få ett slut på detta.Så man kan få sörja och samla krafter.

• bamsefan

Trots att jag vet hur det ser ut i morgon är jag liksom nervös.Kommer bli så ledsen.........Men vad säger man....efter regn kommer sol.Jag får söka kraft långt inne i mig så ska jag nog klara detta med.

• Bebbe2006

När jag bara var i vecka 6 så ringde jag akuten och krävde att få komma på VUL. Jag blödde inte ens, utan hade bara varit utan mitt graviditetsillamående en hel dag. Och det kändes som ett tecken på missfall.

Hade haft ett MF tidigare som jag upptäckte just så, så jag blev nojig.

Förövrigt fick jag vid det aktuella VUL:et veta att jag väntade tvillingar.

Hoppas allt visar sig vara bra.

• Fam

Håller tummarna för dig. Jag förstår att du är jätteledsen men om det går så håll ett litet fönster öppet för att blödningen inte är missfall.

Två gånger har jag fått mer eller mindre identisk blödning i v 7. Sparsam, rosa, inga smärtor ... ena gången gick det åt skogen, andra gången var allt som det skulle (och bebisen är nu i v 36).

• bamsefan

det va som jag trodde.90%missfall sa han.Fanns lite blod kvar som spöka.Så han ville vi skulle behålla tiden den 10/7 för att kolla så att allt kommit ut.Så nu är det till att slicka sina sår igen.

• SmurfGirl72

Jag har 6 barn...där 2 ät tvillingar.Med tvillinggraviditeten så var det den enda gången jag INTE hade blödning.Hade stor blödning med min första graviditet o mindre blödningar de 3 andra graviditeterna...men jag har fött barnen friska förutom att jag då är RH-Neg o att barnen fick gulsot.
    Däremot så sägs det att jag har väntat två varje gång!

• Carpediemma

bamsefan, jag går igenom exakt samma sak som du nu. Är inne i IVF-svängen och har en behandling kvar (via landstinget)och ett i frysen. 24:e maj fick vi två embryon insatta och det tog sig!!! Gravid för allra första gången i mitt liv!!! HURRA!!! Vi fick vara lyckorusiga i knappt en vecka, sedan började det krångla. Lite småblödningar, men hoppet fanns kvar. Ultraljud i vecka 6 som endast visade blod i livmodern. HCG-prov som visade fortsatt graviditet. Hopp om att ena tvillingen klarat sig... Graviditetssymtomen avtog och mensliknande blödning kom. Den 25:e juni (var då i slutet på vecka 7) fanns fortfarande inga livstecken i livmodern, bara blod. HCG-provet visade på alldeles för lågt värde. Inget hopp kvar... MISSFALL!!! Skrapning på morgonen den 26:e. Fy fan, vad jag grät... Väntar nu på att blödningen ska ge sig, så vi kan traska vidare i vår strävan efter att bli föräldrar.

Många kramar!!
    Emma

• FiaEleonora

Jag är så ledsen för din skull bamsefan.... Skickar styrkekramar till dig!!! Livet är verkligen orättvist...

Savannah och Leah - mina prinsessor!!!
  • smilla 1

skickar en stor bamsekram för jag vet inte vad jag ska säga..... GråterGråter VET hur det känns.....

• bamsefan

Tack alla.Nu ska jag ha semester och hoppas på att resten blöder ut fort så man kan få gå vidare.

Svar på tråden Missfall eller bara blödning?