• astri

Bara för skojs skull....del ? ja vilket nr är det på denna tråd :-D?

Vikken söt hemsida My har

• astri

Jag är också kvar, men Siri vaknade... Hon har en himla växtvärk (eller mardrömmar) för hon vaknar / gnyr / skriker varje natt. :-/

• astri

Det gör Siri också. Eller så låter hon rent ut sagt panikslagen.
    Nu springer hon omkring och äter.... fast jag försöker få henne att somna om igen... Lär bli en låååååååång natt igen för mig. *suck*

• astri

Och igår - jag måste berätta det här - det är så hemskt.
    Liss och Siri är ju i luven på varann ganska ofta, men igår sa Liss att hon "ska döda dig" till Siri.
    Och när vi pratade med henne om det hon sagt sa hon "det var en dålig idé att få Siri".
    ...sen ändrade hon sig efter ett tag och sa att det var bra.

Men idag satt hon sig på henne! För att hon satt där Liss ville sitta. :-/

• astri
    Snakeheart skrev 2007-07-12 22:24:13 följande:
    Äter vadå?? Åh... *tröstkramar* ♥♥♥
    Kokt ägg - hon är helt galen i kokta ägg. :-P
  • astri

Mmm, jag ringde och frågade min styvpappa om lite råd - de var sex syskon där samtliga var ganska tätt i åldern. Men han hade inget bra råd att ge mer än att man ska prata med henne om det.
    Men det är ju inte så lätt. Fast jag tror att hon är medveten om att det var en hemsk sak att säga för hon börjar gråta (när vi tog upp det igår då det hände och då min styvpappa frågade henne om det idag.)
    Döden är ju så abstrakt för ett barn. MEn man säger ändå inte så.

Hm, jo, men hon hävdade att hon var hungrig och jag kan ju inte neka henne något att äta speciellt inte eftersom hon (enligt) mig knappt åt nåt på ett par dar förra veckan. Hon är lite "knepig" i maten.

• astri

Jag har faktiskt aldrig varken tänkt eller sagt så. Visst har man ju tänkt att skulle nu den eller den RÅKA ramla nerför backen och bryta benet eller....
    Men aldrig sagt det till min lillebrorsa heller - fast nu är det ju 7 år mellan oss... och hos pappa är jag enda barnet (vad vi båda vet *skämt*)

• astri

På dagis vet jag att jag "bara" hatade en av fröknarna, på fritte och i lågstadiet är det en helt annan sak - eller hatade någon där gjorde jag inte, men jag avskydde dem. :-/

• astri

*fniss*
    Men tanten på dagis var inte klok!
    Hon krävde att vi barn skulle sitta tyst och stilla vid ett bord tills de andra personalen kom om det var hon som hade haft öppningen.
    Iofs så var min frittetant och lågstadielärare inte mycket klokare.

Svar på tråden Bara för skojs skull....del ? ja vilket nr är det på denna tråd :-D?