Inlägg från: Ida2 |Visa alla inlägg
  • Ida2

Kvinnliga företagare - tråd nummer 6

Ja, jag skickade ett email till dem förut. Frågade e-butik med men de svarade undvikande att de inte erbjöd Payer.

• Ida2

Äsh vad dumt. Fick svar nu från Payer att jag inte kunde använda mig av dem om inte e-butik gick med på att bygga en modul för dem. Vad surt

• Ida2

De använder sig av samarbete med Dibs eller vad de nu heter. Så det blir ju lite dyrare så här i början men lönar sig säkert bättre när man fått upp volymen.

• Ida2

Ja, det blev ju verkligen ett stort minus med e-butilk måste jag säga. Hade gärna testar Payer. Vilka andra färdiga e-handelslösningar på nätet finns där man kan använda Payer? Någon som vet det? Ifall jag ska byta ltill nästa år...

• Ida2

Pokergirl: Vilka var det du anlitade för att fixa din webshop?

Jag har köpt in från Belgien genom att jag letade annorlunda varor på Google. Sen har jag kompletterat med "vanligare" svenska varor för att utöka mitt sortiment och för att det är enklare att köpa ifrån Sverige. Jag har kontaktat grossisterna via email. Tänkte först köpt en del från Usa men fick lägga det på is på grund av höga fraktkostnader och tullavgifter. Lättare att köpa från EU till en början i alla fall tycker jag.

• Ida2

Pokergirl: Mina varor måste oftast ändå hämtas ut hos posten eftersom de är för stora paket så brevbäraren inte lämnar ut det. Då skulle de ju kunna strunta i att hämta det (har inte hänt än...peppar peppar).

• Ida2

Någon som är listad på pricerunner? Förstår att man budar per klick där precis som på Google men finns det någon spärr på pricerunner på hur många klick man är beredd att betala för per dag? Annars kan det ju gå upp till väldigt stora summor, som man inte har råd med.

• Ida2

minimalin: Det beror på hur mycket du har tänkt att satsa på det, hur mycket sortiment du ska ha, vad för typ av företag det är med mera. Det är väldigt mycket jobb tycker jag och jätte mycket att lära sig och sätta sig in i. Men jag har börjat smått och har barn och studerar och det går bra.

• Ida2

Ja, fast skriver man in en produkt på google så kommer ju pricerunners listor upp också som man kan klicka på och se priserna på just den produkten och vilket företag som har billigast. Sen betalar man ju per klick. Har inte sett avtalsförslaget än dock utan väntar på svar från e-butik som har ett sammarbete med pricerunner också, men jag har inte förstått vad det innebär.

Svar på tråden Kvinnliga företagare - tråd nummer 6