Inlägg från: Anonym (Frun) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Frun)

Ni som gett en andra chans...

Det är kanske så att han som person inte är så företagsam men gärna hakar på?

• Anonym (Frun)

*ler lite* Fixa det då. Planera och dra med honom. Kanske det lossnar när han får lite draghjälp att få luft under vingarna.

Gud hjälper den som hjälper sig själv...

• Anonym (Frun)

Romantiskt... Det beror på vad du ser som romantiskt... Och var ni bor...

Picknick någonstans som kan bli erat mycket privata ställe...
    Bio
    Resturang- behöver inte vara dyrt för att vara romantiskt...
    Zoo
    En helg vid stranden eller i fjällen.
    Hemma mys med levande ljus, jordgubbar och massage...

Något av det som lutar åt vad du tänkt dig?

• Anonym (Frun)

Åka till en annan stad och ta in på hotell
    ta en helgkryssning eller dygnskryssning

Var går gränsen för att kosta skjortan?

• Anonym (Frun)

Kommit fram till hur nu ska ändra på saker då?

Hur går det för er andra???

• Anonym (Frun)

Hade de planerat ett nytt liv tillsammas??? Hur fick du veta allt och vad säger han nu? *kram*

• Anonym (Frun)

Det är klart att du ska ställa frågorna! Det gör jag då och då och de hade inte en sån historia.

Det är nu upp till honom att vara genomärlig mot dig. Om han har känslor kvar eller så, vill du att han säger det? För det måste du nog göra klart för honom innan du frågar.

Och han ville leva med en annan kvinna men lämnade beslutet om ni ska separera till dig?

• Anonym (Frun)

Då kan han ju inte varit säker på att han vill leva med henne.

Och som du sa så valde han dig. Klart du kan fråga om du tror det hjälper. jag behövde veta vad de gjort och var. Och visst gjorde svaren fruktansvärt ont men jag slipper undra "gjorde de det här också" Vissa saker vägrar jag göra än men det släpper eftersom.

Nu tänker jag ytterst sällan på att de varit i vår säng tex.

Vi gjorde som ni. Vi pratade hemma och när vår tid hos rådgivningen väl kom så kändes det som att vi hittat en balans och ett ba sätt att prata och tänka. Det gjorde hon också och hon tyckte inte att vi behövde komma dit igen om vi inte kör fast.

• Anonym (Frun)

Min man gör likadant. Det som har varit har varit och han arbetar på framtiden. Men han tänker på det som hänt. Ofta. Gissar att din man gör likadant.

men det kan vara bra om han kan få en egen samtalsterapeft att gå till och släppa ut allt. För det är sant, han kan inte prata med dig på det sättet. Jag kan inte prata med min man på det sättet utan att såra honom.

Du kan fråga honom det du funderar på nu. Det är inte så länge sedan det hände och det kan ta lite tid innan frågorna dyker upp. Psyket släpper inte fram mer än vad man orkar med tror jag.

Ja, vad frågade hon... Vad som hänt. varför. Hur vi känner runt det och hur vi pratar om det.

Svar på tråden Ni som gett en andra chans...