Kvinnliga företagare - tråd nummer 6
Chutzpah: Vad är det som gör det svårt. Är det om de har många tidigare betalningsanmärkningar eller att de har ovilja att betala? Eller bestrider de på något sätt betalningen?
Chutzpah: Vad är det som gör det svårt. Är det om de har många tidigare betalningsanmärkningar eller att de har ovilja att betala? Eller bestrider de på något sätt betalningen?
Chutzpah: Usch vad tråkigt med din fd kompis. Men hon verkar ju sannorligen inte vara en bra kompis i alla fall!
Jag har ju faktura på varorna de har beställt och de har fått godkänna villkoren vid beställningen.
Såg att när man ansöker om betalningsföreläggande på kfm så fyller man i en blankett där man kan skriva person/organisationsnummer och namn på personen. Om jag vill ha betalning från ett företag, skriver jag då organisationsnummer och namnet på personen som har beställt varor? Det fanns ju inget fält att fylla i företagsnamnet.
Vad kostar det, läste någonstans om att det kostar 300 kronor. Stämmer det?
Chutzpah: Tack för svaren Ja, jag har tittat på kronofogdens hemsida. Men tycker också det är intressant att höra med sådana som själva har skickat in ansökningar och hur det fungerar i praktiken.
Chutzpah: Ja, det kanske är det bästa. Är riktigt less på att folk inte betalar sina fakturor...
True: Jag har också AdWorlds via google. Jag har angett en del sökord så när folk söker på dem så kommer jag upp under "sponsrad länk". Man får ange hur mycket man vill lägga per dag och hur mycket man är beredd på att betala per klick för varje sökord. På det sättet så "budar" man på sökorden och konkurerar med de andra som också har angett de sökorden för sitt företag. När din budget för dagen är slut så tas du bort och syns alltså inte under sponsrade länka längre när folk söker på dina angivna sökord. Så ju mer du har i budget per dag, desto fler klick kan du få och ju högre du betalar för klick på dina sökord desto högre rankad blir du och ju oftare kommer du upp när folk söker på orden.
Är inte så bra på att förklar.... men hoppas du förstår lite bättre. Fråga igen annars
Detta gäller för sökord under google sen är det lite skillnad för bildannonser på webbplatser osv och då måste man ha rätt stor budget för att synas.
På tal om att tipsa om sidor att göra reklam på så kan jag tipsa om www.aktuellreklam.se De har inte så mycket annonser ute nu men det kommer att öka. Dessutom är det ju gratis så man har inget att förlora på det.
mamma till 3 snart: Tack för tipset. Jag tittade in på barntotal.se men hittade inga gratis annonser. Beställde deras information om annonser men de jag fick kostade. Var är de som är gratis på sidan?
jassikan och mamma till 3 snart: Tack! Nu såg jag det, verkar ju jätte bra
Super
Pokergirl: Vad jobbigt.
Vilka är det som hr hand om din server?