• My 2

Moderatortråden

"Hellre fria än fälla" gör ju också att en annan moderator faktiskt kan ta ett nytt beslut, eftersom inlägget finns kvar och kan anmälas igen... ett borttaget inlägg är ju borta, så tvekar vi, friar vi, skulle det anmälas igen ser vi vem som friade förra gången och med vilken motivering och så kan vi ta en ny diskussion.

Det är väldigt sällan vi fäller med "varning" - de allra flesta får bara en "tillsägelse".

/Moderator

• My 2

eh? Giz? Jag har inte delat ut några varningar idag... vad GJORDE du då? Du vet ju att bossen blir sur om du kastar kottar på honom, vi har ju sagt att du ska låta bli det!

• My 2

Hann82: Den "spårade" tyvärr  ur och togs bort.
    /Moderator

• My 2

KListrar in tillämpliga villkor för den ovan nämnda tråden.

15. Olämplighet, uppseendeväckande och provokation
    Man får inte posta innehåll för att bedriva opinion, samla ihop adresser, namn, svar m.m. eller länka till andra ställen som gör detta. Inlägg som dessutom:

Stöder Pro Ana sidor eller på annat sätt förskönar anorexi är inte tillåtna.

Är provocerande eller har för avsikt att vara uppseendeväckande mot Familjelivs målgrupp/besökare tillåts inte.

Har olämpliga ämnen där inläggen retar upp övriga besökare och oftast leder till osämja, påhopp och kränkningar. T.ex. inlägg som förskönar eller uppmuntrar till intag av rökning eller alkohol under graviditet, uppseendeväckande abortinlägg under gruppen vänta-barn eller ämnen som endast kommer till för att negativt exemplifiera eller förlöjliga andra medlemmar pga tidigare åsikter m.fl.

Rekommendationer eller tips om otillåtna/olagliga (för försäljning i Sverige) bantningsmedel får under inga omständigheter läggas upp. Man får inte heller posta innehåll i syfte att marknadsföra just bantningsmedel oavsett sin oberoende koppling till medlet.

• My 2

Icapika, hur menar du? *kliar mig i huvudet*

• My 2
    piffan: coolt! Har aldrig sett förr, Patrik? Kan de ge ett svar?

Lady N: bara inne en snabbis, möte om tre minuter, hoppas någon annan moderator kan ta det...
    /my
  • My 2

Du kan inte ta bort meddelanden ur din inbox, men det är bara du som kan läsa dem (och redaktionen såklart).
    /Moderator

• My 2

MosterMaggi: Det vore en bra tjänst om Familjeliv erbjöd det, det håller jag helt med dig om Än så länge känner jag inte att moderatorerna är "vi" med familjelivs redaktion

Jag skulle misstänka att det är en av sakerna på Patriks "att-göra"-lista men eftersom han håller den superhemlig så kan ingen veta säkert (vet han själv? )

/my

• My 2

MosterMaggi: Nähä Vi är "vi" med medlemmarna ju!!

• My 2

ManuellasMama: När du trycker på "ta bort" kommer två knappar fram där du ska bekräfta borttaget, sedan kommer du tillbaka till din gästbok. Du måste ta bort varje inlägg för sig. Först när du tagit bort alla inlägg är din gästbok tom.

/Moderator

• My 2

(bara bekräftade det som giz sa så det blev officiellt)

• My 2
    Å Tack bossen var svaren tidigare 
  • My 2

äh.. ska nog gå och lägga mig snart... FÖR svaren *garvar*

• My 2

Glass: Det första Patrik kollar är om de uppgifter man angett vid registreringen stämmer, det är nämligen inte tillåtet att uppge falska personuppgifter vid registreringen. Om de inte stämmer kollar han också om personen ifråga kanske har flera konton - han använder sig då av flera olika sätt att identifiera de datorer vi surfar från.

Ofta är "trolleriet" väldigt uppenbart men i mer svårbedömda fall antar jag att hans "eller fria än fälla"-princip gäller. Du lär få ett mail till den mailbox du angett vid registreringen om han vill dig något

Lady N: Du kan maila en eller flera av oss, och / eller redaktionen. Det beror på, i många fall är det flera medlemmar som misstänker samma sak samtidigt och då samlar vi hop det och skickar ett mail till Patrik/redax. Den av oss som får meddelandet lägger ut det i vårt stängda forum där övriga kan fylla på med information. Vi brukar också i förebyggande syfte ta skärmdumpar av krypin / trådar etc som kan komma att behövs i "bevis"-syfte senare.

Det är sunt att vara lite misstänksam, men gå inte omkring och tro att alla är troll De flesta av oss är helt vanliga, ärliga och morliska människor

/Moderator MuminMy

• My 2
    Klipper lite från texten ni läste (?) när ni registrerade er:
    OBS! Alla uppgifter nedan är obligatoriska och måste vara korrekta. Familjeliv äger rätt att villkorslöst ta bort konton och tillhörande hemsida samt verktygsinnehåll vid felaktiga eller manipulerade uppgifter.

Har ni hemligt nummer och inte vill uppge det föreslår jag att ni meddelar redaktionen det så att ni inte blir borttana av misstag för en sådan grej.

/Moderator
Svar på tråden Moderatortråden