Inlägg från: maria1978 |Visa alla inlägg
  • maria1978

Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IV

Jag måste nog hålla med om det här med släkten...Låter kanske skit dumt om jag säger mamma´s släkt mer än pappas. Då Vi har mammas släkt runt hörnet typ.
    Men ibland kan jag få mail från min kusin...
    Synd att du jobbade för vi träffades hos mormor igår. Då har mamma och min moster och min kusin vart och hälsat på mormor. Å mamma har inte äns frågat mig. Nog för att hon har mitt schema men ibland har jag verkligen vart ledsen för att dom inte äns brytt sig om att ändra dag.
    Kommer faktist på ett gäng grejer nu.. *skratt*
    Samma med saker som ska gå i arv. Har jag hört...Bäst att Nadja får dom då hon är mormor´s biologiska barnbarn. VIsst... vissa saker kan jag köpa att det går till henne. Men inte alla...
    Självklart tänker jag inte bråka om det...
    Men när min famor dog..så hade hon redan fixat allt så alla barnbarn fick sitt. Å jag fick saker som hon visste jag gillade och betydde nått för mig.
    Å i bodelningen va vi oxå med... Utan att någon oponerade sig om det.
    Ja....men det är lite såna saker som stört en under åren... Men det är ju sånt man överlever med...

• maria1978

Ahrodie: Ja, jag kan hålla med dig till vissdel. Eller igentligen i allt du skriver. Men som vissa saker förstår jag ska gå till min kusin och inte till mig
    Som min mamma har ärft en tavla på sin Gammelmormor av någon...Å den ska till min kusin sedan. Det är ju verkligen nått som gått från ja.. I släkten. Å jag skulle inte tycka det va rätt att jag fick den heller. För det är inte min Gammel Gammel mormor på bilden. Det skulle inte kännas bra helt enkelt.  Sen är jag rätt glad att jag slipper en gammal tavla *skrattar*
    Sen kan andra saker vara dumma grejer...

Men när det gäller mig och min bror så delar vi boehag lika med våran kusin på mammas sida. Som mormors hus och saker där går allt rakt av lixom.

Är det någon annan som märkt av dessa saker..Som arv grejer eller nått liknande?

• maria1978

Alltså för mig är min familj rätt... Jag känner mig älskad och mina föräldrar ställer upp på mig och min bror i ur och skur..VERKLIGEN!!
    Men det är ändå vissa saker som kan störa mig..

Å jag tror ju helt ärligt att även barn som inte är adopterade kan störa sig på sina föräldrar.

När folk frågar mig om mitt finska efternamn frågar dom ju ofta vart härstammar namnet ifrån??
    Jag svara alltid. Min släkt härstammar från Norra sverige och finland.
    Folk kollar förundrat på mig...
    Ibland tilllägger jag... ja jag är ju adoterad.

Någon har frågat om jag är Rome (vet inte hur det stavas) (finsksigenare) 

• maria1978
    Josse82:
    Välkommen Skrattande

Ahrodie: Mina grabbarn tror jag inte äns föddes med blå ögon...eller det gjorde dom väl..Men dom blev bruna rätt fort. Men din dotter kanske får någon blandning av era ögonfärger. Melerade kanske när det är klart?

Här har mina kids vart hos mamma och pappa i helgen. Vi har vart på 30 års fest i helgen.... Mkt roligt!!
  • maria1978

F I N E och Genni: Jag fick oxå släktforska i skolan Det va inte ett dugg roligt... Iof så gick det bra...med peppning från pappa.

Du F I N E...min mamma är oxå från finland och pappa från sverige...Å folk studerar mig mkt noga när jag svarar som du...

• maria1978

F I N E: *skrattar* Åt dina envisaT- banne vänner...

• maria1978

Bara jag som tittar in så här mitt i natten...Jobbar ju nu!!
    Hoppas ni alla har det bäst!!

• maria1978

Genni: Jag vet ärligt inte hur det är med sambolagen. Å vems saker som är vems. Det jag tycker mig hört är att om man har kvitto kvar som styrker att saken är ens egen så kan man ta med sig dessa grejer. Men du ärligt...Om han har misshandlat henne och som jag ser det är ett riktigt svin. Hade jag tagit alla som jag tyckte var mitt och dra.
    Hyr släp eller nått liknande när han är borta...Å ta med henne och det som är hennes.
    Vad har han ärligt att sätta imot???
    Han misshandlar sin tjej låter nog mer jävligt än hon tog vissa möblor som va hans i polisens öron/ögon.
    Hoppas att det löser sig för henne!! Å för er som ska hjälpa henne. Hon kommer tacka er...det lovar jag!!

• maria1978

Ja han är super nöjd med resultatet tackar som frågar...Han har dock vart lite extra tjurskallig ibland... *skratt* kanske inte beror på op...

Men nu måste jag fråga dig...Är denna svägerska berädd att lämna denna kille...?? För det är ju så att om hon inte själv är 100% redo är ju risken ganska stor att hon återvänder till denna kille...

• maria1978

Hoppas verkligen att det går vägen... Det bästa är ju att någon köper den (antar att det är bostadsrätt)
    Önskar henne och er all lycka!!
    Snälla ni är som ställer upp!!

Svar på tråden Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IV